کد خبر: ۱۲۶۵۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
وزارت بهداشت مصر اعلام کرد، تعداد زخمی‌های درگیری‌های 24 ساعت گذشته مخالفان و موافقان دولت در قاهره به 129 تن رسیده است، این در حالی است که در دیگر شهرهای مصر نیز درگیری‌های شدیدی میان دو گروه روی داده است.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزارت بهداشت مصر با اعلام این خبر تاکید کرد که برخی از زخمی‌شدگان با گلوله‌های شکاری هدف قرار گرفته‌اند و مواردی از شکستگی و آسیب‌دیدگی با اشیاء تیز نیز در میان تظاهرکنندگان مجروح دیده می‌شود.

بنا بر اعلام منابع پلیس مصر، درگیری‌ها زمانی آغاز شد که تعدادی از تظاهرکنندگان مخالف دولت به سوی تجمع گروهی از حامیان محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر که در منطقه‌ای در نزدیکی میدان التحریر قاهره تجمع کرده بودند حرکت کردند و دو گروه پس از لحظاتی با هم درگیر شدند.

بنا بر این گزارش دو طرف برای رویارویی با یکدیگر از سنگ، کوکتل مولوتف و بمب‌های دستی دودزا استفاده کردند و پس از مدتی مواردی نیز از استفاده از تفنگ‌های شکاری برای رویارویی با یکدیگر در این درگیری مشاهده شد.

با بالا گرفتن درگیری‌ها در قاهره پلیس و نیروهای ضد شورش مصر وارد صحنه شدند و با استفاده از گاز اشک‌آور، باتوم و دیگر وسایل، سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان کردند.

در همین حال در شهرهای دیگر مصر از جمله اسکندریه و شهر المنصوره مرکز استان الدقهلیه نیز درگیری‌های شدیدی میان هواداران و مخالفان مصری روی داد که در این درگیری‌ها نیز ده‌ها تن زخمی شدند.

در پی این حوادث وزارت کشور مصر نیز با صدور بیانیه‌ای از تمامی گروه‌های سیاسی این کشور خواست تا از هواداران خود بخواهند از تنش دوری کنند.

این وزارتخانه در عین حال تاکید کرد که در مقابل هرگونه آشوب و ناامنی خواهد ایستاد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها