کد خبر: ۱۲۹۴۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
سران 8 مارس امروز نشست هماهنگی را درباره تشکیل دولت و قانون انتخابات برگزار می‌کنند و عصر امروز نیز موضع خود را به تمام سلام ارائه خواهند کرد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه النهار لبنان نوشت که تمام سلام نخست‌وزیر جدید لبنان تماسی تلفنی از جبران باسیل وزیر نیرو و انرژی در دولت پیشبرد امور این کشور دریافت کرده مبنی بر اینکه یک گروه از 8 مارس امروز با وی دیدار خواهد کرد تا در مورد تحولات روند تشکیل دولت با هم رایزنی کنند.

این در حالی است که النهار نوشت که سران جریان 8 مارس امروز برای رایزنی‌ها در این زمینه و همچنین قانون انتخابات دیدار خواهند داشت تا موضع یکپارچه‌ای به تمام سلام ارائه کنند.

منابع وابسته به جریان 8 مارس دیروز به روزنامه الجمهوریه لبنان اعلام کردند که از تمام سلام درخواست به دست آوردن یک سوم بعلاوه یک وزیر را نداشته‌اند و موضوعی از این درخواست به میان نیامده است، تمام چیزی که این فراکسیون‌های پارلمانی خواسته‌اند، نمایندگی فراکسیون‌های پارلمانی در دولت بر اساس حجم آنهاست.

این منابع تاکید کردند که طرح مطرح شده از سوی آنها برای سلام مبتنی بر اختصاص 10 وزیر برای 8 مارس و 10 وزیر برای 14 مارس است و 4 وزیر نیز به عنوان میانه انتخاب شوند که دو تن از آنها از فراکسیون ولید جنبلاط باشند، یک وزیر به میشل سلیمان اختصاص داده شود و یک وزیر نیز از سوی تمام سلام معرفی شود، چرا که این دو نفر فراکسیون پارلمانی ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها