کد خبر: ۱۲۸۸۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
سرمربی تیم ملی اعتقاد دارد سفارش ساخت برنامه انتقاد از وی در صداوسیما از داخل فدراسیون فوتبال بوده است.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی: کارلوس کی‌روش در ادامه نشست خبری خود اظهار داشت: واقعاً در مسیر بسیار درستی هستیم و اگر انتقاداتی هم مطرح می‌شود و می‌شنویم برای موفقیت تیم ملی است. در حال حاضر مسائلی پیش روی ماست که باید به آن توجه داشته باشیم. اولین مسئله این است که باید توجه کنیم 7، 8  بازیکن یک اخطاره در تیم ملی حضور دارند که ممکن است بازی‌های بعدی را از دست بدهند. همچنین مصدومیت‌های احتمالی که در پایان فصل با آن روبرو می‌شویم. به خاطر همین باید تمام مسائل را در نظر بگیریم تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: مسئله دیگر این است که 20 اردیبهشت لیگ تمام می‌شود و اکثر بازیکنان به تعطیلات می‌روند تا استراحت کنند در این شرایط اگر بازیکنی در اردو تیم ملی مصدوم شود دیگر بازیکنان در تعطیلات هستند و این کار ما را مشکل می‌کند.کاری که ما انجام دادیم این است که سعی کردیم در هر پست 3 بازیکن را به تیم ملی دعوت کنیم. به خاطر همین فهرست 34 نفره را تهیه کردیم که در آن 4 دروازه بان حضور دارند. ما باید اینطور روند آمادگی سازی تیم‌مان را پیش ببریم.

کی‌روش  در پاسخ به این سوال که یکسری از کارهای که از طرف شما انجام شده است می‌توانسته توسط روابط بین‌الملل یا اشخاصی مثل علی دایی که در فیفا نفوذ دارند انجام شود، تاکید کرد: به مسائل خوبی اشاره کردید. من به این موارد پاسخ می‌دهم نه اینکه از خودم دفاع کنم بلکه می‌خواهم خیلی از مسائل روشن شود. شما گفتید چرا از علی دایی در کارها استفاده نکردم، جواب این است که چون این کار من است نه علی دایی! وظیفه سرمربی تیم ملی، آنالیز و استعدادیابی بازیکنان و همچنین متقاعد کردن آنها و باشگا‌ه‌های‌شان برای همکاری با تیم ملی است. وظیفه من این است که بازیکنان مورد نظر را برای حضور در تیم ملی متقاعد کنم. برای همین است که الان دژاگه برای تیم ملی بازی می‌کند ولی قبل از آن چنین تصمیم نگرفته بود.

وی ادامه داد: وظیفه سرمربی تیم ملی مانند وظیفه وزیر امور خارجه است، شما نمی‌توانید به وزیر امور خارجه انتقاد کنید که چرا به فرانسه سفر کرده یا به عراق چون مسئولیت این شخص این است که این کارها را انجام دهد.

سرمربی تیم ملی  در ادامه تصریح کرد: می‌خواهم در مورد چند مسئله شخصی صحبت کنم. شما به عنوان رسانه‌های ایرانی می‌دانید که ما چه مشکلات مالی داریم. من اگر در مورد برنامه‌ای که در تلویزیون در ارتباط با مرخصی‌های من ساخته شده بود منظورم انتقاد از یک نفر یا تلویزیون نیست من از یک شخص خاص که مسبب این موارد است انتقاد کردم و از این موضوع که یکی، دو نفر سفارش و هماهنگ کرده بودند که این برنامه ساخته شود اما من می‌گویم قبل از اینکه این برنامه ساخته می‌شد از من سوال می‌کردند که برای چه به آلمان سفر کردم یا در آنجا چه کار می‌کنم من حتی با هزینه خودم به خارج از ایران رفتم و برای تیم ملی کار انجام دادم من معتقدم سفارش این گزارش از درون فدراسیون و اشخاصی است که ما آنها را می‌شناسیم.

وی ادامه داد: می‌دانید چرا ناراحت هستم؟ همان کسی که این سوال را مطرح می‌کند چرا کی‌روش خارج از ایران است باید می‌آمد و به این نکته هم اشاره می‌کرد این سرمربی بارها شده 7،8 و 9 ماه بدون دریافت پول کار کرده و هیچگاه شکایتی هم نکرده است. این اولین باری است که درباره این موضوع صحبت می‌کنم. واقعا هدف چیست که مطرح می‌کنند من در تعطیلات هستم، وقتی که حقوق خود را دریافت نمی‌کنم؟ چرا درباره این موضوع صحبت می‌کنم، چون حالا زمان اتحاد است و به هواداران باید بگوییم که بیایند و حمایت کنند. حالا زمان مناسبی برای صحبت درباره این مسائل بی‌ارزش نیست. من این شهامت را دارم که بگویم تعدادی از قطری‌ها در جمع دوستان ما هستند. باز هم تکرار می‌کنم کمال احترام را برای شما قائلم ولی کسی این حرف را مطرح می‌کند باید پیش از آن ببیند صحت دارد یا خیر؟

کی‌روش اضافه کرد: ما در 2 سال گذشته تمامی بازیکنان را به طور کامل زیر نظر داشتیم. مثالی می‌زنم خانزاده از کجا به پرسپولیس آمد؟ از لیگ دسته دوم. حتی قبل از اینکه او به پرسپولیس ملحق شود برای برنامه‌های تیم ملی او را تشخیص داده بودیم و حالا که در پرسپولیس حاضر است این من بودم که او را به تیم ملی بزرگسالان دعوت کردم. می‌توانم اسامی زیادی را بگویم که در تیم‌های جوانان. تیم منصوریان و زیر 19 سال فعالیت می‌کنند. یعقوب کریمی، صادقیان، مسلمان و خانزاده را من با هماهنگی‌هایی که انجام دادم وارد تیم ملی کردم و حالا بازی می‌کنند.

وی بیان داشت: سرمربی تیم ملی چرا به کویت رفت؟ چون بازیکنان را انتخاب کرده بودم و باید بازیکنانی که می‌توانند رشد کنند را زیر نظر می‌گرفتم تا در خدمت فوتبال باشند. آیا شما مربی در  سطح من و چارچوب جایگاهی که من دارم دیدید که باید و روی نیمکت بنشیند؟ ریکارد روی نیمکت زیر 22 سال فوتبال عربستان ننشست ولی من رفتم و روی نیمکت تیم ایران در مسابقات غرب آسیا نشستم، چون کار من برای استعدادهای داخلی است و در دسته 2 بازیکنانی مستعدی مانند خانزاده باز هم هستند اما مشکل این است که آنها آمادگی بازی بین‌المللی ندارند، بنابراین باید کارمان را به 2 دسته کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم کنیم.

کی‌روش با بیان اینکه به طور کامل لیگ را زیرنظر دارد، گفت: رضا حقیقی در حال حاضر کجا بازی می‌کند؟ در تیم پرسپولیس. از کجا به این تیم رفت؟ از تیم ملی. من همین جا از شما دعوت می‌کنم پس از صحبت‌های‌مان چند دقیقه‌ای در دفتر من حاضر شوید و شاهد کارهایی که انجام می‌دهیم، باشید. بعضی اوقات می گویند که چرا بازی های لیگ را نمی‌بینم و به استعدادها اهمیت نمی‌دهم . این موضوع اصلان صحت ندارد . تمام بازیها و بازیکنان را زیرنظر داریم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: وقتی من در ایران نیستم پس از ورودم تمام بازی ها به صورت ضبط شده به همراه سیموئز و نمازی نگاه می‌کنیم و بازیکنان را زیرنظر داریم.

او همچنین درباره استفاده از بازیکنان دو رگه گفت:‌ اینکه می‌خواهم از بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند استفاده کنم به این دلیل است که اگر در خاطرتان باشد در زمانی که دایی و مهدوی‌کیا در تیم حضور داشتند آنها در اروپا بازی می‌کردند. بازی‌های ما در سطح بین‌المللی است و هیچ‌گاه با الهلال بازی نخواهیم کرد. به همین دلیل معتقدم اگر 4،5 بازیکن بین‌المللی را با سایر بازیکنان ترکیب کنیم می‌توانیم فوتبال بهتری را ارائه بدهیم. البته لژیونرها اگر بتوانند عملکرد مثمرثمر داشته باشند از آنها استفاده می‌کنیم نه اینکه فقط چون لژیونر هستند آنها را به میدان بفرستیم.

کی‌روش گفت:‌ خوشحالم که این سوال را مطرح کردید و به من کمک می‌کند که شخصی را در تیم رسانه‌ای تمایز دهم و همانطور که توضیح دادم به دنبال استعدادهای داخلی و خارجی هستم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها