کد خبر: ۱۲۸۷۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
وکیل متهم ردیف اول پرونده فساد بزرگ بانکی گفت: وقتی هنوز صحت گفته ای اثبات نشده و کیفرخواستی صادر نشده چرا باید چنین اظهاراتی در مورد متهمان پرونده گفته شود.
به گزارش 598، غلامعلی ریاحی در گفت وگو با مهر در مورد اظهارات اخیر ناصر سراج مبنی بر اینکه اسناد جدیدی از گمرک در حال بررسی است که پرونده متهمان پرونده فساد را سنگین تر می کند گفت: اظهارات آقای سراج موجب شگفتی است. زیرا وی در مورد 39 متهم گروه اول با حفظ سمت معاون دادستان کل کشور به عنوان دادرس دادگاههای عمومی و انقلاب تعیین شده بود و حکم آن پرونده را صادر کرد و مرحله تجدید نظر آن هم سپری شد و فعلا در مورد حکم اولیه تقاضای اعمال ماده 18 و اعاده دادرسی شده است.

 
وی افزود: بنا بر قائده فراق دادرس که از قوائد پذیرفته شده قضایی است در مورد قضایای اخیر به فرض صحت، پیش از اینکه مورد رسیدگی دادسرا قرار گیرد و از طرف دادستانی تهران کیفرخواست صادر شود جناب سراج مواجه با تکلیف و مسئولیتی نیست مگر اینکه این اظهارات از جایگاه معاون دادستانی کل باشد که در این صورت با موقعیت دیگر ایشان به عنوان قاضی بیطرف مغایرت خواهد داشت.

 
گفته های ریاحی در حالی است كه حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي سخنگوي قوه قضائيه در نخستین نشست خبری خود در سال جاری گفت: گزارشاتی از گمرک به ما رسیده است كه اگر ثابت شود تخلفی صورت گرفته ممکن است میزان جرایم افزایش یابد حتی احتمال تجدید محاکمه مفسدان هم وجود دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها