کد خبر: ۱۲۶۴۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به برخی مطالب اخیر رسانه‌ها و مطبوعات این کشور علیه ایران ابراز تاسف کرده و با غیرقابل قبول دانستن اینگونه مطالب، تاکید کرده این مطالب بازتاب دهنده موضع رسمی این دولت نیست.
به نوشته خبرگزاری «ترند»، المان عبدالله اف، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در این زمینه بویژه با اشاره به مطلبی که روز 17 آوریل در یکی از مطبوعات این کشور به چاپ رسیده بود، اظهار داشت: «در حال حاضر، آذربایجان و ایران از روابط رو به رشد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برخوردارند. مردم ما به واسطه تاریخ، فرهنگ و مذهب مشترک با یکدیگر پیوند خورده‌اند‌».

 وی افزوده: «با این حال، حلقه‌های مشخصی که دیدگاهی غیردوستانه نسبت به روابط ایران و جمهوری آذربایجان دارند، اخیراً فعال شده‌اند... تلاش‌هایی جدی و مستمر به طور عامدانه از سوی برخی محافل انجام می‌گیرد که می‌خواهند روابط دوستانه و مبتنی بر همسایگی میان 2 دولت را از بین برده و به روابط دوجانبه آسیب برسانند».

عبدالله اف تاکید کرد: «این امر با منافع ایران و جمهوری آذربایجان در تناقض است و بازتاب‌دهنده روابط نزدیک همسایگی میان 2 دولت نیست». وی ابراز اطمینان کرده که چنین تبلیغاتی متوقف خواهد شد و محافل مذکور که در پی آسیب رساندن به روابط 2 کشور هستند نیز کشف و آشکار خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
قاسمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
آقا بخدا انها اهل فکر وادب نیستند من درنقطه صفر مرزی گرمی هستم میشناسمشان زیاد بزرگ نکنید آنهارا بی ادب هستند
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
تا ما گفتيم قرارداد تركمنچاي تمام شده و بايد 17 شهر قفقاز به دامان كشور اصلي بازگردد دولت باكو هم سخت به تلاطم افتاده و فهميده كه عرصه سيمرغ جولانگاه ايشان نيست
پاسخ
اذري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
به از اين خيال باطن-اونا اغوش خود را به اسرائيل و امريكا و ناتو باز كردن.نيايد گول اينها را خورد اونم از حجابشون كه نميزارن .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها