کد خبر: ۱۲۵۲۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
فاطمه طیری قاضی، معروف به فرشته قاضی از جمله خبرنگارانی است که طی سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه مخالفت علیه نظام داشته است.
سایت بولتن نیوز گزارشی درباره این خبرنگار منتشر کرده که در ادامه بخش‌هایی از آن می‌آید:

فرشته قاضی ابتدا در نشریات تبریز ورزشی‌نویس بود، اما در سال‌های بعد و در دوره اصلاحات، به تهران آمد و جذب حوزه رسانه‌های اصلاح طلب نزدیک به سعید حجاریان شد.

او در روزنامه‌های خرداد، توس، بهار، جامعه، اعتماد، همبستگی، مشارکت، نوروز، بنیان (نزدیک به حجاریان)، هفته نامه پیام، فردا و ... شروع به فعالیت سیاسی و مطبوعاتی کرد. وی به عنوان خبرنگار همراه با خاتمی رئیس‌جمهور سابق در برخی سفرهای استانی حضور یافت و گزارش سفر خاتمی را برای روزنامه‌ها و دفتر ریاست جمهوری تهیه می‌کرد. جالب است در نزد دوستان خود اینگونه مطرح می‌کرده که روابط صمیمی با رئیس‌جمهور دارد و ایشان وی را با اسم کوچک «فرشته» خطاب می‌کرده است.

درباره مسائل اخلاقی هم یکی از دوستان وی به نام پگاه کریمی گفته از رفتار وی وحشت داشتم و وقتی انتقاد می‌کردم او جواب می‌داد که تو سطح فکرت پایینه، راحت باش.

او با چند تن از افراد سفارتخانه‌های اروپایی طرح دوستی می‌ریزد و یک نفر به نام جاناتان همینگ که خبرنگار رویترز بوده و به زبان ترکی استانبولی نیز صحبت می‌کرده، با فرشته طرح دوستی می‌ریزد.

جاناتان همینگ دارای همسری ایرانی در لندن به نام ب‌-ح است اما خانه جاناتان در ایران در کوچه‌ای که فرشته ساکن بود، قرار داشت. در میهمانی‌ها، فرشته با دیپلماتی بلژیکی آشنا می‌شود که بعدها منجر به شکست عاطفی می‌شود و مدتی تحت‌نظر روانپزشک قرار می‌گیرد.

در سال 83 فرشته به خاطر نوشتن مطالب دروغ در سایت‌ها به نفع افسانه نوروزی که به اتهام قتل فردی محاکمه شده بود، با برخورد نیروی انتظامی مواجه می‌شود و به زندان می‌افتد.

وی پس از آزادی ادعا می‌کند توسط ناجا مورد ضرب و شتم واقع شده و بینی‌اش می‌شکند و مجبور به عمل زیبایی بینی می‌شود و خواستار غرامت می‌شود. او با برخی

روزنامه نگاران و فوتبالیست‌های آن زمان از جمله ع‌-ا، ف‌-ف، و‌-ن، ط‌-ط و... ارتباط داشت. وی همچنین با پ‌-پ، از هنرپیشگان سینما سفری به شمال کشور داشته است. فرشته قاضی یک بار درباره یکی از رهبران اصلاحات م‌-ر‌-خ گفته بود که در مصاحبه‌ها با وی بسیار راحت است و یک بار درباره خط ریش وی گفته بود که خیلی خوش‌تیپ شده‌ای!

فرشته قاضی، با خروج از کشور، ابتدا به آمریکا و بعدها به لندن و انگلیس سفر کرد و همکاری گسترده‌ای را با سایت روز آنلاین شروع کرد. او تلاش می‌کند با دوستان و اعضای خانواده‌های کسانی که در جریان فتنه بازداشت شده بودند یا به نوعی به اخلال علیه نظام جمهوری اسلامی و امنیت ملی و... اقدام کرده‌اند، ارتباط برقرار کند و اخبار و گزارش‌هایی را درباره نحوه برخورد با این اخلالگران و مخالفان نظام، روزهای بازداشت و حاشیه‌های گوناگون آنها تهیه و در روز آنلاین منتشر کند.

فرشته قاضی با افرادی چون نوشابه امیری، باستانی، کاظمیان، رمضان پور، افشاری، رحمانی، اکبرین بهنود، و بسیاری از روزنامه‌نگاران ضد‌انقلاب خارج‌نشین و مخالفان نظام در ارتباط است و از آنها خط سیاسی و رسانه‌ای می‌گیرد. فرشته قاضی هر نوع اعدام و زندانی حتی اعدام محاربان، قاچاقچیان، قاتلان، و بزهکاران اجتماعی را به مسائل سیاسی و حقوق بشری ربط می‌دهد و سعی دارد با خانواده اعدامیان و زندانیان و متخلفان، به شکل‌های مختلف مصاحبه کند و دست آخر آنها را به سیاست و دولت و نظام ربط دهد تا با سیاهنمایی از وضع ایران، اهداف سیاسی خود و رؤسای خود را دنبال کند.

 وی، مرز بزهکاری و تخلفات اجتماعی و قتل و قاچاق با فعالیت سیاسی و اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان و انتخابات و... را از بین برده است طوری که مخاطب روزآنلاین و گزارش‌های وی تصور می‌کند هر نامی در گزارش‌های او مخالف نظام جمهوری اسلامی و از زندانیان سیاسی است و با اجحاف در حق خود مواجه شده است.

 فرشته قاضی به تنهایی از 10 تیر 1388تا 22 فروردین 92 یعنی از انتخابات سال 88 تاکنون حدود 750 گزارش در سیاهنمایی اوضاع سیاسی و اجتماعی ایران نوشته و این گزارش‌ها علاوه بر وضع فعالان سیاسی و اخلالگران بر خلاف امنیت ملی و نظام، به مسائل حاشیه‌ای و زندگی خصوصی افراد و بزهکاران، اعدامیان و زندانیان و انواع بزهکاران نیز مرتبط بوده و سعی کرده بزهکاری‌ها و مسائل اجتماعی را نیز در لیست سیاهنمایی خود علیه نظام جمهوری اسلامی قرار دهد و مانند نشریات زرد، هر روز یک گزارش حادثه‌ای علیه نظام و کشور داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها