کد خبر: ۱۲۶۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۵۸     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰
فارس به نقل از پایگاه خبری دنیا الوطن نوشت: "عبدالله دوم " شاه اردن دیروز در کاخ سفید با "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد.

اوباما پس از گفت‌وگو با عبدالله دوم اظهار داشت که اقدام پادشاه اردن درباره ایجاد اصلاحات در کشورش به نفع این کشور است و آمریکا نیز با ارائه خدمات و کمک‌های اقتصادی جدید از این اصلاحان حمایت خواهد کرد.

وی با استقبال از اصلاحات سیاسی در اردن گفت که این امر کاملا ضروری است و به نفع امنیت، ثبات و رفاه مردم اردن است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از تخصیص یک میلیارد دلار کمک آمریکا به اردن و حمایت از رشد اقتصادی این کشور خبر داد و گفت که علاوه بر این مبلغ 50 هزار تن گندم نیز به اردن داده می‌شود تا وضعیت معیشتی در این کشور بهبود یابد.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین درباره درگیری اسرائیلی - فلسطینی گفت‌وگو کردند و بر ضرورت بازگشت به مذاکرات برای تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی در سایه صلح در کنار اسرائیل تاکید و اعلام کردند که این امر اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و اردن به دلیل داشتن پیمان صلح با اسرائیل، می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

به نظر می‌رسد که با سقوط دولت مبارک و مخالفت‌ انقلابیون مصری با تحکیم و تقویت روابط قاهره - تل‌آویو، واشنگتن تلاش دارد با تقویت نقش اردن اجازه ندهد بیش از این به منافع رژیم صهیونیستی در منطقه آسیب وارد شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها