کد خبر: ۱۲۵۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
ادعای جدید آقای هاشمی در خصوص قطعنامه ۵۹۸:
تاریخ همیشه دستخوش کسانی بوده است که سعی داشتند تاریخ را به نفع خود بنویسند و خود را از بزرگان و مصلحان ملتها قرار دهند این روند نه تنها در گذشته بوده که امروزه نیز در دل اسلامی ترین حکومت بعد از معصومین نیز ادامه دارد. جناب آقای هاشمی در جدید ترین جلد کتاب خاطرات خود ادعایی فرموده اند که دهان هر کسی که با جریان قطعنامه 598 و روحیه امام(ره ) آشنا باشد از این ادعا از تعجب باز میماند.

تاریخ همیشه دستخوش کسانی بوده است که سعی داشتند تاریخ را به نفع خود بنویسند و خود را از بزرگان و مصلحان ملتها قرار دهند این روند نه تنها در گذشته بوده که امروزه نیز در دل اسلامی ترین حکومت بعد از معصومین نیز ادامه دارد امروزه نیز گروه و یا اشخاصی در صدد تا تاریخ خود نگاشته را به جای تاریخ حقیقی انقلاب جا بزنند غافل از آنکه امروزه دیگر با وجود رسانه ها و تاریخ های مصور دیگر کسی نیست که قدرت تحریف تاریخ را داشته باشد چرا که چشمهای بیداری در این زمان از تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب خمینی کبیر دفاع میکنند.

به گزارش پایگاه 598، یکی از جنجالی ترین جریانهایی که در طول تاریخ انقلاب وجود دارد جریان پذیرش قطعنامه پایان جنگ است که برخی گاه بنا به مصلحت آن را در هاله ای از ابهام میبرند و گاه بنا به منفعت از آن سخن به میان آورده و به اصطلاح رمز گشایی میکنند .

در تازه ترین این رمز گشایی ها جناب آقای هاشمی در جدید ترین جلد کتاب خاطرات خود ادعایی فرموده اند که دهان هر کسی که با جریان قطعنامه 598  و روحیه امام(رضوان الله تعالی علیه ) آشنا باشد از این ادعا از تعجب باز میماند. ایشان در صفحه 23 کتاب "پایان دفاع ؛ آغاز بازسازی" اینگونه مینویسد :

" امام(ره) با اظهار رضایت از پذیرش قطعنامه و آثار مثبت آن و راحت شدن از شنیدن اخبار شهادت و مصدومیت و مجروحیت رزمندگان و رنج‌ آواره ها فرمودند: تصمیم به پذیرش قطعنامه از الطاف و هدایت الهی بود. "

اما جالب است که در بازخوانی مواضع خمینی کبیر در مورد قطعنامه 598 به مواضعی صد در صدر خلاف این گفتار میرسیم امام راحل پس از پذیرش قطعنامه این جملات را فرمودند :

"قبول قطعنامه كه حقيقتاً مسئله بسيار تلخ و ناگوارى براى همه و خصوصاً براى من بود"

"خوشا به حال شما ملت! خوشا به حال شما زنان و مردان! خوشا به حال جانبازان و اسرا و مفقودين و خانواده‏هاى معظم شهدا! و بدا به حال من كه هنوز مانده‏ام و جام زهرآلود قبول قطعنامه را سر كشيده‏ام، و در برابر عظمت و فداكارى اين ملت بزرگ احساس شرمسارى مى‏كنم."

ایشان با درایت کامل کل جریان قطعنامه را در یک کلمه خلاصه فرمودند و از آن به جام زهر یاد کردند  که حاکی از اجبار دیگران و اکراه امام راحل از پذیرش قطعنامه دارد چرا که هیچ کس از روی میل جام زهر را سر نمیکشد .

همچنین برخی محققین، با کنار هم قرار دادن شواهد، معتقدند پذیرش قطعنامه 598، خلاف نظر اصلی امام و در اصل یک تحمیل به امام خمینی بوده است. خاطره زیر که سرکار خانم زهرا مصطفوی (فرزند حضرت امام) نقل کرده اند را می توان از همان شواهد قلمداد کرد:

«یک روز وارد ایوان [منزل امام] شدم، برای اولین بار دیدم امام روی نیمکت باریک کنار ایوان دراز کشیده اند و ناراحتی عمیق از چهره امام کاملاً مشهود بود. من سلام کردم و چهارپایه ای را کشیدم تا نزدیک صورت امام و در مقابل چهره ایشان نشستم.

به امام عرض کردم: "معروف است [یعنی این طور گفته می شود و شایع شده] که می خواهند شما را وادار به قبول قطعنامه کنند."

امام هیچ جوابی به من ندادند و تنها کاری که کردند دستشان را به آرامی بالا آوردند و دو چشم خود را پوشاندند. من جواب خود را گرفتم و شدت ناراحتی امام را درک کردم و آن قدر منقلب شدم که آهسته برخاستم و منزل ایشان را ترک کردم و یک هفته نتوانستم از منزل بیرون بروم.»

حسین شیخ الاسلام هم که در زمان پذیرش قطعنامه آتش بس میان ایران و عراق به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره کننده در سازمان ملل حضور داشت از حال و هوای امام(ره) در آن روزها این چنین روایت میکند: " پس از پذیرش قطعنامه598 توسط امام خمینی (ره)، ایشان نامه ای را خطاب به دکتر ولایتی مرقوم کرد که این نامه همان شب در جلسهای که در منزل آقای ولایتی برگزار گردید برای حاضرین جلسه قرائت شد. متن این نامه که به بیان دلایل پذیرش قطعنامه توسط حضرت امام پرداخته بود حاکی از اندوه فراوان امام (ره) داشت. نکته ای که ناراحتی ما را بیش از پیش نمود اثر قطرات اشک امام بر روی دست نوشته ایشان بود. گریه امام در حال نوشتن این نامه به حدی بود که کاغذ نامه را چروکیده نموده که این خود نشان از احساسات و ناراحتی فراوان امام در هنگام نوشتن نامه بود."

البته این اولین باری نیست که آقای هاشمی با نسبت دادن مطالب متناقض با گفتار های رسمی امام  به آن پیر فرزانه اسباب تعجب بزرگان ملازم امام و مردم امام آشنا را فراهم می آورند ایشان در جلد های گذشته خاطرات خود نکاتی مثل تصمیم امام بر حذف شعار مرگ بر آمریکا را مطرح کردند که آن نیز با موضع صریح امام در مقابل آمریکا و اعطای لقب شیطان بزرگ از سوی امام به آن رژیم ظالم در تناقض است .


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
البته لازم به ذکر است از آنجائیکه سن اینجانب اقتضاء میکند عرض کنم در آن شرایط که آمریکایی ها به کمک نیرو های عراقی مستقیما وارد جنگ با ایران شدند و در عرض چند روز منطقه فاو را از دست نیروهای نظامی ایران خارج کردند و همچنین تهدیدات نظامی با استفاده از مواد شیمیایی و همینطور طول کشیدن زمان جنگ و در جا زدن روند جنگ در جای خود و مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و بروز نارضایتی بین مردم که از مصاحبه های آن زمان صدا و سیما نسبت به این مسئله ، هر سیاستمدار کهنه کاری که بود چنین کاری یعنی پذیرفتن قطعنامه را عملی میکرد به عقیده من جمله امام نه از سر نارضایتی از ادامه جنگ بود بلکه بیشتر از نارضایتی جنگ طویل المدتی بود که بعضی از مردم حتی حاضر بودند تمام مالشان را بدهند تا این چنگ به اتمام برسد به عقیده ی بنده چنین اظهار نظرهایی در مورد بعضی از تاثیر گذاران جنگ صرفا برای اهدافی غیر از این است و هدفی را دنبال میکنند که دیگران آنرا نمیبینند این طرز تفکر در مورد جنگ همان شیوه ی انحرافی بوجود آمده در کشور است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
« ما می گوییم تا شرک و کفر هست مبارزه هست، و تا مبارزه هست ما هستیم» امام خمینی رضوان الله علیه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
امام عزیز برای حفظ نظام اسلامی و علیرقم میل با طنی مسئولیت پزیرش قطعنا مه راقبول کردندوگذشت زمان درستی تصمیم امام بزرگوارمان را ثابت کرد. ایت الله هاشمی از نزدیکترین یاران مورد اعتماد امام بودند واینگونه وصله ها به ایشان نمی چسبد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
امام خميني: ما در جنگ حتي براي يك لحظه از عملكرد خود نادم و پشيمان نيستيم.
امام خميني: هاشمي زنده است چون نهضت زنده است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
امام نوکرتیم و شرمنده شهدا و شما .
اگر اشتباه منافقین و پیروزی سپاه اسلام به رهبری امام نبود مطمئنم بچه بسیجی ها به خونه برنمیگشتن و دق میکردن . اون روزا تو چشم هم نگاه کردن بی حیائی بود کلی برا دل امام اشک ریختیم. درد ما را علی ع و مالک و اشتر و ائمه ع کشیده بودن جوانان بخدا شرمنده شما هم هستیم رزمنده ها خیلی نون خشک خوردن تشنه اما ما این مملکت را اینطوری نمیخواستیم تحویل شما بدیم . بقول امام عالم نباید ایده الیست باشه ما هم نبودیم تقدیر و تکلیف بود اما بالاخره اسلام هدف داره و انشالله حجت که تمام شود همه با نشاط پشت سر مولانا صاحب الزمان عج دل پیامبر ص و.... شاد میکنیم .
-------------
و مکرو و مکرالله والله خیر الماکرین.
یا حق.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۵۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
از نگاه آقای هاشمی و همفکران ایشان، تمام اعمالشان در راستای اعتلا و پیشرفت و آبادانی کشور است. اما غافل از اینکه اهداف بزرگ حضرت امام فراتر از اینها بود، یعنی درگیری همه جانبه با کفر و استکبار،که رهبری معظم هم در همه جا پیشرفت را لازمه و مقدمه این درگیری جهانی می دانند.
اما آقای هاشمی اعتقادی به این نزاع جهانی ندارند و نهایت آمال و آرزویشان رسیدن به ژاپن اسلامیست.
و این سر خط انحراف از اهداف امام و انقلاب است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۰۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
اینهمه تکاپوی هاشمی برای توجیه قطعنامه به این سبب است که فعل خود را تطهیر کند تا بتواند دوباره در بزنگاه جام زهری دیگر به رهبری و مردم تحمیل کند.
اما غافل از این است که رهبری فرمودند: اگر دشمن فشار بیاورد، صلح حسنی در کار نیست و عاشورای حسینی به پا می شود.
حزب الله گوش بفرمان رهبر است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
امام می خواست پایان جنگ کام ظالمین عالم را تلخ و زهر آلود کند، اما این هاشمی بود که کام ملت مبارز و استکبار ستیز را تلخ نمود و جام زهر را به دست پیر و مرادشان داد.
اما بازهم خدا با ماست...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۲۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
هاشمی بزرگ بدعت گذار انقلاب اسلامی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۲۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
مثلث جام زهر چه کسانی هستند؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۲۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
*** آقای هاشمي رفسنجانی در برنامه زنده شبکه سه سیما به صراحت تعبیر "نوشیدن جام زهر" از طرف امام راحل را تعبیری نسنجیده خواند که منجر به یورش همه جانبه عراق به کشور پس از پذیرش قطعنامه شد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۲۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
*** "خاتمی" که آن زمان مسئولیت هماهنگی تبلیغات جنگ را داشت، در پاسخ خبرنگار سیما در زمان ریاستش بر دولت، بهترین خاطره جنگ را پذیرش قطعنامه می داند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۳۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
*** محسن رضائی: خیلی ها فکر می کنند ایران در سال 1367، قطعنامه 598 را پذیرفت اما ‌ایران یک سال قبلش قطعنامه را پذیرفته بود اما بنا نبود که‌این موضوع افشا شود تا مذاکرات پیش رود و مانعی برای ادامه مذاکرات پیش نیاید.» (مصاحبه هفته نامه « میهن »‌)
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۳۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
*** از مرحوم حاج "سید احمد آقای خمینی" نقل است که امام فرموده بودند: «اگر می دانستم این همه جوان هنوز برای دفاع حاضرند، قطعنامه را نمی پذیرفتم.»
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
*** اگر جام زهری باید نوشید قبل از آنکه کیان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود و بی تردید این برخورد خردمندانه و متواضعانه، از سوی ملت با همان پاداشی مواجه می شود که امام عزیز راحل روبرو شد. «بخشی از نامه ای نمایندگان مجبس ششم خدمت مقام معظم رهبری»
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
*** امام می خواستند جنگ را به نحوی پایان دهند که به ضرر حکمیت کفار باشد نه عراق...امام قبل از پذیرش قطعنامه دنبال محک مسئولین بودند «حجه الاسلام و المسلمین میرباقری»
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
*** حضرت امام در جنگ با عراق دنبال تغییر موازانه قدرت به نفع جهان اسلام بودند که این اتفاق با جام زهر به طور کامل اتفاق نیفتاد
«حجه الاسلام و المسلمین میرباقری»
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۵۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
*** «مثلث ما نمی‏توانیم» امام راحل را وادار به نوشیدن جام زهر کرد و در واقع «مدیریتِ ما نمی‏توانیم» همان «مدیریتِ جام زهر» است.
دکترحسن عباسی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
واقعا متاسفم ؛ قراراست که هر گونه هست هاشمی را بکوبند. لطفا مراجعه کنید به سخنان هم خط و هم طیفتان آقای ذوالنور در 1384 در کنگره شهدای روحانی دامغان که نقش آقای هاشمی را پر رنگتر از آنی دانست که در خاطراتش آمده است.
وای اگر از پس امروز بود فردایی.
ولایت پذبری احمدی نژاد شما هم که معلوم شد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
انقلاب زنده است تا وقتی که هاشمی زنده است...(امام خمینی ره)
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
امام خامنه ای فرمودند :اشتباه است که قبول قطعنامه را حمله آمریکایی ها بدانیم بلکه پذیرش قطعنامه به دلیل گزارشات اقتصادی غلط دولت وقت بود ( سخن با برنامه بودجه هاشمی اردیبهشت 1374)
آقایی که از دست دادن فاو را گردن آمریکایی ها می اندازد به گواه تمام شاهدان آمریکایی ها در فاو یک تیر هم شلیک نکردند بلکه فاو برای انتخابات مجلس سوم خالی شده بود چطور تمام حامیان خط رضایی موسوی هاشمی می گویند فاو آمریکایی ها حمله کردند اگر آنها همه آنجا بودند چرا پس با این همه شاهد فاو سقوط کرد؟!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
http://mshali.blogfa.com/cat-5.aspx
برخی از اسرار جام زهر را اینجا بخوانید.
یاعلی !
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
خیلی عجیب است که عده ای 23 سال پس از پایان جنگ از «تمام شدن جنگ و کشتار و خونریزی بین دو کشور و ملت شیعه » ناراحت هستند.آنهم در شرایطی که به اغلب خواسته هایی که در یک جنگ دفاعی (تعبیر دفاع مقدس را بیاد بیاورید ) انتظار میرود رسیده ایم: عقب نشینی متجاوز به مرزهای بین المللی،آزادی اسرا،معرفی متجاوز، و..) عدم وصول خسارات جنگ هم ظاهرا بیشتر ناشی از مصالح سیاسی جنگ بوده است.
- از زاویه ای دیگر به مطلب نگاه میکنیم :فرض میکنیم حرف شما درست و امام را مجبور کرده باشند که قطعنامه را بپذیرد و به این ترتیب از تعقیب آرمان بزرگتری محروم شده باشیم. خب، الان که قدرت دست شماست، نیروی نظامی و قدرت اقتصادی و فناوری دفاعی و امکانات ما هم که چندین برابر ان موقع است. - یکی از ابرقدرتهای دنیا هم که هستیم ، خب الان شروع کنید و آن راه ناتمام را ادامه دهید.هان؟ چطور است؟.....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
فقط همین یه جمله رو بگم که اگه آقای هاشمی باهمه و بیشتر با خودش صادق بود این همه تناقض رو ما درگفتار ایشون نمی دیدیم.
راسته که میگن دروغگو کم حافظه است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
این جمله امام جای بسی تامل دارد " هاشمی زنده است چون نهضت زنده است"
امام بسیار زیرکانه شخصیت هاشمی را تعریف کرده !
مردم قبلنا فکر می کردند که نهضت زنده است چون هاشمی زنده است !
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
شما اول ببينيد پذيرش قطعنامه چه ضرري يا منفعتي داشت بعد قضاوت كنيد ثانيا شما اگر در مناطق نزديك به مرز بوديد و هر روز بمباران منطق را ميديديد حتي بمبارانهاي شيميايي را اينطور قضاوت نمي كرديد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
هر کسی دروغ به امام نسبت بدهد بجای حسنات برای روز قیامت خود آتش ابدی را به ارمغان میبرد. زیرا دروغ بستن به امام انحراف ملتها را در پی دارد و این کاریست شیطانی.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
چند هفته پیش مشرف شدم شهر مقدس قم چند کتابی و بخصوص کتاب جدید داود ابادی از معراج برگشتگان را خریدم . همچنین چند سی دی در مورد مطلب شما 1 پگ مستند بنام نیمه خاموش در مورد جنگ هست که همه دوستان کامنت گذار همان مطالب را عنوان کردن . نکته جالب تدوین این فیلم میباشد با زیرکی تدوینگر مثلا زمانی که هاشمی دارد نقالی و جمله کمبود نیرو را میگوید خیل حضور رزمندگان نشان داده میشود و بسیار قشنگ کار کردن .
---------------
اما یادمه بعد نصر 7 رضا سراج فرمانده گردان مقداد برای ما صحبت کرد و از فرسایشی شدن جنگ میگفت و هر بار گردان ما جابجا میشد فرماندهان با دریایت ما بخاطر عدم برنامه ریزی و سیاست گذاری و پشتیبانی غلط و ضعیف وازرت نشینان تمایل به خرج و هزینه کردن نیرو نبودن و دلیل منطقی هم داشتن چرا که کل کشور جنگ را که امام فرمود مسله اصلی است هدف گذاری نکرده بود و این نشان از همان نتیجه گیری 1 سال قبلی است که محسن رضائی گفته .
--------------
اما اقای رضای و هاشمی و... کشوری که 1 سال قبل از انجام کاری به اجماع رسیده چرا مثلا در جنوب شروع به ساخت موانع مین و تله و ابگرفتگی عظیم و در شمال خرید فکری و کاری برادران کرد وغیره در مقابله با یورش اخر جنگ که حتما ان را دافوس رفته ها پیش بینی کرده بودن نکرد؟؟؟؟؟!!!!!!!!
-------------
بقول شمخانی در همین فیلم هیچ کجای دنیا اتش بس از عقبه شروع نمیشود . یعنی فرماندهان ارتش که بیشترین خط پدافند را داشتن رفتن مرخصی نیروی پشتیبان و مهندسی رزمی ترخیص شدن ! 1 باره سرباز و کادر محدود و متروک وکم اطلاع با ان بروکراسی مزخرف ما جلو تحرکات بعث قرار گرفت در حالی که گردان مقداد وو امثال ان مثل یو یو از حلبچه تا شلمچه بالا و پائین میشد که داستانی دارد . اسارت بیش از 20 هزار نفر ارتشی اخر جنگ حتی کادر عقبه ستادی سرهنگ و دادن تلفات و غنیمت حتی تانک چیفتن شاهی و فرار تا پل کرخه بطوری که ما در دوکوهه شب دیدیم منور های فیلر و بزرگ سمت اندیمشک هوا رفت به خود میگفتیم کدام یگان در این اوضاع حال مانور و خشم شب داره نگو ارتش تا پل کرخه عقب رفته 150 کیلومتر؟؟؟
--------------
یاد شهید نوری و بقیه بچه ها در حماسه چنانه وفکه و ابوغریب و بیت 7 و مرصاد و علی هاشمی در مجنون بچه های حلبچه و فاو و..... نوسود پل فلزی ها و سومار بخصوص لشگر زود فرار ارتش ( داماد ما سرباز تکاور لشگر زود فرار بود کل پرونده خدمت انها در عقب نشینی سوخته بود 10 سال بعد جنگ کارت گرفت ) حرف هم میزنی میگه من در مرصاد بودم با اون هیکلش الان مشهد رفته زیارت با بلیط اهدائی اقای زیلو باف . فکر میکنه ما ندیدم 200 کیلومتر پشت خط داخل جاده اسلام اباد و پل دختر که ربطی به مرز نداره سربازهای ارتش پیاده تفنگ ( لیاقت اسلحه داشتن را نداشتن - همون تفنگ مناسبتره ) گریه کنان تفنگ را خرکش روی جاده دنبال اب و نون بودن انگار نه انگار در کشور خودشون بودن .
------------------
گرچه پریشب سر پل شهید صنیع خانی 1 سرباز با توبره سوار کردم گفت بلیط زنجان گیرم نیامده پول هم ندارم بردمش حرم اما 2 تا موز خورد و ... گفت از ظهر هیچی نخوردم سرباز دژبان بهشت زهرا س بود کلی دعا گو شد منم اب شدم و حرص میخوردم برای شکستن 1 جوان سرباز وطن . توقع دارن داش شیشلول بند مالکی در سیستان اون جنایات را انجام نده . ....
--------------
یا حق
یا حق یا حق.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
کسی که میگه امام از قبول قطعنامه خوشحال شده مطمئنا مخش تاب داره
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۱:۰۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
امام خميني: هاشمي زنده است چون نهضت زنده است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
توقع داشتید غیر از این بنویسه
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۱:۵۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
واقعا خاک برسرهمتون کنم که عاشق جنگ وخونریزی هستید.بدبختها اگه هاشمی نبود که الان مثل عراق زیریوغ بودیم .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
اوا الهی کف شامپو چشمتو بسوزونه تو که مارو قبض روح کردی !!
حتما اقای دکتر هاشمی از پشت تریبون نماز تهران یا حین مسافرت با جت شخصی از فراز جده عراق را بمباران فرمود ؟!
----------------
نه عزیز قلک بچه مدرسه ها و تخم مرغ پیرزنه جنگ را جلو و حتی پیروز کرد تازه مجاهدت امام عزیز و شهدا و رزمندگان و جانبازان و علما و مردم و ازادگان صدام را فرسوده کرد .
مستی خون شهدای ما صدام را نمرود و فرعون نمود و هوا برش داشت و در بیابان کویت پایش رفت روی مین .
----------------
و مکرو و مکر الله ...
یا حق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۸ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
راز سکوت علمای اهل سنت در پاسخ دادن به نامه حسن جلالیان (استاد طب اب درمانی ) که در مورخ ۹/۱۱/۸۹ خطاب به علمای اهل سنت منتشر شده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

نامه حسن جلالیان ( استاد طب آب درمانی ) خطاب به علمای محترم اهل سنت در سرتاسر دنیا درمورخ ۹/۱۱/۱۳۸۹ منتشر شد و در این نامه یک سوال از علمای محترم اهل سنت پرسیده شده است که :

بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم پیشوای حضرت فاطمه چه کسی بوده است ؟

ولی تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است . این نامه برای جناب مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ( امام جمعه مسجد مکی زاهدان و مدیر حوزه علمیه دارلعلوم مسجد مکی زاهدان ) و برای جناب مولوی عبدالمجید مرادزهی خاشی ( استاد حوزه علمیه دارالعلوم مسجد مکی زاهدان ) و جناب اقای مفتی محمد قاسم قاسمی (مفتی دارالعلوم مسجد مکی زاهدان) و برای دارلافتاء سراوران فاکس شده است ( درهمان بهمن ماه ۸۹ ) و برای شبکه ماهواره ای نور که شبکه اهل سنت است برای ۲ ایمیلشان به ادرس های :
ایمیل های شبکه ماهواره ای نور kankash@nourv.net This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it و borna@nourtv.net This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ارسال شده.
و همچنین برای ایمیل دانشگاه الازهر مصر به ادرس :
www.azhar.edu.eg
ایمیل دانشگاه الازهر مصر

info@azhar.edu.eg This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
ارسال شده است .و همچنین برای تعدادی از وب سایت ها و وبلاگهای اهل سنت نیز ارسال شده است و برای برخی از علمای دیگر اهل سنت بصورت پیامک اطلاع داده شده است ولی تاکنون که ۲۱/۲/۱۳۹۰ است هیچ عالمی از علمای اهل سنت پاسخ نداده اند .
و به راستی چه پاسخی دارند که بدهند ؟پاسخ این سوال ۳گزینه بیشتر ندارد :

۱- اگر علمای اهل سنت بگویند حضرت فاطمه بعد از پیامبر (ص) پیشوایی نداشته است که انوقت با احادیثی که درمنابع مهم ومعتبر خودشان وجود دارد چه بکنند ؟
مانند صحیحین( صحیح بخاری و صحیح مسلم ) مبنی براینکه مَنْ ماتَ وَ لَیْسَ فِی عُنُقهٍ بَیْعَةٌ ماتَ مِیْتَةٌ جاهِلَّیِةً (هرکس باید بیعت پیشوایی را بر گردن داشته باشد وگرنه مرگش بمانند مرگ جاهلیت است ..)

منبع حدیث – صحیح مسلم- کتاب الاماره – باب وجوب ملازمه جماعه المسلمین عند ظهور الفتن و فی کل حال…. حدیث ۱۸۵۱ص۵۳۲ چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن )
در این صورت مرگ حضرت فاطمه سلام الله علیها به مرگ جاهیت بوده است !!!!!!!!!!!!!!!!!! و ایا می توانند چنین پاسخی بدهند ؟

۲- علمای اهل سنت اگر پاسخ بدهند که پیشوای حضرت فاطمه جناب ابابکر بوده است آنوقت با احادیثی که در معتبرترین منابع اهل سنت یعنی صحیحین ( صحیح بخاری و صحیح مسلم )و از ام المومنین عایشه بنت ابابکر نقل شده چه کنند ؟
مانند این احادیث :
ام المومنین عایشه می فرمایند:

…فَغَضََبتْ فاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللهِ (صلی الله علیه و سلم)، فَهَجَرتْ اَبابَکر، فَلَمْ تَزَلْ مُهاجِرَتَهُ حَتَّی تُوُفَّیَتْ وَ عاشَت ْ بَعْدَ رسول الله (صلی الله علیه وسلم) ستة اَشْهُرٍ.

…. پس غضب کرد فاطمه دختر رسول خدا (ص) و روی برگردانید از ابابکر و این روی برگردانیدن ادامه داشت تا وفاتش و فاطمه شش ماه زندگی کرد بعد از رسول خدا (ص).

الف- صحیح بخاری– کتاب فرض الخمس – باب فرض الخمس – حدیث ۳۰۹۳ ص۶۵۲ – چاپ بیروت ( شرکه دارالارقم بن ابی الارقم )

ب- صحیح مسلم – کتاب الجهاد و السیر – باب قول النبی صلی الله علیه و سلم. لا نورث… حدیث ۱۷۵۹ – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن ) ص ۴۹۸

ام المومنین عایشه در روایت دیگری نیز می فرماید :

….. فَهَجَرتْهُ فَلَمْ تُکَلَّمهُ حَتّی تُوُفَّیَتْ وَ عاشَتْ بَعْدَ الَّنبیِ (صلی الله علیه وسلم) سِتَّةَ اَشْهُرٍ فَلَمّا تُوُفَّیتْ،‌دَفَنَها زَوْجُها عَلیٌ لَیْلاً، وَ لَمْ یُوذِنْ بِها اَبابَکْرٍ وَ صَلی عَلَیْها ….

… فاطمه روی برگردانید از ابابکر و با اوسخن نگفت تا وفاتش و ۶ ماه بعد از پیامبر (ص) زندگی کرد و بعد از وفاتش همسرش علی او را شبانه دفن کرد و برای نماز و دفنش ، ابابکر را خبر نکرد….

الف- صحیح بخاری – کتاب المغازی – باب غزوه خیبر- حدیث ۴۲۴۰ و ۴۲۴۱ – ص ۸۸۴ – چاپ بیروت (شرکه دارالارقم بن ابی الارقم )

ب- صحیح مسلم- کتاب الجهاد و السیر – باب ۱۶
(باب قول النبی صلی الله علیه و سلم، لانورث ما ترکنا فهو صدقه) حدیث ۱۷۵۹ ص ۴۹۸ – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن )
می بینیم که حضرت فاطمه سلام الله علیها بر ابوبکر غضب کرده و از او روی برگردانیده و هرگز با او سخن نگفته ا ست تا هنگام وفاتش .پس پیشوای حضرت فاطمه ابابکر نبوده است .

۳- علمای اهل سنت اگر پاسخ دهند که امام الوصی علی ابن ابیطالب پیشوای حضرت فاطمه سلام الله علیها بوده است که آنوقت کل داستان اهل سنت زیر سوال خواهد رفت چون حضرت فاطمه معیار تشخیص حق از باطل است و غضب و خشنودی حضرت فاطمه غضب و خشنودی خداست زیرا پیامبر اکرم صلوات الله علیه در باره فاطمه فرموده اند :
ان الله یغضب لغضبک یا فاطمه و یرضی لرضاک

ای فاطمه بدرستی که خدا غضب می کند به غضب تو وخشنود می شود به خشنودی تو

المستدرک علی الصحیحین ج ۳ ص۱۶۷ .حدیث ۴۷۳۰ ( و منابع دیگر مانند الصواعق المحرقه حافظ ابن حجر مکی ص ۱۰۵ و تهذیب التهذیب ج ۱۲ ص ۴۴۲ حافظ ابن حجر عسقلانی نیز وجود دارد )

و ملاحظه می فرمائید که این حدیث بطور کامل مطلق است و هیچ قیدی ندارد

وقتی پیامبر خدا صلی الله علیه وآله می فرمایند :

” خداوند به غضب فاطمه غضب می کند ”

قیدی بر آن قرار ندادند که : اگر چنین و چنان بود ،یا به فلان شرط ، یا اگر غضبش به فلان علت بود ،این غضب به چه سببی باشد ؟ نسبت به چه کسی باشد ؟ در چه زمانی باشد ؟ هیچ اشاره ای ندارد و بطور کامل مطلق است .

وپر و اضح است که کسی غضب و خشنودی اش برابر با غضب و خشنودی خداست که از هرگونه آلودگی و گناه و اغراض نفسانی پاک و پاکیزه باشد تا غضب و خشنودی اش مبنایی خدایی داشته باشد و به استناد آیه تطهیر حضرت فاطمه از تمام آلودگی ها و گناهان و ناپاکی ها مبراست و آن بانوی مکرم مطهره است

ام المومنین عایشه می فرماید :

خرج النبی صلی الله علیه و سلم ،غداه و علیه مرط مرحل من شعر اسود فجاءالحسن بن علی فادخله ثم جاء الحسین فادخل معه ثم جائت فاطمه فادخلها ثم جاء علی فادخله ثم قال :

( انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا ) الاحزاب :۳۳

رسول خدا صلی الله علیه و آله صبحگاهان از منزل خارج شد ، ردایی ( عبایی) از موی سیاه که شعری از اسود بر آن نقش بسته بود بر تن داشت ، حسن بن علی امد ، پس به زیر عبا داخل شد . سپس حسین آمد اوهم داخل در زیر عبا شد . سپس فاطمه آمد و او هم داخل در زیر عبا شد . سپس علی آمد و او هم داخل در زیر عبا شد . سپس پیامبر گفت : (جز این نیست که خدا اراده کرده است که پلیدی و ناپاکی را از شما اهل بیت بزداید و پاک وپاکیزه اتان فرماید )

صحیح مسلم – کتاب فضائل الصحابه – باب فضائل اهل بیت النبی صلی الله علیه وسلم – حدیث ۲۴۲۴ ص ۶۸۶ – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن )

ومی بینید که علمای اهل سنت جز این ۳ گزینه راه دیگری ندارند برای پاسخ به سوال مطرح شده درنامه اقای حسن جلالیان جز سکوت . چون هر کدام از ۳ گزینه را انتخاب نمایند دچار مشکلات مهمی در توجیه ان برای پیروان مذهب اهل سنت میشوند لذاست که گزینه ( سکوت ) را برگزیده اند .

واین راز پاسخ ندادن علمای اهل سنت به نامه آقای جلالیان است .

اما حقیقت بر اهل خرد و کسانی که حق پذیرند و از هرگونه تعصب ولجاجتی منزه اند آشکار خواهد شد .

اللهم عاقبت امورنا خیرا

۲۱/۲/۱۳۹۰

پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
بسم الله الرحمن الرحیم



حضرات آقایان علمای محترم اهل سنت

سلام علیکم

از محضرتان سوالی دارم لطفا پاسخ بفرمائید

بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم ، پیشوای حضرت فاطمه چه کسی بوده است ؟

این سوال از این جهت قابل طرح است که در صحيح مسلم احاديثي از پيامبر(ص) نقل شده است منجمله این حدیث كه:

مَنْ خَلَعَ يَداً مِنّ طاعَةٍ لَقِيَ الله يَوْمَ الْقِيامَة ِ لا حُجَّةَ لَهُ وَ مَنْ ماتَ وَ لَيْسَ فِي عُنُقهٍ بَيْعَةٌ ماتَ مِيْتَةٌ جاهِلَّيِةً.

صحيح مسلم- كتاب الاماره – باب وجوب ملازمه جماعه المسلمين عند ظهور الفتن و في كل حال.... حديث 1851ص532 چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن )

مضمون کلی اين حدیث و احادیث مشابه دیگر این است که هرکس باید بیعت پیشوایی را بر گردن داشته باشد وگرنه مرگش بمانند مرگ جاهلیت است ..

و در بررسی صحیحین می بینیم که حضرت فاطمه سلام الله علیها بر ابوبکر غضب کرده و از او روی برگردانیده و هرگز با او سخن نگفته ا ست تا هنگام وفاتش .

ام المومنین عایشه می فرمایند:

...فَغَضََبتْ فاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللهِ (صلي الله عليه و سلم)، فَهَجَرتْ اَبابَكر، فَلَمْ تَزَلْ مُهاجِرَتَهُ حَتَّي تُوُفَّيَتْ وَ عاشَت ْ بَعْدَ رسول الله (صلي الله عليه وسلم) ستة اَشْهُرٍ.

.... پس غضب كرد فاطمه دختر رسول خدا (ص) و روي برگردانيد از ابابكر و اين روي برگردانيدن ادامه داشت تا وفاتش و فاطمه شش ماه زندگی کرد بعد از رسول خدا (ص).


الف- صحيح بخاري-- كتاب فرض الخمس – باب فرض الخمس - حديث 3093 ص652 – چاپ بیروت ( شرکه دارالارقم بن ابی الارقم )



ب- صحيح مسلم – كتاب الجهاد و السير – باب قول النبي صلي الله عليه و سلم. لا نورث... حديث 1759 – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن ) ص 498





ام المومنین عایشه در روایت دیگری نیز می فرماید :

..... فَهَجَرتْهُ فَلَمْ تُكَلَّمهُ حَتّي تُوُفَّيَتْ وَ عاشَتْ بَعْدَ الَّنبيِ (صلي الله عليه وسلم) سِتَّةَ اَشْهُرٍ فَلَمّا تُوُفَّيتْ،‌دَفَنَها زَوْجُها عَليٌ لَيْلاً، وَ لَمْ يُوذِنْ بِها اَبابَكْرٍ وَ صَلي عَلَيْها ....

... فاطمه روي برگردانيد از ابابكر و با اوسخن نگفت تا وفاتش و 6 ماه بعد از پيامبر (ص) زندگي كرد و بعد از وفاتش همسرش علي او را شبانه دفن كرد و براي نماز و دفنش ، ابابكر را خبر نكرد....


الف- صحيح بخاري – كتاب المغازي – باب غزوه خيبر- حديث 4240 و 4241 – ص 884 - چاپ بیروت (شرکه دارالارقم بن ابی الارقم )


ب- صحيح مسلم- كتاب الجهاد و السير – باب 16
(باب قول النبي صلي الله عليه و سلم، لانورث ما تركنا فهو صدقه) حديث 1759 ص 498 – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن )



حضرات آقایان علمای اهل سنت

این روش و منش حضرت فاطمه سلام الله علیها با ابابکر از این جهت قابل تامل و دقت و توجه است که پیامبر اکرم صلوات الله علیه در باره این بانوی مکرم فرموده اند :



ان الله یغضب لغضبک یا فاطمه و یرضی لرضاک

ای فاطمه بدرستی که خدا غضب می کند به غضب تو وخشنود می شود به خشنودی تو

المستدرک علی الصحیحین ج 3 ص167 .حدیث 4730 ( و منابع دیگر مانند الصواعق المحرقه حافظ ابن حجر مکی ص 105 و تهذیب التهذیب ج 12 ص 442 حافظ ابن حجر عسقلانی نیز وجود دارد )



و ملاحظه می فرمائید که این حدیث بطور کامل مطلق است و هیچ قیدی ندارد



وقتی پیامبر خدا صلی الله علیه وآله می فرمایند :

" خداوند به غضب فاطمه غضب می کند "

قیدی بر آن قرار ندادند که : اگر چنین و چنان بود ،یا به فلان شرط ، یا اگر غضبش به فلان علت بود ،این غضب به چه سببی باشد ؟ نسبت به چه کسی باشد ؟ در چه زمانی باشد ؟ هیچ اشاره ای ندارد و بطور کامل مطلق است .

وپر و اضح است که کسی غضب و خشنودی اش برابر با غضب و خشنودی خداست که از هرگونه آلودگی و گناه و اغراض نفسانی پاک و پاکیزه باشد تا غضب و خشنودی اش مبنایی خدایی داشته باشد و به استناد آیه تطهیر حضرت فاطمه از تمام آلودگی ها و گناهان و ناپاکی ها مبراست و آن بانوی مکرم مطهره است



ام المومنین عایشه می فرماید :

خرج النبی صلی الله علیه و سلم ،غداه و علیه مرط مرحل من شعر اسود فجاءالحسن بن علی فادخله ثم جاء الحسین فادخل معه ثم جائت فاطمه فادخلها ثم جاء علی فادخله ثم قال :

( انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا ) الاحزاب :33



رسول خدا صلی الله علیه و آله صبحگاهان از منزل خارج شد ، ردایی ( عبایی) از موی سیاه که شعری از اسود بر آن نقش بسته بود بر تن داشت ، حسن بن علی امد ، پس به زیر عبا داخل شد . سپس حسین آمد اوهم داخل در زیر عبا شد . سپس فاطمه آمد و او هم داخل در زیر عبا شد . سپس علی آمد و او هم داخل در زیر عبا شد . سپس پیامبر گفت : (جز این نیست که خدا اراده کرده است که پلیدی و ناپاکی را از شما اهل بیت بزداید و پاک وپاکیزه اتان فرماید )

صحیح مسلم – کتاب فضائل الصحابه - باب فضائل اهل بیت النبی صلی الله علیه وسلم – حدیث 2424 ص 686 – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن )

این حدیث در منابع دیگری مانند سنن ترمذی و تفسیر الدرالمنثور سیوطی و مسند احمد و مسند طیالسی و مستدرک علی الصحیحین با روایانی دیگر از اصحاب و خواص نقل شده و وجود دارد که به دلالت خاص آیه تطهیر به خمسه طیبه اشاره شده است

دو روایت دیگر در خصوص آیه تطهیر و دلالت انحصاری آن به خمسه طیبه ( پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، علی ، فاطمه ، حسن وحسین ) اشاره شده است را در اینجا نقل می کنم.





1- عن أنس بن مالک أن رسول الله صلی الله علیه و سلم کان یمر بباب فاطمة ستة أشهر إذا خرج إلی صلاة الفجر یقول الصلاة یا أهل البیت إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت و یطهرکم تطهیرا

الف -سنن الترمذی /ج۵ /ص۳۵۲

ب- مسند احمد بن حنبل /ج۳/ ص۲۵۲

پ - مسند طیالسی /ج۷ / ص ۲۷۴ /حدیث ۲۵۰۹





2- و أخرج ابن جرير و ابن أبى حاتم و الطبراني عن أبى سعيد الخدري رضى الله عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه و سلم نزلت هذه الآية في خمسة في و في علي و فاطمة و حسن و حسين إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا



الدر المنثور سیوطی، ج5 ، ص 198





این نامه را با ذکر این حدیث از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم به پایان می رسانم که فرموده اند :

فاطمه سیده النساء اهل الجنه

فاطمه سرور زنان اهل بهشت است .

صحیح بخاری – کتاب فضائل اصحاب النبی ( المناقب ) – باب مناقب قرابه رسول الله (ص) ص 790





والسلام علی عبادالله الصالحین

الاحقر

حسن جلالیان

۱۳۸۹/۱۱/۹


http://www.ahle-sunnat.blogfa.com

http://janam-fatemeh.blogfa.com

http://sunniha.blogfa.com

http://ahle-tasanon.blogfa.com
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها