کد خبر: ۱۲۹۷۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
ائمه اطهار(ع) به مناسبت هاي مختلف رهنمودهاي بهداشتي و تغذيه اي را بيان کرده اند.

درباره چگونگي نوشيدن آب هم روايات مختلفي به ما رسيده است که در اين مطلب به بخشي از آن اشاره مي کنيم.حضرت امام رضا(ع) درباره طريقه صحيح مصرف آب دستورالعمل هاي بسيار مفيدي ارائه کرده اند. آن حضرت مي فرمايند: آب هاي شور و آب هاي سنگين موجب يبوست معده مي شود و آب برف و آب يخ براي بيشتر مزاج ها مضر و خطرناک است.هر کس مي خواهد معده اش او را آزار ندهد، در ميان غذا خوردن آب ننوشد تا غذا خوردن تمام شود و هر که آب ميان غذا بنوشد رطوبت در بدنش جاي مي گيرد و معده اش ضعيف مي شود و رگ ها نمي تواند انرژي غذا را جذب کنند. آب سرد حرارت بدن را فرو مي نشاند، صفرا را آرام مي سازد، غذا را هضم مي کند پس مانده اي را که در معده وجود دارد ذوب مي سازد و تب را از ميان مي برد.

امام(ع) مي فرمايند: بهترين آب ها براي نوشيدن آبي است که چشمه آن از سمت مشرق و سبک و روشن باشد.سالم ترين و بهترين آن آبي است که از محل خود بجوشد و مجراي آن شکاف تپه ها و کوه هاي خاکي باشد.در طب الرضا(ع) آمده است که دومين ماه سال رومي نيسان است که بعد از آذار واقع مي شود و در ويژگي هاي آن گفته اند که نيسان سي روز است، در اين ماه روزها بلند مي شود، مزاج فصل بهار در آن نيرومند مي شود، خون به جنبش مي آيد، بادهاي شرقي در آن وزيدن مي گيرد.

نيسان از بيست و سوم فروردين شروع مي شود و تا سي روز ادامه دارد. بنابراين قسمت عمده ماه نيسان، مقارن ارديبهشت ماه است. از بعضي از روايات استفاده مي شود، باراني که در اين ماه از آسمان نازل مي شود، خواص و آثار فراواني دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها