کد خبر: ۱۲۵۶۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
در حالی که دولت ونزوئلا درخواست مخالفان را برای بازشماری آراء انتخابات ریاست جمهوری رد کرده است، صدها تن از معترضان ونزوئلایی در پایتخت این کشور با پلیس درگیر شدند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از اینکه معترضان مخالف دولت در منطقه‌ای واقع در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا اقدام به پرتاب سنگ به سوی پلیس پلیس ونزوئلا کردند، پلیس به سمت معترضان جوان گاز اشک‌آور پرتاب کرد.

حرکت معترضان حامی کاپریلس به سمت ساختمان‌های دولتی

معترضان قصد داشتند به سمت وزارتخانه‌های دولتی ونزوئلا واقع در پایتخت این کشور بروند که توسط پلیس ونزوئلا متفرق شدند.

این در حالی است که انریکه کاپریلیس، کاندیدای حزب مخالف ونزوئلا پیروزی نیکولاس مادورو را در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا رد کرده است و خواستار یک تظاهرات صلح‌آمیز در این کشور شده است.

کاپریلس امیدوار است که معترضان و اقدامات آن‌ها باعث تضعیف مادورو شده و خشم مخالفان را افزایش دهد.

مادورو 55 ساله که هم‌اکنون رئیس جمهوری منتخب ونزوئلا محسوب می‌شود قرار است روز جمعه هفته جاری سوگند یاد کند.

کاپریلیس طی اظهاراتی اعلام کرده است، تا پیش از آنکه نتایج انتخابات مورد بازبینی قرار بگیرد، پیروزی مادورو را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی گفت که عوامل حزبش موفق شده‌اند تا 3200 مورد تخلف را گزارش دهند و همین امر موجب شکست اپوزیسیون در انتخابات شده است.

استقرار خودروهای زرهی در خیابان‌های کاراکاس

منابع مخالف نیز اعلام کردند که براساس شمارش آراء آنها کاپریلس بیش از 300 هزار رای کسب کرده است و برای همین خواستار شمارش مجدد آراء شده‌اند. آنها مدعی شدند که حامیان مادورو با استفاده از هویت‌های جعلی اقدام به رای دادن کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی اعلام کرد: نیروهای گارد ملی ونزوئلا برای متفرق کردن دانشجویان معترض که نسبت به نتایج آراء انتخابات ریاست جمهوری کشور دست به تظاهرات زده بودند، علیه آنها از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری حزب مخالف اعلام کرده تعدادی از اعضای ارتش ونزوئلا در حالی که تلاش می‌کردند از وی حمایت کنند دستگیر و زندانی شده‌اند البته وی از ذکر جزئیات در این باره خودداری کرد.

انریکه کاپریلس در اظهارت خود عنوان کرد که خواستار شمارش آرای انتخابات است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها