کد خبر: ۱۲۹۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۲ خرداد ۱۳۹۰
درک صحیح مطالبات رهبری، کلید حل مشکلات فرهنگی:
قابل تامل است که هنوز، مدیران و تصمیم گیرندگان فرهنگی ما در این مساله مثل بسیاری مسایل دیگر نتوانسته اند به عمق اندیشه ها و فرامین رهبر انقلاب برسند و بعضا تصمیماتی اتخاذ شده در این مقوله به صورت فصلی و نمایشی در بدنه مدیریت کشوری پیگیری میشود. این امر تا حدی مشهود است که حتی برای برخورد با ناهنجاری های اجتماعی بی حجابی و بد حجابی تاریخ و زمان مشخص می کنند.

سرویس فرهنگی پایگاه 598 - مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود پیرامون مساله عفاف وحجاب، خط مشی کلی نظام اسلامی و وضعیت حجاب در جهان را بررسی کردند و با ادله عقلی، بر واهی بودن ادعای غرب و شرق بر اهدای آزادی به زنان تاکید کردند.

روی اصلی سخنان رهبری در خصوص مساله حجاب، علاوه بر تاکید بر امر اهتمام مسئولین به حفظ و صیانت از فضای عفت عمومی، با مدعیان دروغین حقوق زنان بود که از طرفی دم از آزادی زنان سر می دهند و اسلام را دینی ضد زن تعریف می کنند و از طرفی زنان حق حجاب زنان را در کشورهای خود به رسمیت نمی شناسند و آنها را به ابزاری برای خوشگذرانی های خویش تبدیل کرده اند.

مساله حجاب یکی از مهم ترین اصول عقیدتی ما مسلمانان است و به قول مقام معظم رهبری، اسلام در مساله حجاب مترقی ترین و معقول ترین نظریه را داراست؛ نظریه ای که مبتنی بر اصول کامل عقلی و الهی است و کوچکترین خدشه ای به استواری براهین آن وارد نیست.


مقام معظم رهبری در سخنان مهم خود، فرموند که مدیران فرهنگی ما باید دست از انفعال بردارند و با هجوم به آرای پوسیده و ضد انسانی غرب در این مساله به اثبات ادله خود در جهان بپردازند.

مساله قابل تامل و تاسف در این جا آن است که هنوز، مدیران و تصمیم گیرندگان فرهنگی ما در این مساله مثل بسیاری مسایل دیگر نتوانسته اند به عمق اندیشه ها و فرامین رهبر انقلاب برسند و بعضا تصمیماتی اتخاذ شده در این مقوله به صورت فصلی و نمایشی در بدنه مدیریت کشوری پیگیری میشود.

 این امر تا حدی مشهود است که حتی برای برخورد با ناهنجاری های اجتماعی بی حجابی و بد حجابی تاریخ و زمان مشخص می کنند و گویی برخورد با ناهنجاری های اجتماعی باید در فصل خاصی صورت گیرد.

 متاسفانه عدم درک صحیح از عمق و مغز سخنان رهبری در برهه های مختلف نتایج منفی بسیاری را در پی داشته است و اگر امروز جامعه ما با مشکلات عدیده فرهنگی و اجتماعی روبرو است به دلیل همین عدم درک صحیح و اجرای همراه با درصد بالای اشتباه است.

 پیگیری مساله حجاب و عفاف در کشور به قول مقام معظم رهبری بیش از آن که محتاج استفاده از کاربرد ابزارهای امنیتی باشد، نیازمند فرهنگ سازی است؛ زیرا نتایج این فرهنگ سازی مستمر و فراگیر تر از اهرم های کنترلی است که همواره تبعات بعدی سنگین تری را در پی داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
واقعا مقام معظم رهبری دیدبانی هستند که همه چیز نظام را رصد می کنند ودقیق راه حل مشکلات را میدهند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها