کد خبر: ۱۲۹۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۰۲ خرداد ۱۳۹۰
حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی، رییس موسسه تخصصی فقه امام خمینی‌(ره) درگفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه با اشاره به ضرورت ترویج اندیشه های امام خمینی (ره)، اظهار داشت: قیام و انقلاب امام‌(ره) باعث شد روحانیون از انزوا خارج و به متن جامعه  بیایند و با پذیرش مسئولیت‌های گوناگون، مبانی حکومت اسلامی را در حوزه نظری و عملی به جهانیان عرضه کنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: امام راحل فقیهی بسیار هوشمند ومبرز در فقه، اصول، عرفان و فلسفه بودند و با درک عمیق از مسائل اسلام و جامعیت آن، در استنباط فقهی خود اهداف اسلام را مدنظر داشتند.

*اندیشه های فقهی و اصولی منحصر به فرد امام (ره)

وی با اشاره به ضرورت ترویج اندیشه‌های فقهی و اصولی حضرت امام (ره)، ادامه داد: نیازی که مؤسسین این مرکز علمی را بر آن داشت تا قدم در عرصه نشر و گسترش افکار و اندیشه های معمار کبیر انقلاب با تمام عظمت و ویژگی های منحصر به فرد فقهی و اصولی ایشان بگذارند، خالی بودن حوزه‌های علمیه از بحث‌های اصولی و فقهی حضرت امام‌(ره) بود.

رییس موسسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) مهمترین هدف تاسیس این مرکز را نهادینه کردن اندیشه های امام راحل در حوزه های علمیه دانسته و گفت: یکی از اهداف مهم این مجموعه که تحت اشراف آیت الله سیدحسن طاهری خرم آبادی قرار دارد؛ نهادینه کردن افکار و اندیشه های امام راحل (ره) در بین طلاب و فضلای حوزه های علمیه در کنار اندیشه های دیگر بزرگان از فقها و اعلام اهل نظراست.

*بزرگان، نظریات امام را در بحث‌ها مطرح می‌کنند

 حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی خاطرنشان ساخت: اگر چه بعضی از بزرگان و اساتید مبرّز حوزه همواره نظریات امام راحل را در بحث‌ها مطرح می‌کنند؛ به طور مثال کلام ایشان مانند سایر بزرگان فقه در حوزه بود، اما آن چنان که شایسته است در مباحث خارج، انتظار امام‌(ره) مطرح نمی‌شود.

وی با اشاره به روند آموزش طلاب در موسسه تخصصی فقه امام خمینی(ره)، ابرازداشت: این موسسه در طول 6 سال، دورة کامل اصول و بخش مهمی از کتب فقهی حضرت امام‌(ره) را به دانش پژوهان ارائه می دهد؛ که بعد از این دوره فارغ التحصیلان می توانند ارائه دهنده مبانی فقهی و اصولی حضرت امام‌(ره) در حوزه های علمیه باشند.

*شیوه پذیرش مدرسه  تخصصی فقه امام خمینی

رییس موسسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) در ادامه با تشریح شیوه پذیرش طلاب، گفت: شرکت در آزمون کتبی از مکاسب و کفایه و قبولی در مصاحبه شفاهی از مهمترین شرایط تحصیل در این مرکز علمی می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با اشاره به زمان تاسیس موسسه و تعداد دانش پژوهان آن، افزود: سال جاری اولین سال آغاز به کار موسسه تخصصی فقه امام خمینی بود و هم اکنون 13 دانش پژوه در آن مشغول به تحصیل هستند.

رییس موسسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) در پایان خاطر نشان ساخت: این موسسه برای دانش‌پژوهان خود امتیازهایی از قبیل مشاوره علمی ، استفاده از رایانه و کتابخانه تخصصی، پرداخت شهریه مناسب و... را در نظر گرفته است.

خاطرنشان می‌شود، موسسه تخصصی فقه امام خمینی (ره) در قم، بلوار شهید محمد منتظری، کوچه 12، پلاک 336 واقع شده است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 7743646-0251 تماس حاصل نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها