کد خبر: ۱۲۹۸۸۲
زمان انتشار: ۱۹:۰۲     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
زاکانی در جمع خبرنگاران بر خیانت موسوی و کروبی در حد نظام سلطه و تکذیبیه افراشته و در پی آن سه اتفاقی که ممکن است برای وی روی داده باشد، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌رضا زاکانی بعد از ظهر امروز در کنفرانس خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با بیان این‌که انتخابات یک فرصت بزرگ برای تجلی مدیریت و حضور مردم است، اظهارداشت: اصل حضور در انتخابات در سالی که به‌نام «حماسه سیاسی و اقتصادی» مزین بوده، سبب قوام و استحکام نظام اسلامی می‌شود و در انتخابات پیش رو باید با تکیه بر نقاط قوت حرکت کرد و در صدد تلاش برای جبران کمبود‌ها برآمد.

وی افزود: گفتمان پیشرفت اسلامی، گفتمانی است که تلاش دارد راه‌های رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی را فراهم کند و امکانی را به وجود آورد تا بتوانیم به سمت جامعه‌ای مطلوب که در آن رفاه مادی و معنویات در کنار یکدیگر قرار دارند برسیم همچنین زمینه‌های رشد اخلاقی و معنوی به وجود آید و با توجه به تاثیرات انقلاب ما در منطقه، ایران به پایگاهی مستحکم برای مسلمانان و مستضعفان تبدیل شود.

خیانت موسوی و کروبی در حد نظام سلطه بود

زاکانی با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در فضایی آرام و به دور از تنش، ابراز داشت: کاندیدا‌ها با رعایت اخلاق در صحنه حاضر شوند و به دور از اختلافات، شور و نشاط را برای حضور مردم پای صندوق‌های رای فراهم آورند تا دوباره شاهد حادثه تلخ انتخابات 88 نباشیم.

دبیر‌کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: درباره فتنه 88 به اظهارات دیگران کاری ندارم و چند روز پیش اعتقادات خود را در این مورد بیان کردم اما عده‌ای از آقایان با انعکاس ناقص این صحبت‌ها، برخی ابهامات را به وجود آوردند.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معتقدم اتفاقاتی که در سال 88 روی داد یک برنامه طراحی شده از پیش بود و متصدیان این اتفاقات فراتر از مجموعه داخل کشور بودند که در حقیقت، از خارج از کشور با برنامه‌ریزی از قبل تهیه شده، وارد شدند و عناصر افراطی آن‌ها در داخل تاثیر‌پذیر بودند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ادامه گفت: در مناظره‌ای که در رسانه ملی داشتم، اعلام کردم که اصحاب فتنه را فراتر از داخل کشور می‌دانیم و نظام سلطه و آمریکا در راس این فتنه هستند که با برنامه‌ریزی بلندمدت به این نتیجه رسیده‌اند که به عنوان فرصت در این حادثه وارد شوند.

مسئول سابق بسیج دانشجویی کل کشور افزود: موسوی و کروبی سران فتنه داخلی هستند و به دلیل اینکه از نزدیک در همان هفته نخست پس از انتخابات، با این دو نفر و آقایان هاشمی ‌رفسنجانی و محسن رضایی صحبت کرده‌ام به روشنی دریافتم که اینها هیچ استدلالی برای اعتراضات خود نداشتند.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معتقدم این افراد جرم مرتکب شده‌اند و در حق ملت ایران خیانت بزرگی انجام داده‌اند همچنین اطرافیان آن‌ها با عدم رعایت تقوای جمعی، با اظهارات نادرست، برای رسانه‌های خارجی خوراک تهیه می‌کردند.

زاکانی با اشاره به این‌که این افراد در فتنه 88 نقش مستقیم داشته‌اند، ادامه داد: این‌ها مجرم هستند و تحلیل من از جرم آنها نمی‌کاهد و به فرموده مقام معظم رهبری، هنوز جاهای بسیاری برای بررسی ابعاد این فتنه که طراحی دشمن بوده است، وجود دارد همچنین، موسوی و کروبی را مجرم می‌دانم و معتقدم که آنها خیانتی در حد نظام سلطه انجام دادند و خاتمی نیز در فتنه 88 دخیل بود.

وی با اشاره به صحبتی که 27 خرداد سال 88 با هاشمی‌ داشته است، بیان داشت: آقای رفسنجانی به من گفته است که صبح 23 خرداد که آرا هنوز در مرحله شمارش بود، خاتمی با وی تماس تلفنی داشته و قائل به تقلب در انتخابات بوده و کف خواسته‌های موسوی را ابطال انتخابات بیان می‌کند و نظر رفسنجانی نیز این بود که تقلب شده و این را با استدلال‌های سطحی بیان می‌کرد.

دبیر‌کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: با توجه به این‌که موسوی پیش از پایان یافتن شمارش آرا به خود به خاطر پیروزی تبریک گفت و تماس تلفنی که رفسنجانی به آن اشاره داشت، عمق فاجعه را می‌توان درک کرد و این افراد در عمل با شعار قانون‌گرایی که سر می‌دادند، فاصله داشتند همچنین من این خاطره را در صحن علنی مجلس بیان کردم و ابو‌ترابی را که یکی از افراد حاضر در جلسه 27 خرداد با رفسنجانی بود را شاهد گرفتم اما دفتر رفسنجانی این موضوع را تکذیب کرد.

*واکنش به تکذیبیه مجلس

وی در خصوص اعلام تخلف از جانب دولت در زمان برگزاری انتخابات مجلس یادآور شد: در زمان انتخابات مجلس،  آقای افراشته دو مرتبه به من گفت که جریان انحرافی به برخی از شهرهایی که بیش از دو نماینده دارند لابی کرده و با دادن پول و قول کمک به آنها می‌خواهد تیمی را راهی مجلس کنند.

زاکانی ادامه داد: از خود آقای افراشته دو مرتبه شنیدم که ملک‌زاده پیشنهاد پرداخت 320 میلیون پول داده و من هم این بحث را مطرح کردم که روابط عمومی مجلس شورای اسلامی این بحث را تکذیب کرد و پس از تماس من، روابط عمومی اعلام کرد که این تکذیبیه از جانب دفتر افراشته ارسال شده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خود من این موضوع را از آقای افراشته شنیدم و امروز که منکر چنین حرف هایی می‌شود سه حالت بیشتر ندارد، اینکه این حرف ها پایه و اساس ندارد یا اینکه امروز این حرف ها را منکر شده و یا اینکه دچار فراموشی شده که برای دو دلیل اول باید پاسخگوی خداوند باشد.

هاشمی به هیچ وجه فکر ورود به انتخابات را نداشته باشد

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر حضور احتمالی هاشمی‌ رفسنجانی در انتخابات آینده، خاطرنشان کرد: اگر وی در انتخابات حضور داشته باشد، اتفاقی مانند سال 84 روی می‌دهد و به‌حتم مردم انسجام بالاتری برای نفی تفکری که وی حامی آن است، خواهند داشت.

زاکانی در ادامه اظهار داشت: هاشمی فکر ورود به انتخابات را نداشته باشد زیرا اتفاقاتی بدتر از انتخابات 84 روی می‌دهد و در نظر داشته باشیم که در آن سال برای وی شرایطی بهتر فراهم بود.

بخشی از مشکلات اقتصادی امروز ارادی است

وی در توضیح مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: تحریم‌های تحمیل ‌شده، حداکثری نیستند اما تاثیر خودشان را دارند و لازم که حماسه اقتصادی در کشور روی دهد و در کنار آن از تحریم‌ها غافل نباشیم و تاثیر آن را به حداقل برسانیم.

دبیر‌کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی امروز ارادی و عده‌ای درصدد ایجاد التهاب در کشور هستند که لازم است طبق اصل چهارم قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، اقتصاد کشور را به مردم واگذار کرد و دولت از تصدی‌گری دست برداشته و فضا برای فعالیت اقتصادی مردم، فراهم آید.

بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید دارم

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی ادامه داد: طبق این اصل باید در جامعه از طرف مردم به دولت، دولت به مردم و مردم به مردم، امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد و من در این زمینه از طرف مردم به دولت و مسئولان تاکید بیشتری دارم و باید همواره شرایط لازم برای این مهم فراهم آید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها