کد خبر: ۱۲۵۵۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
"عدنان محمود" سفیر سوریه در ایران عنوان داشت:
سفیر سوریه در ایران ضمن تجلیل از موضع گیری رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه و با اشاره به ایستادگی و مقاومت ملت غیور ایران اسلامی در برابر مستکبران خارجی و حمایت از مردم سوریه، تصریح کرد: شکی نیست که ما در سوریه از ارزش های مشترک بین ملت ایران و سوریه دفاع می کنیم. دشمن به صراحت از ما مي خواهد ارتباط خود را با ايران و حزب الله لبنان قطع نماييم اما ملت مسلمان سوريه هرگز چنين وحدت و انسجامي را كنار نمي گذارند.
به گزارش پایگاه 598، هفته همبستگی طلاب با مقاومت سوریه، عصر بیست و ششم فروردین با حضور سفیر سوریه در سالن همایشهای مدرسه علمیه معصومیه در قم برگزار شد.

دکتر ˈعدنان محمودˈ در مراسم آغاز هفته همبستگی طلاب با مقاومت سوریه در مدرسه علمیه معصومیه قم افزود: بعد از گذشت دو سال از فتنه انگیزی دشمنان در سوریه، اوضاع به سمت فتح و پیروزی ملت سوریه پیش می رود و ماه های آینده، ماه های سرنوشت ساز به نفع ملت سوریه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این پیروزی ها و پیشرفت ها در سوریه به خوبی نشان می دهد موضع گیری جمهوری اسلامی ایران و حکومت سوریه در برابر این تحرکات و توطئه ها درست و صحیح بوده و امروز دشمنان مقاومت خودشان در دامی که پهن کرده بودند، گرفتار شده اند و به اهداف خود دست نیافتند.

سفیر سوریه در ایران با بیان اینکه بحمدالله پایان کار گروه های تکفیری و تروریست ها نزدیک است، اظهار داشت: هجمه گسترده غربی ها و مرتجعین عرب علیه سوریه، هجمه ای علیه محور مقاومت در منطقه است و آنها می خواهند تحت عناوین دموکراسی و بهار عربی، خط مقاومت را از میان بردارند.

وی تمامی این تحرکات را برای سرپا نگه داشتن رژیم اشغالگر قدس در منطقه دانست و گفت: عناصر تکفیری از بیش از 40 کشور از جمله عربستان، ترکیه و قطر در سوریه دست به جنایت می زنند، اما حکومت سوریه به دنبال اجابت خواسته ها و تقاضاهای ملت سوریه است و به تروریست ها باج نخواهد داد.

عدنان محمود تاکید کرد: دولت سوریه میان خواسته های ملت و زورگویی های غربی ها تفاوت قائل بوده و طرح های جدید در عرصه اداره داخلی کشور و قانون اساسی تهیه کرده است تا بتواند درخواست های مردم سوریه را به خوبی پاسخگو باشد.

وی در پایان ضمن تجلیل از موضع گیری رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه و با اشاره به ایستادگی و مقاومت ملت غیور ایران اسلامی در برابر مستکبران خارجی و حمایت از مردم سوریه، تصریح کرد: شکی نیست که ما در سوریه از ارزش های مشترک بین ملت ایران و سوریه دفاع می کنیم.

همچنین در ادامه سفير سوريه در ايران در ديدار با آيت الله مكارم شيرازي با ابراز خرسندي از سخنان ارزشمند ايشان و ساير مراجع و علما در خصوص وضعيت سوريه و رهنمون هاي ايشان در اين زمينه گفت: متاسفانه جريانات موجود در سوريه، در خدمت اسرائيل و اهداف شومش است زيرا اسرائيل به دنبال تكه تكه شدن سوريه مي باشد.

عدنان محمود اذعان داشت: حلقه جديد حملات تروريستي در سوريه در حقيقت جنگ عليه ملت مسلمان مي باشد و دشمن در منطقه جنگ مذهبي و طايفه يا براي كشتار مسلمانان ايجاد كرده است.

وي كشتار مظلومانه مردم، علما و غير نظاميان در سوريه را محكوم كرد و افزود: استراتژي جديد اسرائيل و استكبار جهاني، ايجاد تفرقه ميان مسلمانان است و اين جدايي و جنگ فرقه اي به نفع منافع اسرائيل مي باشد.

وي يادآورشد: ارتش سوريه همچنان انسجام و وحدت خود را حفظ كرده و در مقابل حملات ددمنشانه دشمن ايستاده و در دفاع حكومت بشار اسد به عنوان يكي از رهبران بزرگ، شجاع و مدبر، جانفشاني مي نمايد.

عدنان محمود با بيان اينكه دشمنان از راههاي مختلف همچون سازمان ملل، شوراي امنيت و ناتو در جهت ناتوان ساختن سوريه مي باشند اذعان كرد: اگرچه دشمنان از كشورهاي مختلف و با روشهاي گوناگون در صدد از ميان بردن سوريه مي باشند اما دوستاني همچون ايران، چين، هند، مالزي، و.. ما را در مقاومت بيشتر دلگرم مي سازند.

وي ادامه داد: دشمن به صراحت از ما مي خواهد ارتباط خود را با ايران و حزب الله لبنان قطع نماييم اما ملت مسلمان سوريه هرگز چنين وحدت و انسجامي را كنار نمي گذارند.

سفير سوريه در ايران مهم ترين هدف دشمن را ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم و حكومت دانست و عنوان كرد:آنها با عمليات تروريستي مكانيزم تازه در ايجاد رعب و وحشت ميان شيعيان در پيش گرفته اند و مسلمانان را به جان يكديگر انداخته اند تا به منافع خود دست يابند.

وي خاطرنشان كرد:سلاح ها از طريق تركيه، قطر و عربستان صعودي مطابق با مستندات موجود وارد سوريه مي شود و زمينه قتل عام مسلمانان را فراهم مي سازد كه در اين زمينه شيعيان و مسلمانان بايد با هوشياري توطئه ها را بشناسند و نگذارند دشمن در اين جنگ به اهداف شومش دست يابد.

وي نقش علما را در هدايت شيعيان و مسلمانان مثبت ارزيابي كرد و گفت:رهنمون هاي علما نقش مهمي در مقاومت ملت سوريه در برابر تروريست ها دارد كه در ين ارتباط مي خواهيم علماي ايران و شيعه فتنه ها و توطئه ها را به خوبي به مردم بشناسانند.

پس از سخنان سفیر سوریه نیز جلسه پرسش و پاسخی میان حاضران و سفیر سوریه برگزار شد که تشکیل هیأتی متشکل از طلاب و دانشجویان ایرانی و سوری از پیشنهادهای ارائه شده در این جلسه بود.

 تجلیل از شهدای مقاومت و همچنین تجلیل از سفیر سوریه به عنوان نماد مقاومت ملت سوریه در برابر فتنه آمریکا و غرب و برگزاری نمایشگاه کاریکاتور فتنه در سوریه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

لازم به ذکر است که این همایش به همت بسیج مدرسه علمیه معصومیه با همکاری موسسه مطالعات فرهنگی مستشهدین وصال برگزار گردید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها