کد خبر: ۱۲۹۹۵
زمان انتشار: ۱۵:۴۸     ۰۲ خرداد ۱۳۹۰
در گفت‌وگوي تلفني رئيس شوراي عالي مسلح مصر با پادشاه عربستان؛ ملك عبدالله با تاكيد بر سرمايه‌گذاري در اقتصاد مصر گفت،‌ عربستان از اقتصاد همه جانبه مصر حمايت خواهد كرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه مصري الاهرام، المشير الطنطاوي ديروز در تماسي تلفني با ملك عبدالله روابط دو جانبه را بررسي كرد.

طنطاوي در اين گفت‌وگو از كمك‌هاي اقتصادي عربستان از مصر تشكر و در مقابل نيز پادشاه عربستان با آرزوي موفقيت براي دولت و ملت مصر تاكيد كرد، عربستان آماده است براي حمايت از اقتصاد مصر در اقتصاد اين كشور سرمايه‌گذاري كند.

به گفته احمد عبدالعزيز قطان سفير عرسبتان سعودي در مصر و نماينده دائم اين كشور در سازمان ملل متحد،‌ عربستان برنامه اقتصادي كاملي به دولت مصر جهت مشاركت در اقتصاد اين كشور ارائه داده و قرار است با ارائه 4 ميليارد دلار به بازسازي اقتصاد مصر كمك كند.

وي افزود: بخشي از كمك‌هاي عربستان بصورت ارائه 500 ميليون دلار حمايت از بودجه،‌ 500 ميليون دلار وام و 500 ميليون دلار خريد اوراق مشاركت و سهام خواهد بود.

سفير عرسبتان سعودي در مصر افزود: برنامه حمايت اقتصادي عربستان از اقتصاد مصر اختصاص 500 ميليون دلار به طرح‌هاي رشد و توسعه و 200 ميليون دلار به طرح‌هاي توليدي كوچك و متوسط و 750 ميليون دلار صادرات به مصر و 2 ميليارد دلار سپرده در بانك‌هاي مصر را نيز دربرمي‌گيرد.

پيش از اين "رفعت سيد احمد " مدير مركز تحقيقات و پژوهش‌هاي "يافا " مصر از سرمايه‌گذاري 35 ميليارد دلاري عربستان براي كنترل و بدست گرفتن شبكه‌هاي ماهواره‌اي مصر و اجراي عمليات‌هاي تروريستي عليه نيروي پليس و نيروهاي امنيت داخلي مصر خبر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها