کد خبر: ۱۲۵۱۸۶
زمان انتشار: ۱۹:۲۲     ۲۵ فروردين ۱۳۹۲
چند سايت عربي مدعي شدند که کشورهاي عربستان، قطر و امارات در حال تنظيم شکايت نامه اي عليه ميزباني تيم هاي ايراني هستند.
چند روزي است که سعوديها با بهانه تراشي و آوردن دلايل پوشالي و واهي قصد دارند ميزباني تيم هاي ايراني را بد جلوه دهند و ذهنيت سران کنفدراسيون فوتبال آسيا را به اين سمت سوق دهند، اين در حالي است که تيم هاي ايراني ميزبان خوبي براي تيم هاي عربستاني بوده اند و حتي ميشل پرودوم سرمربي بلژيکي الشباب پس از پايان بازي اين تيم با تراکتور به ستايش از تبريزيها در ميزباني خوبشان پرداخت.

عبدالرحمان بن مساعد رييس باشگاه الهلال عربستان که به خاطر اظهار نظرهاي تندش چهره جنجالي در کشورش به شمار مي آيد پس از پيروزي تيمش در ورزشگاه آزادي با سخناني واهي به شدت از رفتارتماشاگران انتقاد کرد و به اين اکتفا نکرد و از کشورهاي حوزه خليج فارس خواست تا با تنظيم شکايت نامه اي به کنفدراسيون فوتبال آسيا مانع از تداوم کارشکني هاي ايرانيها به هنگام ميزباني از تيم هاي عربي شوند. او در ادامه سخنان پوشالي و بي شرمانه خود پيشنهاد برگزاري بازيهاي نمايندگان ايران در کشوري بي طرف و يا انتقال تيم هاي ايراني به شرق آسيا را داد.

به نوشته سايت Arar-news.com عربستان و سايت Goal.com کشورهاي حوزه خليج فارس با درخواست رييس باشگاه الهلال عربستان موافقت کرده‌اند.

اين دو سايت به نقل از منابع موثق که نام آنها را فاش نکردند نوشتند فدراسيون هاي کشورهاي عربي از جمله قطر و امارات با درخواست بن مساعد در تنيظم شکايت بر عليه تيمهاي ايراني به AFC موافقت کردند.

سعودي‌هاي به نظر نمي‌رسد دست‌بردار حاشيه‌سازي‌هاي واهي خود باشند. سازمان ليگ عربستان هم اتفاقات ورزشگاه آزادي را ناشايست دانست. در بيانيه اين سازمان امده است که آنها نيز يادداشت اعتراض آميزي را نسبت به اتفاق‌هاي ورزشگاه آزادي تنظيم و تقديم نواف بن فيصل رئيس کميته المپيک عربستان داده‌اند تا او آن را به فيفا و کميته بين المللي المپيک بدهد.

به گزارش ايسنا، در حالي که کشورهاي عربي در مهم‌ترين بازي‌هاي خود موفق نمي‌شوند تماشاگران زيادي را به ورزشگاه‌هاي خود بکشانند، در تلاشند براي فرار از حضور در ورزشگاه‌هاي ايران و مواجهه با تماشاگران پرشور ايراني از شيوه‌هاي غير فوتبالي استفاده کنند. هر چند بعيد به نظر مي‌رسد با توجه به نداشتن مستندات کارشکني آنها به جايي برسد، چرا که دنياي فوتبال جاي ائتلاف و ... نيست و در صورت غيبت تيم‌ها در مسابقه بازي سه بر صفر به سود تيم ديگر اعلام خواهد شد. البته با توجه به بهانه‌جويي اين گونه کشورها چه بهتر که تماشاگران ايران با درايت بيشتر مسائل حرفه‌اي را رعايت کنند تا مشکلي پيش نيايد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها