کد خبر: ۱۲۶۴۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
انتخابات شوراهای استانی عراق از ساعت هفت صبح امروز در ۱۲ استان این کشور آغاز شد و تا ۵ عصر ادامه خواهد داشت تا نزدیک به ۱۴ میلیون واجد شرایط، آرای خود را تحت تدابیر شدید امنیتی به صندوق بریزند.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه عراقی «الصباح»، کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق با اعلام آغاز مرحله دوم انتخابات شوراهای استانی در 12 استان این کشور تصریح کرد که در این انتخابات تعداد واجدین شرایط، 13 میلیون و 592 هزار و 270 نفر است و انتخابات در دو استان «نینوا» و «الانبار» به دلیل شرایط امنیتی فعلا به تعویق افتاده و به 18 «می» موکول شده است.

خبرنگار فارس در بغداد نیز اعلام کرد که، مرحله دوم انتخابات شوراهای استانی عراق از ساعت 7 صبح امروز در 12 استان عراق آغاز شده و تا 17 عصر ادامه خواهد داشت و احتمال تمدید آن نیز وجود دارد.

این 12 استان عبارتند از «بغداد»، «دیالى»،«صلاح الدین»، «واسط»،«بابل»،«کربلاء»،«نجف»،«دیوانیة»،«مثنى»،«ذی قار»،«میسان»و«بصرة».

استان کرکوک نیز قرار است پس از تصویب قانون شورای این استان در پارلمان، در انتخابات شرکت کند و ریاست منطقه کردستان عراق نیز زمان برگزاری انتخابات شورهای استانی در سه استان «اربیل»، «سلیمانیه» و «دهوک» را 12 سپتامبر آینده و همزمان با انتخابت پارلمانی و ریاستی این منطقه اعلام کرده است.

به گزارش روزنامه الصباح عراق، شرکت‌کنندگان در این انتخابات باید 378 نفر را از میان 8 هزار و 138 نامزد انتخاب کنند.

بر اساس این گزارش، 267 هزار و 388 ناظر از جریان‌های مختلف سیاسی، بیش از 7 هزار ناظر محلی و 313 ناظر بین‌المللی در مراکز رای‌گیری حضور خواهند یافت تا بر روند برگزاری انتخابات نظارت کنند.

همچنین 2 هزار و 256 خبرنگار محلی و 187 خبرنگار بین‌المللی اخبار این انتخابات را پوشش خواهند داد.

مرحله نخست انتخابات شوراهای استانی عراق، شنبه پیش برگزار شد که نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش در آن رای‌های خود را به صندوق انداختند تا امروز در مرحله دوم انتخابات، تنها به تامین امنیت کشور مشغول باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها