کد خبر: ۱۲۶۸۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
دولت چین در رد گزارش سالانه حقوق بشر آمریکا، این کشور را امروز (یکشنبه) به جاسوسی از شهروندان خودش، تبعیض علیه زنان و اقلیت‌های قومی و اجازه دادن به از کنترل خارج شدن جرائم مسلحانه متهم کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارش سالانه آمریکا در خصوص حقوق بشر کشورهای جهان این ادعا مطرح شد که سرکوب و اعمال زور در چین به یک روند معمول تبدل شده به ویژه این اقدامات سرکوبگرانه علیه فعالان حقوق بشر و مردمی که در تبت ساکنند و جمعیت گسترده مسلمانان در شین جیانگ صورت می‌گیرد.

این در حالی است که در گزارشی که توسط خبرگزاری شینهوا منتشر شده، دولت پکن اعلام کرد که آمریکا بهتر است به جای انتقاد از سایر کشورها به انجام اقدامات بهتر در خصوص حل مشکلات خود بپردازد چرا که اجازه و حق قضاوت در خصوص سایر کشورهای جهان را ندارد.

پکن اعلام کرده است: همچون سال‌های گذشته، گزارش سالانه حقوق بشر آمریکا مملوء از قضاوت‌های نادرست و اشتباه در خصوص اوضاع حقوق بشر در بیش از 190 کشور و منطقه از جمله چین است. دولت واشنگتن چشمانش را بر روی اوضاع نابسامان حقوق بشر آمریکا بسته و هیچگاه از آن سخن نمی‌گوید.

در این گزارش دولت چین بدون ذکر نشانه‌ای از تجهیزات اطلاعاتی و اوضاع امنیت داخلی چین به این نکته اشاره کرد که دولت آمریکا وظیفه جاسوسی از شهروندان خود را دارد.

در این گزارش همچنین با اشاره به لایحه استراق سمع غیرقانونی سال 2012 آمده که آژانس‌های پلیس آمریکا به شدت و به صورت فزاینده‌ای به کنترل جوامع آمریکایی می‌پردازند و آژانس امنیت ملی آمریکا به استراق سمع تماس‌های تلفنی و رهگیری محتویات ایمیل‌های شهروندان آمریکا می‌پردازد.

در ادامه این گزارش آمده است که حتی پلیس آمریکا اغلب از قدرت خود سوءاستفاده کرده و زنان بیشتری در این کشور به قربانیان خشونت‌های خانگی و تجاوزهای جنسی در سال 2012 تبدل شدند.

در این گزارش همچنین آمده است: زندگی و امنیت شخصی شهروندان آمریکایی که با جنایات شدید و خشونت‌های زیادی مواجه هستند، به هیچ وجه مورد حمایت قرار نمی‌گیرد. همچنین دولت آمریکا در تصویب اقداماتی برای کنترل حمل سلاح حتی پس از دو تیرانداز مرگبار در این کشور ناکام مانده است. زنان و اقلیت‌های قوی در ایالات متحده نیز مورد تبعیض قرار می‌گیرند. تبعیض مذهبی به سرعت رو به افزایش است و توهین و حملات علیه مسلمانان در حال افزایش است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها