کد خبر: ۱۲۷۸۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات تحول در رابطه بین مردم و مدیران را مهمترین نقطه قوت دولت و در عین حال حرکت در درون حاشیه‌های خود ساخته را از نقاط ضعف دولت نهم و دهم برشمرد.

به گزارش 598، محمد سلیمانی وزیر سابق دولت احمدی نژاد و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: دولت نهم و دهم خصوصا دولت نهم از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار بود که این ویژگی‌ها در فرمایشات مقام معظم رهبری هم مورد اشاره قرار گرفته و عبارتند از خدمتگزاری، پرکاری، مردمی بودن و برجسته کردن شعارهای انقلاب و گفتمان امام .

وی با بیان اینکه در دولت احمدی نژاد رابطه بین مردم و مدیران خیلی نزدیک شد و تحولی اساسی در این زمینه رخ داد، افزود: در دوران اصلاحات و سازندگی، متاسفانه آن دولت‌ها دنبال اشرافی‌گری و کاخ سازی برای خودشان و پیگیری یک سری بحث‌های شخصی‌سازی و خصوصی‌سازی که به نفع جناح‌ها و گروه‌های خودشان بود رفتند ولی در دولت احمدی‌نژاد می‌بینید که خیلی از اقدامات به نفع عموم مردم انجام شد.

سلیمانی، سفرهای استانی به اقصی نقاط کشور و حتی نقاطی که در طول تاریخ یک مدیرکل نیز به آنجا نرفته بود را از جمله نقاط قوت دولت نهم و دهم دانست و تاکید کرد: آمارها و ارقامی که وجود دارد نشان از پیشرفت کشور در دولت احمدی نژاد دارد.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نقاط ضعفی که در دولت نهم و دهم به وجود آمد، گفت: این نقاط ضعف عمدتا جنبه‌های انحرافی داشت. مانند مطرح کردن مسائلی از جمله مکتب ایرانی، دوستی با ملت اسرائیل و غیره که الحمدلله به مرحله اجرا و پیاده سازی نرسید و در حرفها ماند. ولی به هر حال دولت را گرفتار یک سری حاشیه‌ها کرد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: شاید مهمترین نقطه ضعف دولت احمدی نژاد خصوصا در سالهای پایانی،این بود که برای خودش حاشیه ساخت و در درون آن حاشیه‌ها حرکت کرد. متاسفانه دیگران هم برای دولت حاشیه درست کردند و دولت نیز خود را از آن حاشیه‌ها خارج نساخت و اینها باعث شد دولت دهم از بعضی مسائل اساسی کشور از جمله اقتصاد غافل شود و آن طوری که باید به اقتصاد و معیشت مردم پرداخته نشود و بازار مناسب کنترل نشود؛ در دولت نهم یک سازوکاری ایجاد شد که کاملا بازار را تحت مدیریت قرار داده بود که در اواخر دولت دهم جدی گرفته نشد.

وی تصریح کرد: مورد دیگر از نقاط ضعف دولت احمدی نژاد این بود که دوستانی که پای کار دولت و انقلاب و گفتمان امام بودند را از خود دور کردند. متاسفانه اینها از دولت کنار گذاشته شدند و به حاشیه رانده شدند و در عوض کسانی در دولت دهم قرار گرفتند که با گفتمان سوم تیر و روند حرکت دولت نهم همخوانی نداشتند. خصوصا در حوزه اقتصاد می‌بینید که در بانک مرکزی مدیرانی که عموما مدیران دوران اصلاحات بودند منصوب شدند. اینها ضعف‌هایی بود که نگذاشت گفتمان انقلاب اسلامی بخصوص در حوزه اقتصاد به طور کامل پیاده‌سازی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها