کد خبر: ۱۲۸۳۱۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
سیدمحمد حسینی با اشاره به لزوم مطرح‌کردن مسائل اساسی مردم از سوی نامزدهای انتخابات، گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۴ خرداد، دشمن را از تحقق توطئه‌هایش علیه نظام اسلامی نا امید می‌کند.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد، صبح امروز در چهارمین کنگره سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در دانشگاه تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، انتخابات را نقطه قوت نظام دانست.

وی تصریح کرد: باید در این انتخابات حماسه‌ای که مورد نظر مقام معظم رهبری است برپا شود و ان‌شاءالله بتوانیم در انتخاب اصلح به مردم کمک کنیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه ما در این انتخابات به‌دنبال حق و باطل نیستیم بلکه به دنبال انتخاب اصلح هستیم، خاطر نشان کرد: باید بهترین‌ها را در این انتخابات برگزید تا بتوان از مشکلات اقتصادی عبور کرد و نقش مؤثری در بیداری اسلامی و مسائل جهانی داشت.

حسینی بر همین اساس حضور مردم در انتخابات را بسیار نقش‌آفرین توصیف کرد و ادامه داد: شگردهای دشمن در سال 88 دیگر در این انتخابات تکرار نمی‌شود و آنها از شعارهای جدیدی برای پیش بردن اهداف خود بهره می‌گیرند تا بر افکار عمومی تأثیر بگذارند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: ما نمی‌‌توانیم با حرکت عادی شاهد تحولات اساسی در کشور باشیم؛ لذا همانطور که مردم در 9 دی با شجاعت و غیرت خود مخاطرات را از بین بردند، باید امسال نیز یک حرکت اساسی انجام شود.

وزیر ارشاد، جایگاه نخبگان را در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برای عبور از تحریم‌ها، نگاه سیاسی به‌طور صرف مؤثر نیست بلکه باید یک حرکت پرشور سیاسی انجام شود تا حضور گسترده مردم در انتخابات دشمن را ناامید کند.

حسینی با اشاره به اعتراف دشمن مبنی بر اینکه ایران اسلامی با صلابت راه خود را ادامه می‌دهد، تاکید کرد: ‌ملت ایران بار دیگر این موضوع را در 24 خرداد نشان خواهد داد.

وی با اشاره به مقطعی که ما شاهد کاهش محسوس در صادرات نفت بودیم، یادآور شد: وزارت بازرگانی آمریکا که همه کشورها را از مبادله تجاری با ایران منع کرده بود، گفت که در 2 ماه اول سال 2012 نسبت به مشابه سال قبل مبادله این کشور با ایران 48 درصد افزایش داشته است؛ لذا وقتی دیگر کشورها این رفتارها را می‌بینند، آیا به تحریم‌ها ادامه خواهند داد.

حسینی اظهار داشت: اخیراً رادیو فردا اعلام کرد که ایران در حال دور شدن از اقتصاد نفتی خود به عنوان یک پاشنه آشیل است؛ از این رو در انتخابات ریاست جمهوری همه کاندیداها به جای تخریب دیگران و ایجاد فضای هیجانی باید این بحث‌های جدی را مطرح کنند.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: مقام معظم رهبری در حرم مظهر رضوی با اشاره به لزوم قطع وابستگی اقتصاد به نفت، فرمودند ما در آن دوران که البته منظورشان دولت به اصطلاح سازندگی بود، این موضوع را تاکید کردیم اما برخی تکنوکرات‌‌ها نپذیرفتند و راه خود را طی کردند.

حسینی با اشاره به افزایش صادرات غیر نفتی و کاهش واردات در سال گذشته، خاطرنشان کرد: اعتراف دشمن به قدرت ایران در منطقه بسیار حائز اهمیت است و در نظرسنجی که اخیراً بنیاد مطالعات ترکیه درباره مسائل خاورمیانه و قدرت اول این منطقه انجام داده، اکثریت آنها از ایران به عنوان بزرگ‌ترین قدرت نظامی منطقه یاد کردند.

وی بر همین اساس به تلاش آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران اشاره کرد و افزود: استقامت و ایستادگی ما دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرد و رژیم صهیونیستی نیز در این بین بیش از دیگران واهمه دارد؛ چرا که 5 هزار نیروی حزب‌الله در حال حاضر، آماده فرو شکستن گنبد آهنین اسرائیل هستند.

وزیر ارشاد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند اگر اسرائیل کوچک‌ترین تحرکی داشته باشد، ما تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد، گفت: دشمن باید این روح حماسی و موضع قدرت ما را درک کند.

حسینی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی به منظور ممانعت از صدور پیام انقلاب، تصریح کرد: مشارکت گسترده در انتخابات بسیار نقش‌آفرین است؛ چرا که دموکراسی در ایران نمایشی نیست و مردم‌سالاری حقیقی رقم می‌خورد.

وی انتخابات امن را مظهر وحدت و آرامش دانست و افزود: ما باید برای برگزاری یک انتخابات عقلانی تلاش کنیم و رأی مردم امانتی در دست دست‌اندرکاران است.

وزیر ارشاد، قانون‌‌گرایی در انتخابات و تسلیم قانون بودن را از دیگر ویژگی‌های مهم انتخابات برشمرد و گفت: در انتخابات مرد را قانون و نه سلیقه اشخاص تعیین می‌کنند.

حسینی فراگیر و رقابتی بودن انتخابات را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: شورای نگهبان در موارد قبلی برخی افراد را رد صلاحیت کرده بود که رهبری به‌خاطر مصلحت بالاتر آنها را تایید کردند؛ البته شورای نگهبان باید بدون مصلحت کار خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه اخلاق شکست و پیروزی در انتخابات باید بین مردم و دانشگاهیان تبیین شود، تخریب و بزرگ‌نمایی مشکلات، اسراف در تبلیغات و وعده‌های غیر واقعی را از ویژگی‌های منفی در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: ملت ما یک‌بار دیگر با حضور حماسی خود انتخاب دقیقی را انجام خواهد داد و با بصیرت مردم شرایط بسیار خوبی برای کشور فراهم خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها