کد خبر: ۱۲۸۷۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
رییس ستاد اقامه نماز گفت: نماز یکی از راه‌هایی است که انسان با تأمل در آن می‌تواند به ابعاد مختلف دین اسلام پی ببرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلیمن محسن قرائتی در نشست «سبک زندگی فاطمی» که در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد، گفت: انسان در طول تاریخ دارای سه نیاز مهم بوده است که همواره برای تأمین این سه نیاز تلاش کرده است.

وی افزود: این سه نیاز شامل نیاز شخصی، نیاز اجتماعی و نیاز عالی می‌شود که نیاز عالی که همان نیاز به شناخت است و اساسی‌ترین این نیازها محسوب می‌شود همواره ذهن انسان را به خود مشغول کرده است.

این مفسر قرآن ادامه داد: خداوند برای پاسخگویی به نیاز عالی انسان دین را پیش روی او قرار داده است که انسان باید با دیدی وسیع و آگاهانه در راه شناخت آن قدم بردارد.

وی بیان کرد: انسان برای شناخت دین خود سه راه پیش روی خود دارد که شامل راهی است که انسان با سلیقه شخصی انتخاب می‌کند، راهی که بر اساس معیارهای جامعه انتخاب می‌کند و راهی که خالق هستی پیش روی انسان قرار می‌دهد.

قرائتی یادآور شد: تنها راهی که انسان را به مقصد نهایی می‌رساند راهی است که خداوند به وسیله قرآن کریم، پیامبران، امامان و ولی فقیه عادل در اختیار انسان قرار داده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: بعضی از مردم دچار شبهه می‌شوند که در صورت نبود امام معصوم چطور می‌توان به ولی فقیه در راه شناخت دین اعتماد کرد؟ پاسخ این است که فقیه معصوم نیست اما مجتهد است یعنی با علم به این که ممکن است گاهی دچار اشتباه شود باز هم باید از او پیروی کرد. چرا که به گفته خداوند سخن ولی فقیه حجت محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نماز گفت: نماز ستون دین است و هرکس که از آن غافل شود موهبت بزرگی را از دست می‌دهد.

قرائتی اظهار کرد: در نماز 135 نکته کلیدی نهفته است که با تفکر در این نکات می‌توان به عظمت نماز پی برد.

وی نماز را به شیر مادر تشبیه کرد و گفت: همان طور که شیر مادر سرشار از موادی است که نوزاد برای رشد خود به آن نیازمند است در نماز هم نکاتی گنجانده شده است که انسان برای یک زندگی سعادتمند به آن نیازمند است.

قرائتی در پایان گفت: نماز یکی از راه‌هایی است که انسان با تامل در آن می‌تواند به ابعاد مختلف دین اسلام پی ببرد بنابراین بر همه ما واجب است که خواندن نماز را اولویت زندگی خود قرار دهیم و در جهت کشف اسرار آن تلاش کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مهرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۳
لطفا 1 نکته از نماز را به داماد خود در ورزش آموزش دهید تا کسی که تخصصی در این امر ندارد ....
پاسخ
ملیحه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۴
۴
من که همیشه ازرهنمودهای اقای قراعتی استفاده های معنوی بسیاری برده ام باسپاس فراوان ازایشان
پاسخ
نسیبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵
۱۶
خواهشمندم این 135 نکته نهفته در نماز را برای من ایمیل بفرمایید.
دعاتون می کنم.
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۷
سلام خسته نباشید اگه امکانش هست اون 135نکته را برا من ایمیل کنید که بد جوری لازممه ممنون
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها