کد خبر: ۱۲۹۶۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
معاون دبير کل حزب‌الله لبنان گفت: حاكمان مرتجع عرب نمي‌خواهند قطب نما به سوي فلسطين باشد و فقط به حكمراني در منطقه فكر مي‌كنند.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، تحولات منطقه‌اي غرب آسيا و شمال آفريقا شب گذشته در برنامه گفتگوي ويژه خبري با حضور شيخ نعيم قاسم معاون دبير کل حزب‌الله لبنان مورد بررسي قرار گرفت.

شيخ نعيم قاسم در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجري برنامه مبني براينکه علماي اسلام براي مقابله با فتنه انگيزي دشمنان چه تدابيري در نظر دارند، گفت: دشمنان جهان اسلام امروزه در تلاش هستند تا به گونه‌اي محور مقاومت اسلامي و معادله جهاد و مقاومت را به سمت تکثير و ترور فرزندان اسلام سوق دهند.

وي با اشاره به اينکه جبهه استکبار جهاني هجمه خود را به جهان اسلام شروع کرده است افزود: غرب درصدد است تا با اسلام هراسي ميان کشورهاي مسلمان چالش ايجاد کند به عبارتي کشورهاي غربي در تلاش هستند تا با ايجاد فتنه ميان شيعه و سني اسلام را نابود کنند.

معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان با بيان اينکه دشمنان درصدد مخدوش کردن چهره اسلام هستند، افزود: علما در اين ميان بايد روشنگري کنند تا غرب به اهداف خود نرسد.

شيخ نعيم قاسم با اشاره به اينکه اسلام سرشار از اخلاق و ارزش‌هاي انساني است اظهار داشت: بايد احکام شريعت الهي به درستي نشان داده شود.

وي گفت: دشمنان اسلام مي‌خواهند با ايجاد فتنه ميان مسلمانان اختلاف ايجاد کنند تا اسرائيل منفعت ببرد.

معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه چه عواملي منجر به همگرايي محور شرارت غربي- عربي و عبري بر سر ايجاد فتنه مذهبي در ممالک اسلامي شده است افزود: ستیز دو پايگاه مقاومت و محور آمريکا- اسرائيل و هم‌پيمانانش است.

*مقاومت پرچم اسلام را در دست گرفته است

شيخ نعيم قاسم با بيان اينکه مقاومت پرچم اسلام را در دست گرفته است گفت: ايران آغوش خود را بر روي مستضعفان باز کرده است و بنابراين مقاومت از این طریق و برای ایستادگی در مقابل اسرائیل تشکیل شده است.  

وي با اشاره به اينکه محور مقاومت، آمريکا را قبول ندارد تصريح كرد: ما خواهان آزادي و استقلال هستيم به گونه‌اي که مي‌خواهيم خودمان به خودمان کمک کنيم.

معاون دبير کل حزب‌الله لبنان افزود: در مقابل محور مقاومت محور استکبار قرار دارد که مي‌خواهد از طريق نظامي سلطه‌گري کند به عبارتي استکبار جهاني به اتاق فرماندهي آمريکا و رژيم صهيونيستي در ارتباط است به گونه‌اي که با سليقه صهيونيستي اداره مي‌شود.

وي ادامه داد: محور استکبار جهانی  به فکر منافع مردم نیستند بلکه می‌خواهند کشور و حکومت خودشان قطب جهان باشد و از اینکه فلسطین قطب جهان باشد وحشت دارند.

*حاکمان عرب مرتجع نمي‌خواهند قطب‌نما به سوي فلسطين باشد

شيخ نعيم قاسم با اشاره به اينکه حاکمان عرب و برخي از حاکمان مرتجع خواستار آزادي ملت‌ها نيستند گفت: آن‌ها نمي‌خواهند قطب نما به سوي فلسطين باشد اين در حالي است که آن‌ها مي‌خواهند پيکان قطب نما به سمت خودشان باشد تا بر روي کرسي‌ها بنشينند و حکمراني کنند.

وي با اشاره به 4 شکست پياپي رژيم صهيونيستي در جنگ 2006، 2008،‌2009و 2012 اظهار داشت: صهيونيست‌ها براي اولين بار در تاريخ، در لبنان و سپس در غزه شکست خوردند.

معاون دبير کل حزب الله لبنان اضافه کرد: محور استکبار جهاني معادلات خود را برعليه محور مقاومت انجام مي‌دهد.

شيخ نعيم قاسم در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه براي مقابله با تفکر ارتجاعي و تکثيري چه بايد کرد گفت: دوران شکست محور نظام سلطه آغاز شده به گونه‌اي که هر حرکتي که رژيم صهيونيستي در منطقه انجام مي‌دهد با شکست مواجه مي‌شود. .

وي با اشاره به اينکه مردم منطقه فهميده‌اند که ابهت رژيم صهيونيستي از خانه عنکبوت هم سست‌تر است افزود: متاسفانه فتواي برخي از روحانيون طي دو سال گذشته حجم زيادي از توان جمهوري اسلامي را به هدر داده است.

*برای مقابل با تفکر تکفیری نباید غافلگیر شد

شيخ نعيم قاسم با بيان اين که برای مقابل با تفکر تکفیری نباید غافلگیر شد اظهار داشت: استکبار جهانی از اینکه گروهی کوچک اما مردمی که از قدرت زیادی برخوردار نیستند توانستند صهیونیست‌ها را شکست دهند، غافلگیر شده وحشت کردند.

معاون دبير کل حزب‌الله لبنان با اشاره به فکر تکفيري در خدمت آمريکايي‌هاست گفت: کساني که خود را عالم مي‌پندارند در واقع جاهل هستند چرا که فتواهايي را صادر مي‌کنند که بسيار خشونت آميز است و با روح اسلام منافات دارد.

وي با اشاره به اينکه فتواي تکفيري هيچ گونه ارزشي ندارد و عالمانه نيست گفت: استکبار جهاني از سواستفاده مي‌کنند چرا که در راستاي تضعيف مسلمانان قرار مي‌گيرد.

شيخ نعيم قاسم در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه چرا حزب‌الله به يکباره توانست تمام معادلات بين‌المللي را به هم بريزد گفت: حزب الله لبنان يکي از شگفتي‌هاي قرن 21 است.

معاون دبير کل حزب‌الله لبنان خاطر نشان ساخت: گفته مي‌شود رژيم صهيونيستي و موصاد هر حرکتي را در هر کجاي دنيا صورت گرفته باشد مي‌تواند آن را رصد کند اما اين در حالي است که هزاران موشک در مرزهاي فلسطين مستقر شده بود بدون اين که موصاد و ساير نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي متوجه آن شوند.

وي با اشاره به اينکه راز قوت و نيروي ما از ايمانمان جوشش مي‌گيرد ادامه داد: ارزش‌هاي اسلامي اسلام ناب محمدي را ريشه‌دار کرده است.

* امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای روح امید را در مقاومت بوجود آوردند

شيخ نعيم قاسم با بيان اينکه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای روح امید را در مقاومت بوجود آوردند اظهار داشت: صهيونيست‌ها در سال 2006 وارد بنت جوبير شده اند و هر چه بمباران مي‌کردند فکر مي‌کردند کار اين شهر تمام شده اما مي‌بينيم مجاهدان حزب الله از زير زمين بيرون مي‌آيند و با آن‌ها مي‌جنگند.

وي با اشاره به گفته‌هاي شيمون پرس مبني براينکه نظاميان صهيونيست از برابري مقابل رزمندگان حزب الله مي‌ترسند گفت: شيمون پرس استفاده از آدم آهني براي جنگ را ارائه داد زيرا اين امر نشانگر بزدلي صهيونيست‌ها بود.

معاون دبير کل حزب الله لبنان با بيان اينکه رژيم صهيونيستي بزدل است و افزون بر بزدلي هم ظالم است افزود: قوت ما و نیروی حزب الله از ایمان ما و استفاده از امکانات متوسطی که داریم سرچشمه می گیرد و این رازی است که مسلمانان پاک و با ایمان آن را درک می‌کنند و صهیونیست‌ها از آن بی خبرند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه چگونه ممکن است جوانان و افراد تحصيل کرده براي دفاع از کشور و دفاع از دين و اعتقادات خود اقدام به حفاري تونل آن هم با کلنگ‌هاي ارتش کنند گفت:  دختران و پسران جوان در لبنان با آموزه‌های دینی خود فعالیت می‌کنند.

*حزب الله لبنان تکنولوژي‌هاي جديد را رصد مي‌کند

شيخ نعيم قاسم با اشاره به اين که حزب‌الله لبنان تکنولوژي و فناوري‌هاي جديد را رصد مي‌کند خاطر نشان کرد: دانشمندان پژوهشگر مي‌توانند دستگاه‌هاي پيشرفته‌اي را بسازند.

معاون دبير کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما داراي افراد متخصصی هستيم به گونه‌اي بمب‌هایی که استفاده می کنیم ساخت خودمان است و هرگاه صهیونیست‌ها توان خود را بالا بردند ما هم توانایی و قدرت خود را بالا می‌بریم.

 وي با بيان اينکه جوانان ما براي مقاومت و در راه خدا گام برمي‌دارند اظهار داشت: ما در تشکيلات حزب‌الله در زندگي و روابط مردم راحت هستيم و اجازه نفوذ ضهيونيست‌ها را نمي‌دهيم.

*مقاومت تجربه نظامي است که مي‌تواند در دانشگاه‌هاي جهان تدريس شود

شيخ نعيم قاسم با بيان اين که ما در تلاش هستيم تا امنيت را برقرار سازيم گفت: مقاومت اسلامی لبنان تجربه نظامی است که می‌توانند در دانشگاه‌های جهان تدریس شود چراکه ویژگی‌های یک ارتش خوب را داراست که روحیه مقاومت با آن همراه است.

دبير کل حزب الله لبنان با بيان اين که ما خيلي پيچيده با صهيونيست‌ها مي‌جنگيم افزود: جوانان انقلابي حزب الله در عمليات انصاريه با فناوري که داشتيم توانستيم بدانيم که صهيونيست‌ها از کدام سمت و سو به اين محل تجاوز مي‌کنند بنابراين توانستيم با کمين گذاشتن آن‌ها را غافلگير کنيم و شکست دهيم.

*پهپاد ايوب را حزب الله فرستاده است

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه چرا حزب الله لبنان مسئوليت پهپاد بدون سرنشين را برعهده گرفت گفت: پهپاد ایوب را حزب الله فرستاد بنابراين بايد گفت این از نمونه های بروز شده حزب الله است و ما همواره قدرت نظامی و مالی، نیروهای خود و ... را بروز می‌کنیم و توان خود را افزایش می‌دهیم.

شيخ نعيم قاسم با اشاره به اينکه مقاومت لبنان روز به روز تجهيزاتش را ارتقا مي‌دهد به گونه‌اي که امروز بهتر از ديروز است ادامه داد: هرگاه پهبادي غير از ايوب را بفرستيم خودمان اعلام خواهيم کرد که آن را فرستاده‌ايم.

معاون دبير کل حزب الله لبنان با اشاره به اينکه ميزان اطلاعات حزب الله لبنان از درون اسرائيل زياد است گفت: حزب الله حتي نوع گردان‌ها، گروه‌ها و واحدهاي ارتش رژيم صهيونيستي را به روز مي‌داند.

وي با اشاره به اينکه اسرائيل سري‌ترين ارتش دنيا را در اختيار دارد افزود: حزب الله در جنگ با رژيم صهيونيستي خود را آماده کرده است تا بتواند با چنين غول جنگي مقابله کند.

شيخ نعيم قاسم اضافه کرد: ما هنگامی که هدف خود را برای مقابله با صهیونیست‌ها تعیین کردیم و جنگ امنیتی را آغاز کردیم و تمامی اطلاعات رژیم صهيونيستي را در اختيار داريم و به معلومات و تجربه خوبی را در ضربه زدن به دست آورديم.

معاون دبير کل حزب الله لبنان افزود: براي جنگيدن نمي‌توان چشم بسته اقدام کرد.

وي با اشاره به اينکه دستگاه‌هاي امنيتي به ما کمک مي‌کند چه گونه به بعضي از اطلاعات دست پيدا کنيم گفت: ما هزينه‌هاي بسياري براي به دست آوردن اطلاعات مهم از رژيم صهيونيستي صرف کرده‌ايم.

معاون دبيرکل حزب الله لبنان در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه آيا رژيم صهيونيستي با وجود وضعيتي که دارد ممکن است دست به ماجراجويي‌هاي تازه بر ضد کشورهاي اسلامي بزند اظهار داشت: امنيت رژيم صهيونيستي طي دو سه سال اخير با خطرات جدي مواجه شده به گونه‌اي موشک‌هاي فجر 5 هم در تلاويو فرود آمدند و از آن جا بود که مهاجرت معکوس شروع شد.

* جنگ سال 2006 تجربه خوبی برای اسرائیل بود

شيخ نعيم قاسم با بيان اين که يک بحران اجتماعي در درون سرزمين‌هاي اشغالي رسوخ پيدا کرده است اظهار داشت: جنگ سال 2006 تجربه خوبی برای اسرائیل بود که در آن سال بسیاری از شهرک نشینان مهاجرت معکوس کردند اين در حالي بود که با وجود موشک‌های حزب الله به وحشت افتاده بودند.

وي با اشاره به اينکه موشک‌های والفجر5 نیز قسمت‌های از سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار دادند که پییش از این در سال 2006 صورت نگرفته بود گفت: امروزه سیدحسن نصرالله اعلام می‌کند که تمامی مناطق اشغالی در تیررس موشک‌های حزب الله است.

معاون دبير کل حزب الله لبنان با تاکيد براين که شکست رژيم صهيونيستي حتمي است گفت:حزب الله توانسته خود را به نقطه لازم برساند و قدرت خود را به اندازه اسرائیل و بیش از آن بالا ببرد.

وي با اشاره به اين که قواعد بازي تغيير پيدا نکرده است افزود: جرات حزب الله بالاست و ترس صهيونيست‌ها پابرجاست.

شيخ نعيم قاسم با اشاره به اين که صهيونيست‌ها قبل از اين که به حماقت ديگري دست بزنند حساب و کتاب زيادي خواهند کرد گفت: آن‌ها خوب مي‌دانند که شکست در انتظارشان است و هيچ وقت مزه پيروزي را نخواهند چشيد.

وي اظهار داشت: حزب الله آماده است به غافل گيري‌هاي خود ادامه دهد.

دبير کل حزب الله لبنان در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه حزب الله چگونه مي‌تواند تجربه خود را به ساير کشورهاي که در چارچوب موج بيداري اسلامي هستند انتقال کند افزود: ما کساني نيستيم که تجربه را منتقل کنيم بلکه ديگران بايد به دنبال تجربه ما باشند.

دبير کل حزب الله لبنان گفت: هر کشور و يا هر جنبشي که مي‌خواهد از تجربه حزب الله استفاده کند بايد آن را به خوبي مطالعه و کارشناسي کند.

وي بااشاره به اين حزب الله نمي‌خواهد تجربه خود را به کشورهاي ديگر تحميل کند اظهار داشت: تجربه تحميل شدني نيست بلکه گرفتني است.

شيخ نعيم قاسم با اشاره به اينکه حزب الله لبنان در لبنان به‌گونه ای ویژه و با الگوی خاصی رشد و نمو پیدا کرده است افزود: وقتی حزب الله طرح اسلامی خود را اعلام کرد نخواست آن را به ساير کشورها تحمیل کند اين در حالي است که با گروه‌های مختلف بر سر مشکل یکسان توافق کردند.

دبير کل حزب الله لبنان در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه تحولاتي که در منطقه غرب آسيا و شمال آفريقا رخ داده است چه تاثيري بر روي پرونده فلسطين مي‌گذارد گفت: پيروزي حزب الله و مقاومت اسلامي در غزه سبب شد تا ساير کشورها به پا خيرند و موج بيداري اسلامي شکل بگيرد.

* موج بيداري اسلامي منبعث از تفکر مقاومت است

وي با اشاره به اين که موج بيداري اسلامي منبعث از تفکر مقاومت اسلامي و حزب الله است خاطر نشان ساخت: منطقه دچار بحران و تنش‌هاي زيادي شده است.

شيخ نعيم قاسم با بيان اينکه وقتی بحران‌ها در داخل کشوری افزایش مي‌یابد فلسطین فراموش می‌شود و بحران‌های موجود در منطقه فلسطین را از اولویت خارج می‌کند افزود: ما باید در کنفرانس‌های اسلامی بر این امر تاکید کنیم که اولویت فلسطین است و بر نقطه‌های قوت منطقه برای از بین بردن اسرائیل استفاده کنیم.

وي گفت: بايد امت اسلامي را روشن کرد که اولويت فلسطين است.

دبير کل حزب الله لبنان در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه تحولاتي که در سوريه در حال انجام است آيا مي‌تواند بر روي موضوعات لبنان، فلسطين تاثيربگذارد خاطر نشان ساخت:بحران در سوریه،بر لبنان، فلسطين و اردن تاثيرگذار خواهد بود.

شيخ نعيم قاسم با بيان اينکه ما تلاش کرده‌ايم که طي دو سالي که از آغاز بحران سوريه مي‌گذرد چالش در لبنان به وجود نيايد گفت: خوشبختانه لبنان از آن تاثيرنپذيرفت و اين موضوع سبب عصبانيت دشمنان شده است.

وي در پايان افزود: صهيونيست‌ها روز به روز به اضمحلال خود نزديک و آمريکايي‌ها نيز ضعيف مي‌شوند،‌مقاومت قوي‌تر شده و وعده خداوند براي پيروزي نزديک است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها