کد خبر: ۱۲۷۷۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598، دکتر قالیباف در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها با حمله به مواضع محمود احمدی نژاد در خصوص هولوکاست بیان می دارد: "قضیه هولوکاست ما را به کجا رساند؟ ما هیچ گاه با یهود مخالف نبودیم، یک دین است؛ آنجایی که ما مخالفت کردیم با صهیونیست ها بوده است. ما 30 سال حامی اصلی آرمان فلسطین بوده ایم ولی به واسطه هوشمندی امام و رهبری کسی نتوانست ما را متهم به ضد یهود بودن بکند. ولی یکباره بدون توجه به نتایج و پیامدها بحث هولوکاست مطرح می شود. این چه نفعی برای انقلاب و فلسطینی ها داشت. ببنید وقتی ما آن  زمان به اسم آرمان گرایی؛ موضوع هولوکاست را مطرح کردیم و آن جنجال ایجاد شد."

این اظهارات در حالی بیان می گردد که با یک بررسی اجمالی در سخنان رهبری و استفاده مکرر ایشان از طرح مساله هولوکاست حتی می‌توان ایشان را جدی ترین مطرح کننده و پشتیبان این گفتمان در فضای سیاست خارجی قلمداد کرد.

ایشان در کنفرانس حمایت از فلسطین در تهران با اشاره به زیر سوال رفتن مبنای اصلی مشروعیت رژیم صهیونیستی و در تردید قرار گرفتن ماجرای هولوکاست اظهار کردند: «صهيونيستها فلسطين را به بهانه هولوكاست غصب كردند اما عدم تحمل رسانه های غربی و صهيونيستی و دولتهای حامی اسرائيل در برابر طرح سؤال و تحقيق درباره هولوكاست نشان می دهد كه مسئله مشروعيت آنان با گذشت زمان متزلزل تر و بغرنج‌تر و پرسش افكار عمومی جهان از دليل پيدايش اين رژيم جدّيتر شده است.»

بازتاب سخنان دکتر قالیباف در رسانه های معاند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
علی عاصی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۷۱
۲۲۰
جناب آقای قالیباف از قضیه هولوکاست تنها صهیونیستها سو استفاده نموده و یهود کیسه ای برای دامن زدن به آن ندوخته است پس دفاع از هولوکاست دفاع از یهود نبوده و نیست.
پاسخ
سرور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۱۴
۴۲۰
طفلک حتما برای رای آوردن باید اینها را بگوید!
پاسخ
علی
UNITED STATES
۰۳:۳۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
آقا سایتتون رو درست کنید هر چقدر
بخوای می شه مثبت و منفی به نظرات داد، من کلی مثبت به این نظر دادم عذاب وجدان گرفتم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶۸۰
۷۱۰
درود بر سردار کارش درسته
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۳۷
۱۳۴
برادر قالیباف است دیگه....آنچه فرموده فعلا گلیم بافی است تا بماند جلوه نماید قالیبافی با چاشنی خیال بافی را!!!
پاسخ
تهرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۸
قالیبا ف =هزینه پو ل شهر دار ی صر ف تبیلغات انتخا بات مجلس و ریا ست جمهو ر ی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۸
قالیباف: "کسی نتوانست ما را متهم به ضد یهود بودن بکند"!!
ایشان نمی داند که به هر حال دشمن ما را متهم به خیلی چیزها میکند و از دشمن نمی توان توقع داشت. ولی جالب است که همه دنیا دیدند وقتی احمدی نژاد به آمریکا میرود یهودیان ضد صهیونیست آمریکا به استقبال ایشان می آیند. آیا ما ضد یهود هستیم یا ضد صهیونیست؟ کینه باعث نشود حتی ارزشهای انقلاب را هم زیر سوال ببرید.
پاسخ
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۳
این اقا اصول گرا نیست خودشو قاطی کرده...
پاسخ
ناشناس
-
۱۸:۵۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۳
نه! من میخوام بدونم کی به این شاسکول رای میده؟؟؟؟!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۰
کارتون خیلی خجالت آوره ، اولاً نظر قالیباف اینه که به جای تکرار مساله هولوکاست مساله هوشمندانه ای در سیاست خارجی طرح بشه نه این که ایشون هولوکاس ترا تایید می کنند و معتقد به آن هستند.
اگه قصد و غرض خاصی ندارید، یه نگاه به همین رسانه های معاند کنید و ببینید که چه استقبالی از محمود جانتون عزیز دل استاد مصباحتون می کنند. تازه حتماً خبر ندارید که گزینه اینا برای انتخابات مشایی جان ، عزیز دل محمود جونتونه.
یا این رسانه ها رو نگاه نکنید که منحرف بشید یا درست نگاه کنید که درست متوجه بشید.
پاسخ
خلیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
خب از یک کسی که علناٌ تکنوکراتی را افتخار می داند مسلم از الان باید به دشمنان خارجی چراغ سبز نشان دهد
خیلی خوشبینانه قضاوت کنیم از الان از دشمن خیلی میترسه بابا جان باید به ملت تکیه کنی و اگر بترسی اصلاٌ بدرد مملکت بعنوان رییس جمهور نیمخوری حالا کسانی که که هنوز پرونده گذشته اش را که قوه قضاییه مثلاٌ انقلابی بررسی نکرده خدا داند که بعد از انتخابات به کجا رسد.
پاسخ
فریاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بر فرض که در نقطه ایی از دنیا و در دوره ایی از تاریخ ، در کشورهای اروپایی هولوکاستی به وقوع پیوسته باشد ! و ظلمی به یهودیان( انسان) رفته باشد ! تایید و انکار آن زمانی میتواند دردی را درمان کند که آن درد ناشی از آن ( هولوکاست ) باشد ! حال اگر بر فرض تایید هولوکاست آن را اعراب ( فلسطینیان ) مرتکب شده باشند و در نتیجه اشغال کشورشان برای انتقام یا تسکین آلام آنها ( یهودیان ) باشد ! میتوان انکار یا اثبات آن محلی از اعراب داشته باشد ! در صورتیکه حادثه فوق بر فرض وقوع در اروپا حادث شده چه ارتباطی به فلسطین و اشغال گری دارد ؟ در بعد مباحث نظری چه هولوکاست چه اشغال گری هر دو مردود است .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
دکتر شما همون طبقه8 شهرداری رو بچسب هولوکاستو بیخیال
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
مواظب باشید به وهابیت حرفی نزنید که مسلمونها ناراحت نشن؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها