کد خبر: ۱۲۵۴۲۳
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
اتحادیه اروپا در پژوهشی از افزایش قابل توجه داد و ستد انسان در اروپا و کاهش مواردی که محکوم شده‌اند، خبر داد.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آلمانی «ولت»، نتیجه نخستین پژوهش درباره تجارت انسان در اتحادیه اروپا هشدار دهنده است. طبق این پژوهش، بر شمار قربانیان افزوده و از تعداد محکومان کاسته شده است.

در این نمودار آمار قربانیان در سال‌های 2008، 2009 و 2010  نخست در تمامی اروپا و سپس در تعدادی از کشورها نشان داده شده است:

 

بر اساس نخستین پژوهش اتحادیه اروپا درباره تجارت انسان، در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر شمار کسانی که به عنوان روسپی، کارگر اجباری یا گدای خردسال مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرند، افزوده می‌شود.

«سسیلیا مالم‌اشتروم» نماینده سیاست داخلی اتحادیه اروپا اعلام کرد که امروزنتایج پژوهش اتحادیه اروپا را طی گزارشی عرضه خواهد کرد. طبق این پژوهش، رقم رسمی قربانیان تجارت انسان در فاصله سال‌های 2008 تا 2010 حدود 18 درصد افزایش یافته و از 6 هزار و 309 نفر به 9 هزارو 528 تن در سال رسیده است.

پژوهش اتحادیه اروپا بیانگر آن است که کشورهای عضو این اتحادیه نتوانسته‌اند، مشکل جرایم سازمان‌یافته را حل کنند. شمار عاملان تجارت انسان که محکوم شده‌اند، در فاصله سال‌های 2008 تا 2010 به میزان 13 درصد کاهش یافته و از هزار و 534 نفر به هزار و339 نفر رسیده است.

در آلمان شمار محکومان به حدود 15 درصد (از 155 نفر به 131 نفر) رسیده است. دادستانی و بازرسان جنایی در این کشور سال‌هاست که اعلام کرده‌اند، نمی‌توانند مدارک زیادی به دست بیاورند تا با اتکا بر آن‌ها عاملان جرم تجارت انسان را دستگیر و زندانی کنند. در آلمان برای اینکه ثابت شود که عاملان تجارت انسان هدفی بزهکارانه داشته‌اند، لازم است قربانی علیه آنان در دادگاه شهادت دهدکه در برخی موارد قربانیان پس از اینکه تهدید می‌شوند، در دادگاه شهادت نمی‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها