کد خبر: ۱۲۸۴۰۹
زمان انتشار: ۰۱:۵۴     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: ائتلاف گروه ما پنج نفره است و تفاهم شده قبل از ثبت‌نام به یک نظر واحد برسیم اما بنده به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم.

محمد رضا باهنر عصر امروز در جمع خبرنگاران بوشهری با بیان اینکه در حال کنکاش جو جامعه هستیم، گفت: تا زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری نمی‌توان به صراحت گفت چه کسی می‌آید و یا چه کسی نمی‌آید.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: شاید وعده‌های کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری خیلی درست نباشد چراکه به برخی از این وعده‌ها نمی‌شود عمل کرد.

باهنر با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی است تصریح کرد: این استان یکی از مراکزی است که جای زیادی برای رشد و توسعه دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری تاکید کرد: حتما در اقتصاد ملی از این ظرفیت‌ها استفاده می‌شود و امیدوارم دولت آینده در تعامل منطقه‌‌ای حساس‌تر باشد و از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص معرفی وزراء برای رای اعتماد به مجلس گفت: رئیس جمهور تصور می‌کرد که هر وزیری به مجلس معرفی شود باید مجلس بدون چون و چرا رای اعتماد دهد این تصور اشتباهی است که رئیس جمهور فعلی داشت.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در خصوص اعضای کابینه آینده خود نیز گفت: اگر کاندیدایی بخواهد افرادی معرفی کند که نیاز به رای اعتماد نداشته باشد، بهتر است معاون اول رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی و اینگونه افراد به مجلس معرفی کند تا دغدغه رای اعتماد نداشته باشد.

باهنر با بیان اینکه نخستین بودجه‌ای که رئیس جمهور به مجلس تقدیم کرد تورم‌زا بود گفت: با توجه به اینکه تذکرات لازم را به ایشان دادیم؛ راهگشا نبود و همینطور هم شد.

وی مهم‌‌ترین سیاست خودرا حل مشکلات اقتصادی خانوارها دانست و بیان کرد: مشکل گرانی قیمت‌ها معضلی است که خانوارها را دچار مشکل کرده است و باید حتما حل مشکل گرانی در اولویت برنامه‌های دولت آینده قرار گیرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری تاکید کرد: تا تولید در کشور رونق نگیرد مشکل گرانی حل نخواهد شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه مرحله دوم یارانه‌ها باید پس از آسیب شناسی اجرایی شود، تصریح کرد: هدفمندی یارانه کار بسیار درست و اصولی بود اما باید مرحله دوم آن برای جلوگیری از رشد مجدد تورم پس از آسیب‌شناسی اجرایی شود.

باهنر بر ثبات بودن نصب مدیران دستگاههای اجرایی تاکید کرد و افزود: مدیران باید با دقت انتخاب شوند تا مجبور به عزل آنها نشویم چراکه دولت نهم و دهم با تعدد عزل استاندارها و وزراء خسارات زیادی وارد کرد.

وی استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را خلاف قانون دانست و گفت: هم دولت و هم مسئولان دقت کنند گرفتار گروه‌ها و احزاب در تبلیغات نشوند چرا که خلاف صریح قانون است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری رد و یا تأیید صلاحیت افراد را تنها در حیطه وظایف شورای نگهبان دانست و گفت: این شورا نهادی مستقل است که شاید صلاحیت ما را هم رد کند که اگر چنین شد به نظر شورای نگهبان گردن می‌نهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها