کد خبر: ۱۲۵۶۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
وزارت دفاع چین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: برخی کشورها به تنش‌ها در آسیا و اقیانوسیه دامن می‌زنند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، به نظر می‌رسد این اظهارات وزارت دفاع چین با هدف انتقاد از تلاش‌های آمریکا برای گسترش حضور نظامی در منطقه مطرح شده است.

در حال حاضر چین نسبت به آنچه آمریکا «تعادل نیروهایش در منطقه» خوانده است، رضایت چندانی ندارد.

در حالی که آمریکا در پی افزایش همکاری‌ها به‌ ویژه در زمینه نظامی با کشورهایی نظیر ژاپن، فیلیپین و ویتنام است، دولت پکن با این کشورها اختلافاتی ارضی دارد.

وزارت دفاع چین با انتشار بیانیه‌ای با اعلام اینکه «استراتژی آمریکا تغییری عمیق در منطقه ایجاد می‌کند» گفت: به‌رغم افزایش نفوذ چین در منطقه، پکن با تهدیدهای امنیتی پیچیده و متعددی مواجه است.

وزارت دفاع چین اعلام کرد: کشورهایی هستند که با افزایش فعالیت نظامی‌شان در منطقه آسیا و اقیانوسیه باعث می‌شوند تا اوضاع در این منطقه بیش از این تنش‌آمیز شود.

بر اساس اعلام وزارت دفاع چین، دولت پکن در رابطه با منافع و حقوق مربوط به تمامیت ارضی این کشور بر این باور است که برخی کشورهای همسایه اقداماتی به عمل می‌آورند که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌شود.

وزارت دفاع چین اعلام کرده است، قدرت‌های بزرگ جهانی استراتژی‌ها و فناوری‌های نظامی پیچیده‌ای را در پیش گرفته‌اند تا اطمینان حاصل کنند که همچنان در رقابت‌های بین‌المللی پیشتاز هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها