کد خبر: ۱۲۷۹۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
در پی ربوده شدن دو اسقف سوری، برخی از منابع اخباری در خصوص آزادی این دو اسقف منتشر کردند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، منابع سوری اعلام کردند: یوحنا ابراهیم و بولس یازجی، دو اسقف ربوده شده در شهر حلب، واقع در شمال کشور سوریه آزاد شدند.

فاتح حسون، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه ضمن اعلام این خبر مدعی شد، نظام سوریه پشت این آدم‌ربایی قرار داشت. این در حالی است که عبدالاحد سطیفو، یکی از اعضای ارتدوکس ائتلاف ملی مخالفان سوریه این اظهارات را تکذیب کرد.

منابع سوری عصر روز سه‌شنبه به نقل از «اتحادیه مسیحیان خاورمیانه» اعلام کردند، دو اسقف ربوده شده در حلب آزاد شدند.

تونی یازجی، یکی از اسقف‌های ارتدوکس دمشق در این خصوص گفت: دو اسقف ربوده شده که روز دوشنبه در شهر حلب، در مسیر کلیسای حلب ربوده شده بودند، آزاد شدند.

فاتح حسون در ادامه اظهارات خود گفت: کسی که این دو اسقف را ربوده احتمالا جزو کسانی بوده که از اظهارات این دو یا یکی از آن‌ها درباره مسیحیان سوریه و اینکه سوریه، عراق نیست، ناخرسند بوده است.

عبدالاحد سطیفو نیز عنوان داشت، این خبر صحت ندارد و هیچ اطلاعات موثقی تاکنون درباره آزادی این دو اسقف در دست نیست.

پیشتر خبرگزاری «سانا» گزارش داد، نظام سوریه گروه‌های تروریستی را عامل ربودن این دو اسقف مسیحی می‌داند.

مرکز اطلاع‌رسانی حلب نیز اعلام کرد، عملیات گسترده برای یافتن این دو اسقف و شناسایی عاملان این آدم‌ربایی ادامه دارد.

احمد معاذ الخطیب، رئیس مستعفی ائتلاف ملی مخالفان سوریه نیز تاکید کرد: گروه‌های خارجی عامل این آدم‌ربایی هستند. مجری این طرح احتمالا یکی از اعضای وابسته به سازمان‌های اطلاعاتی خارجی بوده چرا که در حال حاضر ده‌ها سازمان اطلاعاتی غرب در خانه‌های شهروندان سوری مستقر هستند.

ربوده شدن دو اسقف مسیحی در حلب واکنش‌های بین‌المللی را نیز به دنبال داشت به نحوی که میشل سلیمان، رئیس‌جمهوری لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این آدم‌ربایی خواهان آزادی هر چه سریعتر آن‌ها شد.

در همین راستا جمعیت "عمل الشرق" در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو اسقف ربوده شده روز سه‌شنبه حوالی ساعت هشت عصر آزاد شدند.

در این بیانیه آمده است که این دو اسقف در حال حاضر در کلیسای اردوتودکسی مارالیاس، در حلب به سر می‌برند.

از سوی دیگر، یک منبع در ارتودوکس‌های سوریه اعلام کرد: مسئولان ربودن دو اسقف سوری جزو گروه‌های مسلح چچنی در سوریه بودند.

همچنین راننده این دو اسقف با اعلام اینکه آدم رباها پس از حمله به خودروی آنها دو اسقف مذکور را ربوده‌اند تاکید کرد: آدم‌رباها به زبان عربی فصیح صحبت می‌کردند و از چهره‌هایشان مشخص بود که سوری نیستند.

وزارت اوقاف سوریه نیز در این خصوص با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مشخص است کسانی که به ربودن این دو اسقف سوری و حمله به چهره‌های مذهبی دین مسیح پرداختند از مزدوران چچنی هستند که زیر پرچم جبهه تکفیری النصرة فعالیت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها