کد خبر: ۱۲۷۲۶۹
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
رییس باشگاه بایرن مونیخ و یکی از مدیران باسابقه و قدرتمند فوتبال این کشور، متهم به فرار مالیاتی شد.

جام ورزشی؛ هفته نامه فوکوس و برخی از نشریات شهر مونیخ از فرار مالیاتی ˈاولی هوینسˈ و اقدام وی در خارج کردن صدها میلیون یورو پول نقد از کشور و پس انداز آن در بانک های سوئیس خبر دادند.


انتشار اخبار گسترده درمورد اتهام رییس باشگاه پرطرفدار بایرن مونیخ مبنی بر فرار مالیاتی که یکی از سنگین ترین جرایم در آلمان شناخته می شود با واکنش های تندی از سوی شخصیت های سیاسی، ورزشی، اجتماعی و همچنین افکار عمومی و رسانه های این کشور مواجه شده است.


ˈاشتفن زایبرتˈ، سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در نشست خبری سخنگویان دولت با خبرنگاران، در این رابطه گفت: «بسیاری از آلمانی ها از جمله شخص صدر اعظم از عملکرد هوینس ناامید شده اند و این دلسردی به خاطر کارهای مثبتی است که وی در طول سال های گذشته انجام داده است.»


زایبرت افزود: «واقعیت این است که هوینس این روزها به خاطر تقلب مالیاتی،مورد انتقاد قرار دارد و بی شک این اقدام جرم بسیار سنگینی برای فرد شناخته شده ای مثل هوینس خواهد بود.»


فوکوس و دیگر رسانه های آلمانی از جمله روزنامه آبند سایتونگ چاپ مونیخ که برای اولین بار اقدام به انتشار این خبر کرده است، مدعی شده اند که اولی هوینس با فرار مالیاتی، صدها میلیون یورو پول نقد خود را به سوئیس که به بهشت مالیاتی معروف است، انتقال داده اما رییس متمول باشگاه بایرن مونیخ تاکنون هیچ اظهار نظری در این رابطه نداشته و سکوت اختیار کرده است.


دادستانی آلمان نیز تاکید کرده که تحقیقات خود برای بررسی وضعیت حساب های بانکی هوینس از جمله بانک سوئیسی را آغاز کرده است.


اولی هوینس قبل از به نتیجه رسیدن توافق آلمان و سوئیس در زمینه اعلام فهرست آلمانی های دارنده حساب در بانک های سوئیس،ماه ژانویه به صورت داوطلبانه با مراجعه به اداره مالیات اعلام کرد که پول های خود را در یک بانک سوئیسی پس انداز کرده است.


دولت های آلمان و سوئیس در راستای اقدامات خود برای مبارزه با فرار مالیاتی در تلاش برای امضای توافق نامه ای بودند که بر مبنای آن اسامی آلمانی هایی که در بانک های سوئیسی حساب دارند مشخص می شد، که البته این توافق در مراحل نهایی شکست خورده و به هیچ عنوان عملی نشد.


هوینس علاوه بر ریاست باشگاه بایرن مونیخ به عنوان یکی از ثرتمندترین باشگاه های فوتبال در دنیا مالکیت یک کارخانه بزرگ و محبوب تولید سوسیس در آلمان را نیز در اختیار دارد.


این مدیر ورزشی از نظر سیاسی نیز چهره شناخته شده ای در آلمان است که رابطه نزدیکی با حزب سوسیال مسیحی ها به عنوان شریک ائتلافی حزب حاکم دموکرات مسیحی ها در این کشور بوده و از رابطه نزدیکی با صدراعظم آنگلا مرکل برخوردار است.


تیم های فوتبال بایرن مونیخ آلمان و بارسلونای اسپانیا در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا سه شنبه شب در ورزشگاه آلیانس آره نای مونیخ با هم دیدار خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها