کد خبر: ۱۲۶۵۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد، وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه هفته جاری نشستی را با هدف بررسی مساله لغو ممنوعیت تسلیحاتی علیه سوریه در لوکزامبورگ برگزار می‌کنند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سوریه نیوز، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این نشست بار دیگر مساله لغو ممنوعیت تسلیحاتی علیه سوریه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

همچنین فیلیپ لالیو، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: بررسی مساله کاهش تحریم‌های نفتی علیه سوریه به منظور احیای فعالیت‌ها در مناطق تحت سلطه مخالفان و نیز درج نام جبهه النصرة در فهرست گروه‌های تروریستی از دیگر موضوعات نشست روز دوشنبه وزیران خارجه اتحادیه اروپا خواهد بود.

اتحادیه اروپا اواخر ماه گذشته میلادی در ایرلند نیز در نشستی مساله لغو ممنوعیت تسلیحاتی علیه سوریه را مورد بررسی قرار داد و در این نشست حاضران با تمدید تحریم‌های اعمال شده علیه سوریه به مدت سه ماه دیگر موافقت کردند.

همچنین در نشست مذکور همچنین درباره وارد کردن خودروهای زره‌ای و تجهیزات نظامی غیرکشنده به سوریه و ارائه کمک‌های فنی به مخالفان این کشور توافق صورت گرفت.

احتمال لغو تحریم‌های نفتی به نفع مخالفان

از سوی دیگر، برخی از گزارش‌های خبری حاکی از آن است که اتحادیه اروپا قصد دارد در نشست روز دوشنبه تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه سوریه را با هدف تقویت قدرت جنگی مخالفان در مبارزه علیه نظام سوریه لغو کند.

شبکه ای.بی.سی نیوز آمریکا به نقل از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گزارش داد: این تصمیم امکان وارد کردن تکنولوژی تولید نفت و صدور نفت خام از مناطق تحت سلطه مخالفان سوریه را فراهم می‌کند.

این شبکه خبری همچنین افزود: سوریه جزو کشورهای اصلی تولیدکننده نفت نیست اما صادرات نفت منبع درآمد خوبی برای مخالفان خواهد بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود با این تصمیم به طور رسمی موافقت کند.

اتحادیه اروپا 16 دور تحریم دیپلماتیک و اقتصادی علیه سوریه و مقامات این کشور اعمال کرده است که تحریم‌های نفتی بخشی از این تحریم‌ها است.

دولت سوریه نیز مکررا اعلام کرده تحریم‌ها علیه سوریه «ظالمانه» بوده و در درجه اول مردم سوریه را هدف قرار داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها