کد خبر: ۱۲۶۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
این سایت با محوریت تولید آزادانه خبر توسط کاربران بوده و به 9 زبان بین‌المللی فعالیت می‌کند. جالب اینجاست که هر نوع خبری را می‌توان در آن منتشر کرد.
 آزادنگار، عنوان سایتی است که در دی ماه سال 1388 دامنه و آرشیو خبرهایش راه‌اندازی شده و در لندن ثبت شده و از سال 89 فعالیت خود را شروع کرده است.

این سایت با محوریت تولید آزادانه خبر توسط کاربران بوده و به 9 زبان بین‌المللی فعالیت می‌کند.

با پی‌گیری‌های به عمل آمده از معاونت مطبوعاتی؛ یکی از مسئولان ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی و خبرگزاریهای غیردولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت:این سایت خبری، مجوز خبرگزاری ندارد و قطعا به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کند. (در ایران تنها 17 خبرگزاری مجوز فعالیت دارند.)

 با پی‌گیری‌های برنا در مورد ارسال پیامک این رسانه به کاربران، متوجه شدیم که مطابق آیین نامه توسعه و ساماندهی رسانه‌های دیجیتال در کشور، ضوابطی برای اطلاع‌رسانی از طریق ارسال پیامک به کاربران، به صورت کلی قید شده که بایستی مجوز بگیرند. بخشی از این مجوز مربوط به لایحه پیام دیجیتال است که هنوز در هیات دولت به تصویب نرسیده است. در راستای اجرای این ضوابط و آیین‌نامه، از سوی مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی، نامه‌نگاری‌هایی با اپراتورهای تلفن همراه  و ارسال پیامک (فقط سه اپراتور) صورت گرفته تا برای دریافت مجوز اقدام کنند و از زمانی که مجوزهای‌شان را دریافت کنند، موظفند که سامانه‌های خودشان را با این ضوابط تنظیم کنند.

این در حالی است که این سایت در قبال اخبار منتشر شده اینگونه موضع گیری می‌کند:کلیه محتوا و اخبار این سایت توسط کاربران درج شده و این خبرگزاری هیچ مسوولیتی در قبال آن‌ها ندارد!

یکی از نکات جالب توجه در این سایت، استفاده از نقشه‌ای جهانی است که با قرار دادن ماوس بر روی این نقشه،نام کشور را نشان می‌دهد و خبرهای مربوط به آن را به نمایش می‌گذارد. این سایت در نقشه جهانی قرار داده رژیم صهیونیستی و جعلی اسرائیل را یک کشور(؟!) محسوب کرده است.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها