کد خبر: ۱۲۴۸۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
رئیس‌جمهور ایتالیا از احزاب این کشور خواست برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی، با یکدیگر در زمینه تشکیل دولت توافق کنند.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «یورونیوز»،‌ با گذشت 6 هفته از انتخابات پارلمانی ایتالیا، احزاب این کشور هنوز درباره تشکیل دولت ائتلافی به توافق نرسیده‌اند.

«جورجیو ناپولیتانو» رئیس‌جمهور این کشور روز جمعه تنها راه خروج از این بن بست را توافق احزاب دانست. وی از گروه‌های سیاسی خواست تا با «همکاری» و «اجماع» رئیس آینده دولت را انتخاب کنند.

یکی از شهروندان این کشور می‌گوید: «فکر می‌کنم آنها هرچه سریع‌تر باید به توافق برسند، در غیر این صورت باید انتخابات دیگری برگزار شود، از این شرایط می‌توان به عنوان شرایط بی دولتی نام برد.»

در انتخابات پارلمانی گذشته، هیچکدام از احزاب نتوانستند بیش از 50 درصد آرا را به دست آورند. ائتلاف چپ میانه به رهبری «پیر لوییجی برسانی» توانست بیشتر آرا را در مجلس نمایندگان و سنا به خود اختصاص دهد.

راست‌های میانه به رهبری «سیلویو برلوسکونی» هم توانستند در مجلس نمایندگان صاحب 29 درصد کرسی‌ها و به همین میزان در سنا شوند.

گروه میانه روی «جنبش پنج ستاره» نیز به رهبری بپه گریلو، 25 درصد آرا را در مجلس نمایندگان و 24 درصد در سنا بدست آورد.

ناپولیتانو در حالی آخرین تلاش‌های خود برای پایان دادن به بحران سیاسی ایتالیا را انجام می‌دهد که تا 3 هفته دیگر دوران ریاست جمهوری‌اش به پایان می‌رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها