کد خبر: ۱۲۵۹۷۴
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
دولت آرژانتین برگزاری مانور نظامی انگلیس در جزایر مالویناس را بی اعتنایی مجدد این کشور به قطعنامه‌های سازمان ملل دانست.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه آرژانتین با صدور بیانیه‌ای برگزاری مانور نظامی انگلیس در جزایر مورد مناقشه فالکلند (مالویناس) را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه آرژانتین متوجه شده است که انگلیس از 15 تا 25 آوریل، قصد برگزاری مانور نظامی در جزایر اشغال شده آرژانتین را دارد که شامل پرتاب موشک از این جزایر است.»

وزارت خارجه آرژانتین اعلام کرد که این مانور نظامی نمایش جدیدی از بی‌اعتنایی انگلیس به قطعنامه‌های سازمان ملل است که از 2 طرف می‌خواهد به مذاکرات درباره حاکمیت جزایر ادامه داده و از هرگونه اقدام یکجانبه‌ای خودداری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که دولت آرژانتین تمایل خود برای یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز و قطعی برای این مناقشه را نشان داده است در حالی که حقوق ساکنان این جزایر با میانجی‌گری سازمان ملل رعایت شود.

آرژانتین و انگلیس سال‌هاست که بر سر مالکیت جزایر «مالویناس» با هم اختلاف دارند. دو کشور چند دهه قبل درگیری نظامی هم بر سر این جزایر با هم داشتند. انگلیس که از چند نسل قبل اتباع خود را به این جزیره انتقال داده و بومیان را از مالویناس اخراج کرده، دو هفته قبل همه‌پرسی را برای تعیین تکلیف این جزایر برگزار کرد، که نهایتا به نفع انگلیس پایان یافت. با این وجود دولت آرژانتین این همه‌پرسی را بی‌اعتبار می‌داند و می‌گوید انگلیس از انگلیسی‌الاصل‌هایی همه‌پرسی کرد که خود از چند نسل قبل به «مالویناس» منتقل کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها