کد خبر: ۱۲۶۳۸۹
زمان انتشار: ۱۸:۵۱     ۳۰ فروردين ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه آمریکا پیش شرط‌های کره شمالی برای انجام مذاکرات را "غیر قابل قبول" خواند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی برای اولین بار روز پنج‌شنبه به پیشنهاد مطرح شده از سوی جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که اوایل هفته به شبه جزیره کره سفر کرد و خواستار انجام مجدد مذاکرات برای خنثی‌سازی تنش‌های اتمی از سوی پیونگ‌یانگ بود، پاسخ داد.

درخواست‌های کره شمالی برای از سرگیری مذاکرات از سوی هیات نظامی این کشور شامل لغو تحریم‌های سازمان ملل و پایان مانورهای دائمی کره شمالی و آمریکا در منطقه هستند.

جان کری به قانونگذاران آمریکایی گفت: این اولین اظهارات و واکنش‌ها از سوی پیونگ‌یانگ نسبت به پیشنهاد واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات محسوب می‌شود که البته آنها را غیرقابل قبول می‌دانیم.

وزیر امور خارجه آمریکا به کمیته روابط خارجی سنا گفت: واشنگتن بار دیگر به ارسال کمک‌های غذایی به پیونگ‌یانگ نمی‌پردازد و به دنبال اقدامات بنیادین در این کشور است.

یکی از سخنگوهای کاخ سفید نیز در این باره اعلام کرد: ما به دنبال مذاکرات معتبر با کره شمالی هستیم اما این امر ضرورت دارد که مقام‌های پیونگ‌یانگ به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.

این مقام مسئول افزود: پیونگ‌یانگ باید تعهدات خود را در زمینه پایان دادن به برنامه‌های اتمی همانطور که در گذشته متعهد شده بود عمل کند که البته تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها