کد خبر: ۱۲۵۶۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
سرمربي تيم‌ ملي فوتبال آلمان از حضور چهار تيم از آلمان و اسپانيا در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا خوشحال است ولي اين را به معناي سلطه اين دو کشور بر فوتبال اروپا نمي‌داند.
دور نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا هفته‌ آينده آغاز مي‌شود و نمايندگان آلمان و اسپانيا استارت خود را براي صعود به فينال آغاز خواهند کرد.

يوآخيم لوو، سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان از اين که هر چهار تيم راه يافته به نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا از اسپانيا و آلمان هستند خوشحال است ولي اين را به معناي سلطه اين دو کشور بر فوتبال قاره اروپا نمي‌داند.

لوو در سخناني که روزنامه‌ "ولت" آلمان منتشر کرد، گفت: خوشحالم که در قرعه‌کشي دو تيم آلماني به هم نخوردند. از اين هم خوشحالم که هر چهار تيم راهيافته به نيمه‌نهايي از آلمان و اسپانيا هستند اما بايد اين را بگويم که حضور اين چهار تيم به معناي سلطه اين دو کشور بر فوتبال قاره سبز نيست؛ زيرا آنچه امروز مي‌بينيم گذراست. تنها در صورتي مي‌توان از لفظ سلطه استفاده کرد که اين پيشرفت مدت‌ها ادامه يابد و شاهد حضور مداوم يک تيم در يک مرحله باشيم. الان بايرن‌مونيخ و بارسلونا در شرايط بسيار خوبي قرار دارند. اين دو تيم سالهاست که فوتبال زيبايي را ارائه مي‌دهند. اطمينان دارم که انگليس با وجود تيم‌هايي چون منچسترسيتي و چلسي مي‌تواند بار ديگر به اوج برسد.

او افزود: نبايد فراموش کنيم که تيم‌هاي ايتاليايي هم در دو سه ساله اخير بهتر شده‌ و پيشرفت خوبي داشته‌اند. پاري‌سن‌ژرمن را هم نبايد از ياد برد. بنابراين نمي‌توان گفت که تيم‌هاي آلماني و اسپانيايي در سال‌هاي آينده هم بر فوتبال اروپا سلطه خواهند داشت. مطمئنا از اين مساله خوشحال خواهم شد اما معتقدم که عملي نخواهد شد. براي قضاوت درباره تيم‌ها بايد عملکرد آنها را در چند سال بررسي کرد. نبايد در سلطه کنوني تيم‌هاي آلماني و اسپانيايي بر فوتبال اروپا بزرگنمايي کنيم. آنها امسال خيره‌کننده ظاهر شده‌اند و اين را به خوبي مي‌توان در بازي‌هاي آنها مشاهده کرد. الان چهار تيم راه‌يافته به نيمه نهايي در بهترين سطح هستند و همه آنها فوتبال زيبايي را به نمايش مي‌گذراند. نمي‌توان هيچ کدام از اين تيم‌ها را ضعيف دانست. دورتموند تيم بسيار خوبي است. الان ليگ قهرمانان اروپا شبيه جام جهاني و يا جام ملت‌هاي اروپا شده و رقابت به اوج خود رسيده است. اشتباه‌هاي جزيي تيم برنده را تعيين خواهد کرد. ديدارهايي ديدني را پيش‌رو داريم.

سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان مقايسه سبک بازي آلمان با اسپانيا را قبول ندارد:‌"به چنين چيزي معتقد نيستم. حتي سبک بازي بارسلونا و رئال هم متفاوت است. هر کدام از دو تيم فلسفه خاص خود را دارند. بايرن و دورتموند هم متفاوت هستند و هر کدام از آنها سبک جداگانه‌اي را به نمايش مي‌گذارند. بنابراين نيمه‌نهايي را جدال دو کشور نمي‌دانم که آن را رويارويي چهار تيم با چهار فلسفه خاص مي‌دانم.

ديدارهاي رفت اين مرحله سه‌شنبه و چهارشنبه هفته‌ آينده و ديدارهاي برگشت يک هفته‌ بعد از آن برگزار مي‌شود. اين براي نخستين بار در تاريخ ليگ قهرمانان اروپاست که دو تيم از يک کشور با دو تيم از کشوري ديگر در مرحله نيمه‌نهايي روبه‌رو مي‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها