کد خبر: ۱۲۵۲۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
معدنچیان و کارگران انگلیسی که خاطرات تلخی از دوران «مارگارت تاچر» به یاد دارند، بار دیگر با تجمع در یکی از میادین اصلی لندن، مرگ تاچر را جشن گرفتند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، صدها نفر از معدنچیان و مخالفان سیاست‌های «مارگارت تاچر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس که هفته گذشته در سن 86 سالگی درگذشت، مرگ وی را در یکی از میدان‌های اصلی لندن جشن گرفتند.

تاچر بین سال‌های 1979 تا 1990 نخست‌وزیر انگلیس بود. حمایت از بازار آزاد و خصوصی‌سازی و در مقابل محدودیت شدید سندیکاهای کارگری از جمله مهمترین سیاست‌های اقتصادی بود که در دوران یازده ساله تاچر اجرا شد. همین سیاست‌ها و همچنین عدم نرمش وی در برابر اعتصاب سراسری معدنچیان موجب شد تا جامعه کارگری انگلیس خاطرات بدی از دوران تاچر به یاد داشته باشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که مخالفان تاچر در جشن مرگ وی را در میدان «ترافلگار» لندن جشن گرفتند و آهنگ معروف «دینگ‌دانگ! ساحره مرده است!» را سر دادند. این آهنگ در دوران تاچر و علیه وی ساخته شده است. در هفته گذشته این آهنگ به جایگاه دوم در جدول بیشترشنیده شده‌ها در انگلیس رسید.

مخالفان تاچر هفته گذشته پس از مرگ تاچر هم جشن‌های گسترده‌ای را در شهرهای مختلف انگلیس، اسکاتلند و ولز برگزار کردند.

یکی از شرکت‌کنندگان در جشن مرگ تاچر به «آسوشیتدپرس» گفت: خیلی وقت بود منتظر این روز بودیم. این فرصت فقط یک بار گیر آدم می‌آید.

مراسم تدفین تاچر روز چهارشنبه این هفته با هزینه‌ای بالا که تا 10 میلیون پوند برآورد شده، برگزار می‌شود. منتقدان تاچر و معترضین به این هزینه بالا هم قصد دارند همزمان با برگزاری مراسم تدفین، تظاهرات‌هایی را در لندن برگزار کنند. هرچند که پلیس هشدار داده است که در صورت بروز ناآرامی با معترضان برخورد می‌کند.

 

 

اعتراض به تاچر در حاشیه دیدار فوتبال/دروغ گفتن به ما برایت مهم نبود، حالا مردنت هم برای ما مهم نیست

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها