کد خبر: ۱۲۸۷۰
زمان انتشار: ۱۸:۰۵     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

شورای شهر اهواز یکی از خبر سازترین و جنجالی‌ترین شوراهای دور سوم کلان شهرها است که در طول عمر چهار ساله خود تاکنون چهار شهردار و چهار سرپرست شهرداری انتخاب کرده و از تیر ماه سال 89 یعنی از 10 ماه پیش هم این شهر بدون شهردار اداره می شود. 

 
به گزارش رجانيوز از خوزستان، شورای شهر اهواز با دو چالش درونی و بیرونی دست و پنجه نرم می کند که حدود چند ماه است اعضای شورای شهر اهواز در تب و تاب برگزاری یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی خود هستند ولی هر بار با نیامدن یا به عبارتی کارشکنی یک نفر از اعضای شورای شهر، این جلسه تشکیل نشده و همچنان انتخاب شهردار بی نتیجه مانده است. 
 
پس از استیضاح شمسایی شهردار سابق و تایید صلاحیت نشدن کاظم بهرام نژاد از سوي وزارت کشور برای تصدی شهرداری اهواز و سلب عضویت رییس شورا و چهار عضو دیگر توسط شورای حل اختلاف استان به علت "عدول از قانون"، شورای شهر برای چند ماه بلاتکلیف ماند تا اینکه در دی ماه سال گذشته با حضور سه عضو علی البدل، شورای شهرتشکیل جلسه داد و هیئت رئیسه جدید خود را انتخاب کرد. 
 
با اين حال، گویا قرار نیست آب خوش از گلوی شهرداری و شهروندان اهوازی پایین برود و این بار با سلب عضویت یکی دیگر از اعضای شورا، تعداد اعضا به شش نفر یعنی یک عدد شکننده رسید و این یعنی شروع ماجرا! 
 
از همان اوایل شروع به‌کار شورا با هیئت رئیسه جدید زمزمه هایی به گوش می رسید که گروهی در پی انحلال شورا هستند و قصد دارند كه شورای شهر را از رسمیت بياندازند و اتفاقات ماه‌هاي اخير نيز همين گمانه را تأييد مي‌كند. 
 
یکصد و پنجاه و سومین جلسه شوراي شهر اهواز به دلیل به حد نصاب نرسیدن، 13 بار تکرار شد و این اواخر دو عضو این شورا به صورت نوبتی یا با هم، در جلسه حضور نمی یابند تا سکان شهرداری اهواز بي‌صاحب بماند. 
با اين حال، برای شوراي شهراهواز، پس از تشكيل با تركيب جديد، تركيب جايگزين در نظر گرفته نشده و به دليل شش نفره بودن جمع شورا، غيبت هر عضو حتي به دليل بيماري هم جلسات را از رسميت مي‌اندازد. 
 
کار شورای شهر اهواز به جایی رسید که مهندس مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها خود وارد عمل شد و در جلسه ای با حضور معاون عمرانی وزیر کشور و استاندار خوزستان و همه اعضای شورای شهر در محل استانداری خوزستان در جلسه 22 فروردین ماه شورا، گزینه ای را برای تصدی شهرداری اهواز انتخاب كنند تا همه قضایای پیدا و پنهان این ماجرا ختم به خیر شود ولی این بار هم دو عضو ماجرا جوی شورا به وعده خود عمل نکردند و جلسه از رسمیت افتاد. 
 
حال معلوم نیست این وضعیت شورای شهر و شهرداری اهواز تا چه زماني قرار است ادامه پيدا كند و مردم این شهر تا کی باید چوب ندانم کاری و مسئولیت ناپذیری چند نفر را بخورند. آیا وقت آن نرسیده تا مسئولین استان و کشور فکری برای این مشکل به وجود آمده بکنند تا مردم اهواز نفس راحتی بکشند و دیگر شاهد مشاجرات و دعواهای بيهوده نباشند. 
 
به هر حال، نبود شهردار موجب شده که در حال حاضر بیش از 100 طرح بزرگ در اهواز که سرمایه گذار هم برای مشارکت در آنها اعلام آمادگی کرده، رنگ اجرا به خود نبیند و ثبات نداشتن مدیریت نیز به گواهی اسناد! زمینه برخی از سوء استفاده ها را فراهم می کند. در این میان، این مردم هستند که بیشترین ضرر را متحمل می شوند و این روند، پایه گذار بی اطمینانی مردم به این نهاد اجتماعی برخواسته از بطن جامعه می شود. این وضعیت شرایطی را فراهم آورده که مردم نسبت به شورایی که در حدود یک‌سال است نتوانسته شهردار خود را انتخاب کند دلسرد شوند و همین امر احتمالاً مشارکت مردم در انتخابات آینده شورای شهر اهواز را تحت تاثیر جدي قرار خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها