کد خبر: ۱۲۹۸۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
آیت‌الله مصباح یزدی: چادر وصله‌دار حضرت زهرا(س) از تمام کهکشان‌ها ارزش بیشتری دارد؛ آسمان‌ها از پیش خود چیزی ندارند اما همگان برای اینکه زیر سایه چادر حضرت زهرا(س) قرار گیرند به خود می‌بالند/ نباید تنها در مشکلات به اهل بیت(ع) مراجعه کنیم.
به گزارش 598 به نقل از «نسیم»، این عضو مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم جشن هیئت‌های مذهبی که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد گفت:
- حراست از ارزش‌های اسلامی و دینی در جامعه اهمیت و ارزش بسیار ویژه‌ای دارد و تا وقتی نظام اسلامی وجود داشته باشد این ارزش‌ها هم بر جامعه حاکم خواهند بود.
- برخی اشخاص در عین اینکه ارادت زیادی به ائمه اطهار(ع) دارند اما رفتارها و گفتارهایشان در شأن آنان نیست؛ بیان اینکه حضرت زهرا(س) برای نان فرزندانش در مسئله فدک تلاش می‌کرد نمونه ای از این حرف‌هاست. این نوع سخن گفتن را بدترین توهین به فرزندان رسول الله(ص) است.
- نباید تنها در مشکلات به اهل بیت(ع) مراجعه کنیم بلکه ایجاد رابطه قلبی با آنها و بهره مندی از معارفشان در همه سطوح زندگی و در همه مراحل راهگشا خواهد بود.
- 14 معصوم(ع) واسطه فیض الهی به بندگان هستند توسل به آن بزرگواران تنها با برگزاری مجالس روضه و دعا نیست؛ ممکن است یک شخص با یک سلام ساده و آن هم از راه دور ارتباطی معنوی میان خود و اهل بیت(ع) ایجاد کند و از آن بهره ببرد.
- خداوند متعال در میان میلیارد‌ها انسان نعمت ولایت اهل بیت(ع) و ارادت به حضرت زهرا(س) را به ما عنایت کرده است، این نعمت، نعمت بسیار عظیمی است که در دسترس ما قرار گرفته است و اگر لحظه‌ای از آن استفاده کنیم، سود بیکران می‌بریم اما غافلیم و گویا چنین کسی را نمی‌شناسیم.
- کار معلم «به ما هو معلم» خدمت به دیگران است، آنچه که می‌تواند اساتید را خوشحال کند، آن است که ما از زندگی آنها برای خودمان بهره بگیریم.
- امام راحل تعبیر «حاصل عمرم» را برای شهید مطهری به کار بردند و اکنون ما این استاد شهید را در دسترس نداریم که حضوراً از آن بهره ببریم، باید از کتاب‌ها و مطالب ایشان تعلم و تلمذ کنیم.
- شهید مطهری در کنار فعالیت‌های علمی دقیق و حساب شده به عنوان یک طلبه، معلم و استاد حوزه و دانشگاه، اهتمام جدی به خودسازی داشت.
- کالای علم را ارزان نفروشیم، علم در میان همه نعمت‌های خدا جایگاه ویژه‌ای دارد و به اصطلاح علم جوهر وجود روح را تکامل می‌بخشد.
- انتخاب کار، روش، موضوع در تحصیل علم برای مزد مادی بیشتر خسارت بزرگی است و اگر اینگونه شود ما دانه برلیان را به قیمت خر‌مهره فروختیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها