کد خبر: ۱۲۹۴۲۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
تمديد قرارداد بازيكن اهل ترينيداد و توباگوي استقلال ارتباط مستقيم با قيمت دلار خواهد داشت.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ جي‌لويد ساموئل اين فصل يكي از خوب‌هاي استقلال بوده است. مدافعي كه در ليگ برتر انگلستان 300 بازي انجام داده و قرار بود به جمع مدافعان آبي اضافه شود اما شرايط به گونه‌اي پيش رفت كه به ليست هافبك‌هاي استقلال اضافه شد. ساموئل در ليگ دوازدهم دو گل به نفت تهران و گهر زد. در ليگ قهرمانان آسيا هم گل نخست آبي‌ها را در هفته اول به الريان قطر زد. ضمن اينكه همواره در تيم استقلال يكي از مردان تاثيرگذار بود. با اين حال ظاهرا ماندن اين بازيكن در جمع سربازان ارتش ژنرال قلعه‌نويي بستگي به نرخ دلار دارد!


مدير برنامه‌هاي ساموئل مي‌گويد: «جي‌لويد از شرايطش در ايران راضي است. با اين حال نمي‌دانيم اوضاع دلار در بازار ارز چگونه خواهد بود. بازيكنان درجه يك كه از ليگ‌‌هاي معتبر به ايران مي‌آ‌يند هم زندگي دارند و براي خانواده‌هايشان قابل توجيه نيست كه چون قيمت دلار در ايران افزايش پيدا كرده است پس پول كمتري بگيرند.»


بامداد ميرزايي خيلي شفاف توضيح مي‌دهد: «هرچقدر پول بدهيد همون قدر هم آش مي‌خوريد. الغرافه به جبريل سيسه پول خوب داده و اين مهاجم سرشناس هم برايشان خوب گل مي‌زند. الريان به نيلمار برزيلي 5 ميليون يورو پول داده است. بازيكن سطح بالا پول خوب مي‌گيرد. در حال حاضر ساموئل هم با دوگلي كه در ليگ قهرمانان زده يكي از خارجي‌هاي ممتاز مسابقات به حساب مي‌آيد. من تا حدودي مي‌توانم با رفاقت و روابط دوستانه از او بخواهم كه در ايران بازي كند اما در نهايت شايد ترجيح دهد در فوتبال امارات حضور پيدا كند. چون آنجا مي‌تواند شرايط تحصيلي فرزندانش را هم به راحتي مهيا كند.»


مدير برنامه‌هاي ساموئل كه اميدوار است مشكلات سر راه ادامه فعاليت جي‌لويد در ايران حل شود به قواعد حرفه‌اي فوتبال اشاره مي‌كند. ميرزايي از تاريبووست مدافع مشهور اينترميلان مي‌گويد كه توسط او در ليگ چهارم به پيكان پيوست: «سر آن انتقال پشت دستم را داغ كردم، اينكه گفته شد سن و سال تاريبووست خيلي بالاتر از چيزي بوده كه عنوان شده جالب است.


خود مدير پارتيزال بلگراد گفت تاريبو هر سن و سالي داشت كاپيتان تيم ما بود و عالي بازي كرد. صغر سن در فوتبال آفريقا وجود دارد. همان‌طور كه در تيم اسبق نوجوانان ما ديده شد. اما صغر سن دو سال است نه 10 سال. ضمن اينكه وست در بهترين شرايط بدني به ايران آمده بود. فقط چون 6 ماه بازي نكرده بود بايد در شرايط مسابقه قرار مي‌گرفت.»


مدير برنامه‌هاي جي‌لويد ساموئل از مشكلات آن زمان تاريبووست در فوتبال ايران هم حرف مي‌زند: «تاريبو بدون هيچ مشكلي با دريافت مبلغي خيلي‌خيلي كم و شايد در حد يك پول توي جيبي براي دو ماهي كه در ايران بود از تهران رفت. خوشبختانه رفتار باشگاه‌ پيكان هم در اين ارتباط خوب بود و هيچ مشكلي پيش نيامد. البته وست با عنوان قهرمان المپيك و اروپا آمده بود و نمي‌توانست با شرايط نه چندان حرفه‌اي موجود كنار بيايد. قرار بود براي اين بازيكن خانه و اتومبيل تهيه كنند كه اين كار انجام نشد و تاريبو هم تحمل نكرد و تصميم گرفت برود.»


مدير برنامه‌هاي ساموئل آخر حرف‌هايش به مصاحبه‌اي اشاره مي‌كند كه در آن از زبان جي‌لويد نقل شده بود هيچ چيز جديدي در ايران ياد نگرفته است: «ساموئل هرگز نگفت چيزي پس از حضورش در ايران ياد نگرفته است. بلكه گفت از نظر فني چيز جديدي در فوتبال ايران ياد نگرفته است. طبيعي هم هست بازيكني كه 300 بازي در ليگ جزيره انجام داده چه چيزي مي‌تواند از فوتبال ما ياد بگيرد؟ با اين حال ساموئل مي‌گويد بازي در پستي جديد را تجربه كرده است. ضمن اينكه فرهنگي جديد و كلماتي از زباني شيرين را ياد گرفته است. جالب اينكه همين حالا خيلي از بازيكنان از ساموئل چيزهاي جديد مثل روش رسيدن به آمادگي را ياد مي‌گيرند.»
روزنامه گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها