کد خبر: ۱۲۸۰۱۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۴     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان با اشاره به پرکاری احمدی‌نژاد گفت: خستگی‌ناپذیری احمدی‌نژاد قابل تقدیر است، اما مدیر موفق کسی است که بتواند کارها را در بین نیروهایش تقسیم کند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس و عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان صبح امروز چهارشنبه با حضور در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به برخی از نقاط قوت دولت فعلی اظهار داشت: پرکاری، خدمت‌رسانی، ساده‌زیستی و اجرایی کردن پروژه‌هایی همچون مسکن مهر، هدفمندی یارانه‌ها و بنگاه‌های زودبازده را می‌توان از نکات مثبت این دولت دانست که البته با جامع‌نگری همراه نبود.

باهنر در ادامه عدم خرد جمعی و تغییرات در ساختار اجرایی و عدم وجود سیاست راهبردی در رفتارهای دولت را از نقاط ضعف آن برشمرد و ادامه داد:‌ ما در کارهای احمدی‌نژاد شاهد دورنگری نبودیم و این موضوع بهره‌وری و سود را کاهش می‌داد.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه تحریم‌ها نه فلج‌کننده است و نه کاغذپاره و در سطح بالا نیز اثر تخریب‌ها 40 درصد است، یادآور شد: 60 درصد از نابسامانی‌های فعلی به بی‌برنامگی و خودمحوری و عدم استفاده از خرد جمعی بازمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه ما به دلیل نوع سیاست خارجی این دولت هزینه بالایی متقبل شده‌ایم تصریح کرد: ما با برخی همانند رژیم صهیونیستی اختلاف داریم و آنها را غاصب و غیرمشروع می‌دانیم و سیاست ما با آمریکا نیز در تضاد است اما می‌توان با همین آمریکا منافع مشترکی داشت، از این رو نباید با همه کشورها از موضع دیپلماسی اخم رفتار کرد.

باهنر با تاکید بر اینکه محور تصمیم‌گیری‌ها در سیاست خارجی باید منافع ملی باشد، افزود: ما با هیچ کشوری قطع رابطه نمی‌کنیم و برقراری رابطه را حرام نیز نمی‌دانیم که البته در اینجا رژیم صهیونیستی استثناست.

دبیر کل جامعه مهندسین در ادامه با اشاره به برنامه‌‌های خود برای دوران ریاست جمهوری گفت: احیای سازمان برنامه و بودجه یکی از برنامه‌های من است و احیای آن یک ماه بیشتر طول نمی‌کشد و من خیلی سریع شورای پول و اعتبار و شورای صادرات غیرنفتی را فعال خواهم کرد.

وی با بیان اینکه وقتی از نظر فیزیکی به کارهای احمدی‌نژاد فکر می‌کنم سرگیجه می‌گیرم،‌ادامه داد: احمدی‌نژاد ظرف 15 روز دو بار به ونزوئلا رفت و صبح یک روز در کاراکاس شب آن روز در تهران و فردایش در خوزستان بود. لذا خستگی‌ناپذیری احمدی‌نژاد قابل تقدیر است.

باهنر با بیان اینکه احمدی‌نژاد می‌خواست به اندازه همه کار کند اما مدیر موفق کسی است که کارها را تقسیم کند و درغیر این صورت کارگر محسوب می‌شود،‌ادامه داد: گرانی‌های اخیر ریشه در گردش سریع پول، نقدینگی و عدم هدایت نقدینگی به سمت تولید دارد و در حال حاضر به خاطر نقدینگی 500 هزار میلیارد تومان از کشور رفته است و دولت بعدی اگر بسیار هنر کند فقط بتواند نرخ آن را پایین بیاورد.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان سال 91 را سالی دانست که تورم در 20 سال گذشته را رکورد زد و تورم نقطه به نقطه از 40 درصد گذشت و ادامه داد: اگر در انتخابات رئیس‌جمهوری عاقل، باتدبیر، اقتصادفهم و معتدل انتخاب شود به محض اعلام نتایج، قیمت ارز و تورم یک شبه پایین خواهد آمد چرا که نرخ‌های فعلی توهمی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت واقعی دلار فقط 2200 تومان منهای 10 درصد است و مابقی آن حباب محسوب می‌شود، گفت: اگر خدای نکرده کسی رئیس‌جمهور شود که ادامه دهنده دولت نهم و دهم باشد، نرخی پایین نمی‌آید.

باهنر اجرای اصل هدفمندی یارانه‌ها را ضروری دانست و تاکید کرد: ما از دولت به خاطر اینکه شجاعت کرد و زیر بار اجرای هدفمندی که یکی از آرزوها بود، رفت؛ تشکر می‌کنیم. اما دولت فقط در این مسیر تی‌کاف خوبی داشت اما در مسیر منحرف شد و شیرینی ذائقه مردم را تلخ کرد.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها با وجود اینکه منافع زیادی برای کشور دارد، اما به بنگاه‌های تولیدی به شدت ضربه می‌زند، خاطرنشان کرد: حتما باید مراحل دوم و سوم و تا مرحله پنجم هدفمندی اجرا شود و شرط آن نیز آسیب‌شناسی اجرای هدفمندی یارانه‌ها در مرحله اول است، لذا علت اختلاف دولت و مجلس در اجرای مراحل بعدی نیز عدم آسیب‌شناسی مرحله اول است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور چند بار گفته اگر اینها بگذارند که البته منظورش ما بوده‌ایم، نفری 250 هزار تومان یارانه می‌دهد اما این پول را از گران کردن کارهایی همچون فرآورده‌های نفتی به دست می‌آورد. لذا اگر قرار باشد به مردم 250 تومان تعلق بگیرد باید از جیب دیگر آنها 500 هزار تومان برداشت شود.

باهنر در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره نسبت رهبری و دولت اظهار داشت: تمهیدات رهبری و نظرات ایشان در همه قوانین جاری است و باید اینگونه باشد و طبق اصل 110 قانون اساسی تعیین و ابلاغ سیاست کلی نظام پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت یکی از وظایف رهبری است.

نائب رئیس مجلس به تصمیمات شورای عالی امنیت و تائید تصمیمات آن از سوی رهبری اشاره کرد و ادامه داد: برخی به دنبال آقا اجازه هستند اما دولت من قانون را دقیق اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ولایت مطلقه فقیه که رهبری می‌تواند دستورات فراقانونی صادر کند و باید آنها را اجرا کرد، گفت: در طول این 30 سال به اندازه 10 مورد هم امام و رهبری از اختیارات مطلقه خود استفاده نکرده‌اند اما برخی چون می‌خواهند کارهای خود را به گردن بالاتری بیندازند، به دنبال آقا اجازه هستند.

باهنر با تاکید بر اینکه اگر کسی خطا کند باید به خطایش اعتراف کند، یادآور شد: تعاملات دولت و تصمیمات آن باید در یک کاخ شیشه‌ای صورت گیرد و نظام بوروکراسی ما باید کاملا شفاف باشد.

نائب رئیس مجلس خود را مقلد رهبر انقلاب دانست و گفت: رهبر انقلاب هم مرجع تقلید بنده، و هم رهبر انقلاب هستند و در عین حال اختیارات مطلقه‌ای نیز دارند که ما آن را دور نمی‌زنیم.

یکی از دانشجویان با انتقاد از باهنر به دلیل دم زدن از اطاعت رهبری و در عین حال معطل ماندن چند حکم آقا و تصویب برخی قوانین که مغایرت با نظر رهبری داشت، از وی پرسید چرا شما ادعای اطاعت محض از رهبری دارید که باهنر پاسخ داد: در موضوع سؤال از رئیس‌جمهور بنده موافق نبودم تا اینکه رهبری نیز گفتند تا اینجا مجلس به تکلیف خود عمل کرده اما مصلحت نیست این موضوع ادامه یابد. اما برخی می‌گویند شامه شما باید آنقدر قوی باشد که ترجیحات رهبری را تشخیص دهید.

دبیر کل جامعه مهندسین با اشاره به کاهش تعرفه خودروهای خارجی به دلیل فشار بر تولید کنندگان خودروهای داخلی برای افزایش کیفیت‌شان گفت: مقام معظم رهبری در بازدید از یکی از خودروسازی‌های بزرگ کشور گفتند بنده این سیاست را قبول ندارم و از راه‌های دیگر می‌توان کیفیت را بهبود داد. لذا ما با یک طرح دوفوریتی در سال گذشته آن بند از بودجه را اصلاح کردیم.

وی با بیان اینکه من نمی‌توانم برای 14 هزار حکم در قانون برنامه، مزاحم رهبری شوم، افزود: ایشان بارها به ما گفته‌اند که شما کار خودتان را انجام دهید.

باهنر در پاسخ به سؤالی که چرا شما خاتمی را جزو سران فتنه نمی‌دانید،‌گفت: برخی می‌خواهند سران فتنه را به همه و حتی 13 میلیون نفر تسری دهند. درست است که من با اصلاح طلبان در یک حزب نخواهم رفت اما نباید همه آنها را نیز با چوب فتنه راند.

نائب رئیس مجلس با اشاره به اینکه خاتمی باید سکوت معنادار خود را در سال 88 جبران کند، افزود: ما از خاتمی تخطی از امر رهبری ندیده‌ایم. در حالی که امروز در برخی مواقع حتی وقتی حکم رهبری صراحت نیز داشته به آن عمل نشده است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره عدم اقبال مردم به اصولگرایان به خاطر عملکرد دولت، اظهار داشت: در انتخابات سه قطب اصلاح طلبی، اصولگرایی و رئیس‌جمهور به همراه حلقه اصلی‌اش حضور خواهد داشت و احمدی‌نژاد هم حتما کاندیدای خود را به اولویت معرفی می‌کند. اما همانطور که خود احمدی‌نژاد مدعی است او کاندیدای هیچ جناحی نبوده و بنده سال 84 رئیس ستاد لاریجانی بوده و سال 88 نیز به محسن رضایی رای دادم. بنابر این احمدی‌نژاد چیزی از ما طلب ندارد.

باهنر، عارف، جهانگیری، شریعتمداری و روحانی را کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات دانست و گفت: در این انتخابات آن طور که احمدی‌نژاد می‌خواهد دوقطبی دیو و فرشته تکرار نخواهد شد.

یکی از دانشجویان از باهنر به دلیل برگزاری مراسم عروسی فرزندش در کاخ صاحبقرانیه انتقاد کرد و گفت: شما که مدعی اصولگرایی هستید چرا در اوج مشکلات اقتصادی چنین جشنی گرفته‌اید که باهنر پاسخ داد: بله ممکن است کسی این موضوع را نپسندند اما صاحبقرانیه کاخ نیست یک سالن است.آیا شما قیمت آن را می‌دانید؟ در حال حاضر سقف چنین مراسمی کمتر از 15 هزار تومان نیست و بنده هم می‌دانم برخی به خاطر عدم توانایی در تهیه جهیزیه نمی‌توانند ازدواج کنند.

وی درباره سؤال دانشجویان در خصوص گشت ارشاد توضیح داد: رئیس‌جمهور گفته بود که نباید به دو تار موی خانم‌ها و کراوات آقایان کار داشت؛ بنده به صدتا موی خانم‌ها کاری ندارم اما اگر این موضوع تا روسری و آستین و ساق پا نیز نادیده گرفته شود، آخر قضیه کجا خواهد بود. لذا معتقدم نباید هنجارهای اجتماعی شکسته شود و مراحل تذکر، اخطار و بازداشت را باید در امر به معروف و نهی از منکر در نظر گرفت.

باهنر با بیان اینکه نباید حجا‌ب‌ها بوی فساد و تحریک‌کنندگی بدهد،‌گفت: شاید برخی اقلیت‌های مذهبی بخواهند در منزل خود مشروب بخورند اما قطعا نمی‌توانند این کار را در مکان‌های عمومی صرفا به خاطر اقلیت بودن انجام دهند و باید قانون را رعایت کنند.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان در سوال یکی از دانشجویان که گفت کارنامه شما در فتنه به هیچ عنوان خوب نبود و مواضع کاملا دوپهلو داشتید، تصریح کرد: برخی به من می‌گویند تو در آزمون 88 رد شده‌ای اما نباید اصرار داشت که همه یک نظر داشته باشند؛ در سال 88 هر کسی یک ماموریتی داشت لذا برخی از روز اول در مقابل فتنه ایستادند که بسیار موثر و خوب بود اما یک عده وظیفه دیگری داشتند.

وی حرکت برخی از جوانان تند و هیجانی را که در مقابل بیت آیت‌الله جوادی آملی شعار مرگ بر ساکت فتنه داده بودند را بسیار ناشایست دانست و گفت: ما در مجلس هشتم حداقل 50 اصلاح طلب داشتیم اما ما جوری مدیریت کردیم که آنها فتنه‌گر نشوند. چرا که اگر قرار بود آنها نیز فتنه‌گری کنند وشعارهای تند بدهند ممکن بود زندانی شوند و این برای نظام بسیار هزینه داشت. و اگر مجلس هشتم در فتنه 5 زندانی می‌داد قطعا دو قطعنامه علیه کشورمان صادر می‌شد. لذا معتقدیم وظیفه خود را مدبرانه انجام دادیم.

باهنر در پایان با بیان اینکه من با هزار نماینده 200 وزیر و 400 استاندار رفت و آمد و مراوده داشته‌ام،تاکید کرد: بنده علم‌الرجالم خوب است و مدیران جوان‌تری را می‌شناسم که فرصت نکرده‌اند به دلیل حلقه بسته در مدیریت این دولت ورود کنند. لذا هیچ کاندیدای به اندازه من درباره نیروی انسانی اطلاعات ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها