کد خبر: ۱۲۹۸۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
اختلاف‌نظر بین حزب حاکم و مخالفان ونزوئلا که در نتیجه اعلام نتایج انتخابات این کشور به وجود آمده بود، روز گذشته در مجمع ملی این کشور به جدال خونین تبدیل شد.

به گزارش 598، فارس به نقل از شبکه «راشاتودی» نوشت: اختلاف بین حزب حاکم سوسیال‌های ونزوئلا و مخالفان سیاسی این کشور که به دنبال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 14 آوریل 2013 این کشور شدت گرفت، روز سه‌شنبه به جنجال و جدالی بزرگ در مجمع ملی این کشور تبدیل شد.

طبق تصاویری که از صحنه این حادثه منتشر شد، چندین نفر از قانونگذاران ونزوئلایی در حالی دیده می‌شدند که کبود و خونین از مجمع ملی ونزوئلا خارج می‌شوند و حداقل 17 نفر از احزاب مخالف و 5 نفر از حزب حاکم در این درگیری و جدال و ضرب و شتم شرکت دارند.

از زمانیکه «نیکلاس مادورو» معاون «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور متوفی ونزوئلا در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش به عنوان رئیس‌جمهور اعلام شد، بزرگترین حزب مخالفان ونزوئلا موسوم به «اول عدالت» تحت رهبری «انریکه کاپریلس» حاضر به پذیرش شکست خود در انتخابات نشد.



اعضای حزب مخالف حاضر نشدند دولت مادورو را به رسمیت بشناسند و نمایندگان طرفدار دولت را مقصر خشونت‌های اخیر در ونزوئلا اعلام کردند.

یکی از کارگران مجمع ملی ونزوئلا به رویترز اعلام کرد که این حادثه زمانی آغاز شد که اعضای مخالف دولت در مجمع پرچمی را بالا آوردند که بر روی آن نوشته شده بود: «کودتای پارلمانی» و درگیری بین احزاب مخالف و موافق آغاز شد و در حین درگیری نمایندگان مجمع ملی ونزوئلا به همدیگر لپ تاپ و صندلی پرتاب کردند و سر یکی از نمایندگان نیز مورد اصابت صندلی قرار گرفت.

از زمانی که مادورو به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا برگزیده شده است احزاب مخالف تلاش کرده‌اند تا شورش‌های خیابانی راه بیاندازند که تعدادی نیز در این اعتراضات خیابانی جان خود را از دست دادند.

«دیوسدادو کاپلو» رئیس پارلمان ونزوئلا و عضو حزب سوسیال متحد ونزوئلا، امتناع حزب مخالف در پذیرش و به رسمیت شناختن ریاست جمهوری ونزوئلا را محکوم کرد.

وی از طریق رسانه دولتی گفت: تا زمانیکه مخالفان دولت را به رسمیت بشناسند، مجبور خواهند بود بروند و حرف خود را به رسانه‌های خصوصی بزنند اما نمی‌توانند در مجمع ملی ونزوئلا حرف بزنند.

مادورو نیز بعد از این حادثه که در مجمع ملی رخ داد، گفت: ما می‌دانیم که مخالفان آمده‌اند تا بر خشونت‌ها دامن بزنند. این اتفاق دیگر نباید تکرار شود.

کاپریلس نیز متعهد شده است تا اوایل ماه مه دادخواستی را به عالی‌ترین دیوان ونزوئلا ارائه دهد تا نتایج انتخابات را باطل کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها