کد خبر: ۱۲۶۴۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
رؤسای‌جمهوری روسیه و مصر بر حل و فصل مناقشه در سوریه صرفا از راه سیاسی و بدون دخالت از خارج و برقراری سریع آتش‌بس و آغاز مذاکرات داخلی در این کشور تاکید کردند.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مذاکرات روز جمعه خود با "محمد مرسی" رئیس‌جمهوری مصر در سوچی (جنوب روسیه) اعلام کرد که مسکو و قاهره خواستار حل و فصل بحران کنونی در سوریه بدون دخالت از خارج، برقراری سریع آتش‌بس و آغاز مذاکرات داخلی برای حل مشکلات در این کشور هستند.

پوتین گفت: واضح است که ما در مذاکرات خود از بحران در سوریه نیز صحبت کرده‌ایم. روسیه و مصر در خصوص ضرورت حل و فصل سیاسی بحران در سوریه بدون دخالت از خارج با یکدیگر هم عقیده هستند. ما همچنین خواستار توقف سریع خونریزی‌ها، برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات ملی در این کشور هستیم.

ضمن اینکه "یوری اوشاکوف" مشاور رئیس‌جمهوری روسیه به خبرنگاران اعلام کرد که رئیس‌جمهوری مصر در جریان مذاکرات خود با ولادیمیر پوتین نظریه تازه‌ای در رابطه با حل و فصل مناقشه در سوریه ارائه داد.

وی گفت: رهبران روسیه و مصر مذاکرات جالب و مفیدی در خصوص اوضاع سوریه داشتند و رئیس‌جمهوری مصر نظریه جالب و تازه‌ای در این زمینه ارائه داد که ولادیمیر پوتین هم نظر خود در این رابطه را مطرح کرد.

این مقام کرملین افزود: علاوه بر این رهبران دو کشور حل و فصل مشکلات در خاورمیانه را مورد تبادل نظر قرار دادند که البته اوضاع سوریه در مرکز توجه این مذاکرات قرار داشت و مواضع مسکو و قاهره در این رابطه به یکدیگر بسیار نزدیک است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها