کد خبر: ۱۲۵۲۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
رئیس‌جمهور سومالی ضمن محکوم کردن حملات مرگبار دیروز در پایتخت این کشور تاکید کرد این اقدامات بزدلانه ما را از حرکت رو به جلو باز نمی‌دارد.

به گزارش 598، فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، حسن شیخ محمود، رئیس جمهور سومالی در اظهاراتی که رادیو شبیلی سومالی آن را منتشر کرد حملات تروریستی دیروز یکشنبه در چند نقطه موگادیشو را محکوم کرد.

رئیس جمهور سومالی گفت: این حملات بزدلانه تنها نشانه ناامیدی تروریست‌ها است که همه پایگاه‌های خود را در سومالی از دست داده‌اند و در آستانه نابودی کامل در همه نقاط این کشور هستند.

وی افزود: ما رو به جلو پیش می‌رویم اما دشمن سومالی، دشمن همه بشریت است که می‌خواهد ما را به عقب بازگرداند و جلوی پیشرفت ما را بگیرد.

حسن شیخ محمود گفت: تروریست‌ها بدانند که کشور ما رو به جلو حرکت می‌کند و به حرکت خود ادامه می‌دهند و گروهی تروریست نمی‌تواند ما را از تلاش برای دستیابی به هدفمان که رسیدن به سومالی آرام، باثبات و مترقی است باز دارد.

دیروز یکشنبه بر اثر انفجار دو خودروی بمب گذاری شده مقابل مجتمع قضایی موگادیشو و در پی آن حمله مسلحانه مهاجمان الشباب به داخل ساختمان این مجتمع دستکم 16 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده دیگر در مسیر منتهی به فرودگاه موگادیشو نیز چهار تن از جمله دو نیروی امداد رسان ترکیه‌ای کشته شدند.

گروه الشباب شب گذشته مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

جنبش شورشی الشباب از سال 2009 تا 2011 بیشتر نقاط پایتخت و برخی از شهرهای مرکز و جنوب این کشور را تحت کنترل خود داشتند که در پی حمله نیروهای اتحادیه آفریقا و نیروهای دولتی سومالی همه پایگاه‌های خود را در این کشور از دست دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها