در همین راستا سرویس جاسوسی آلمان توسط سفارتخانه خود در تهران اهداف ناتوی فرهنگی را پیش میبرد. برای مثال همچنانکه در کتاب «هویت» اشاره شده عناصر ناتوی فرهنگی در مهمانیهای این سفارتخانه شرکت میکردند و مأموریتهای تازه را نیز از آنان دریافت میکردند.
سازمان جاسوسی آلمان در آخرین اقدام برای ترویج بیبند و باری و فحشا با استفاده از شبکههای اجتماعی استکبارساخته و با کمک عوامل داخلی خود اقدام به برگزاری برنامهای با عنوان «سبیل به کدام دختر بیشتر میآید؟» کردند که توسط جاسوس ـ خبرنگاران دوویچهوله نیز گزارش تصویری مفصلی از این برنامه تهیه و با ذوق و شوق فروان در این رسانه منتشر شده است. این رادیو که یکی از اهداف اصلیاش ترویج بیحیایی با استفاده از برنامههایی درباره مد و لباس زنان در کشور است، سعی نموده است تا با برنامهای که در یکی از پارکهای تهران و با حضور دختران و پسران برگزار شده است، ضمن پیشبرد اهدافش به وسیله ابزار جدید که جاذبههای جنسی و غیر اخلاقی نیز دارد، دیگر افراد بیخبر را نیز مطلع کند.
پیش از این نیز دشمنان در سال 90 تلاش کردند تا با القای خطوط خود به داخل و با راه انداختن برنامههایی چون «آببازی، خزبازی و...» ضمن تست کردن فراخوانهای مجازی محملی برای آشوب و اغتشاش تهیه کنند. بازخورد خوب این برنامهها، برخی گروهکهای ضد انقلاب و جریان فتنه را نیز وسوسه کرده بود تا از این ظرفیت استفاده کرده و اهداف شوم خود را جلو ببرند.
خاطر نشان میشود که پس از پایان جنگ تحمیلی یکی از برنامههای ثابت دشمنان نظام اسلامی و مردم ایران، هدف گرفتن ایمان و اعتقادات آنان بوده که در همان سالها رهبر معظم انقلاب اسلامی با بصیرت و تیزبینی، این توطئه شوم دشمن را شناسایی کردند و با عنوان شبیخون فرهنگی و بعدها ناتوی فرهنگی به مسئولین و مردم هشدارهای لازم را فرمودند.