کد خبر: ۱۲۹۷۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس ارتش پاکستان طی یک سخنرانی تاکید کرد که انتخابات سراسری آتی این کشور در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند ، ژنرال اشفق پرویز کیانی، رئیس ارتش پاکستان طی یک سخنرانی تاکید کرد: انتخابات سراسری در تاریخ 11 مه( 21 اردیبهشت) در کشور برگزار خواهد شد و ما نباید درباره آن سوءظن و یا تردیدی پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: که نه صرفا مجازات بلکه آگاهی و مشارکت مردم است که می‌تواند به بازی قایم‌باشک میان دموکراسی و دیکتاتوری پایان دهد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر ما بتوانیم بر همه تعصبات قومی، زبانی و فرقه ای غلبه کنیم تا صرفا بر پایه صداقت و خلوص و لیاقت و شایستگی رای دهیم، هیچ دلیلی برای ترس از دیکتاتوری و یا ناخرسندی از نارسایی‌های نظام دموکراتیک فعلی ما وجود نخواهد داشت.

رئیس ارتش پاکستان انتخابات سراسری آتی این کشور را فرصتی طلایی عنوان کرد و گفت که این انتخابات می‌تواند دوران ارزش‌های دموکراتیک حقیقی در کشور را رقم بزند.

ژنرال کیانی افزود: به شما اطمینان می‌دهم که ما از صمیم قلب متعهد به حمایت از اجرای انتخاباتی آزاد، عادلانه و صلح آمیز با بهترین ظرفیت‌هایمان بوده و همچنین در چارچوب قانون اساسی باشیم.

وی عنوان کرد که ارتش پاکستان همچون هر فرد پاکستانی دیگر با ظرفیت معمولی خود تلاش داشته تا در پنج سال گذشته دموکراسی را در کشور تقویت کند با این امید که انتخابات آتی کشور را به سوی پیشرفت رهنمود کند.

ژنرال کیانی تاکید کرد: موفقیت دموکراسی کاملا مرتبط با رفاه و سعادت ملت است.

رئیس ارتش پاکستان همچنین در خصوص جنگ علیه تروریسم گفت: تمایل دارم از همه کسانی که در این زمینه پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند، بپرسم که اگر یک گروه کوچک بخواهد ایدئولوژی منحرف خود را از طریق به دست گرفتن سلاح بر کل کشور تحمیل کند و برای این هدف قانون اساسی پاکستان و فرآیند دموکراتیک را به چالش بکشد و هرگونه خونریزی را توجیه شده تلقی کند آیا این جنگ با چنین دشمن کشور جنگ فرد دیگری است؟

وی افزود: حتی در تاریخ بهترین کشورهای دموکراتیک نیز خیانت و یا قیام های فتنه‌جویانه علیه دو کشور هرگز تحمل نشده و در چنین درگیری‌هایی نیروهای مسلح آنها از حمایت قاطع مردم برخوردار بودند. پرسش در خصوص مالکیت چنین جنگ‌هایی هرگز مطرح نبوده است و ما نمی‌توانیم با چنین تردیدهایی سربازان خود را سردرگم کرده و اراده آنها را تضعیف کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها