کد خبر: ۱۲۴۶۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
رئیس دانشگاه دولتی قرقیزستان توسعه تعاملات علمی و آموزشی با جمهوری اسلامی ایران را از موضوعات مورد علاقه مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی کشورش دانست.

به گزارش598، به نقل از خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، «تالابیک عبدالرحمان‌اف» رئیس دانشگاه دولتی «آرابایف» قرقیزستان توسعه تعاملات علمی و آموزشی با جمهوری اسلامی ایران را از موضوعات مورد علاقه مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی کشورش دانست.

تالابیک عبدالرحمان‌اف این مطلب را ضمن دیدار با «علی کبریایی‌زاده» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان بیان کرد.

در این دیدار که در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در بیشکک صورت گرفت در رابطه با تأسیس مرکز مشترک توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و قرقیزستان در دانشگاه دولتی آرابایف تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس دانشگاه دولتی آرابایف نیز از رایزنی فرهنگی کشورمان به‌خاطر اهتمامی که به‌ توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی با این دانشگاه دارد، قدردانی کرد و گفت: توسعه تعاملات علمی و آموزشی با جمهوری اسلامی ایران همواره مورد درخواست و تقاضای مراکز علمی و فرهنگی قرقیزستان است و ما در دانشگاه خود تلاش خواهیم کرد با تعامل هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های فراوانی که جمهوری اسلامی ایران در علوم مختلف بدست آورده استفاده کنیم و قطعا مرکز مزبور می‌تواند به‌ این امر سرعت دهد.

علی کبریایی‌زاده نیز با تأکید بر اهمیت این اقدام، اظهار امیدواری کرد که با تأسیس مرکز مذکور شاهد فصل جدیدی از همکاری‌ها و تعاملات در بخش‌های مختلف میان 2 کشور خواهیم بود.

رایزن فرهنگی ایران گفت که فرصت‌ها و زمینه‌های فراوانی وجود دارد که چنانچه به‌ طور علمی به‌ آن پرداخته شود و در دستور کار نخبگان قرار گیرد، می‌تواند ثمرات بسیار زیادی برای 2 کشور دوست و برادر به‌ همراه داشته باشد.

عبدالرحمان‌اف با حمایت از بحث توسعه همکاری و تعاملات علمی و فرهنگی کشورش با ایران، خاطر نشان کرد که طرح اولیه تأسیس مرکز مشترک توسعه همکاری‌های میان بیشکک و تهران و همچنین انتخاب اعضای کمیته‌های آن توسط همکاران این دانشگاه تهیه و ارائه شده که امید است پس از بررسی و ارائه نقطه نظرات طرف ایرانی، نهایی و به‌ صورت یک تفاهم‌نامه دوجانبه به‌ امضا خواهد رسید.

در پایان این ملاقات از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان هدایایی شامل صنایع دستی کشورمان و چند جلد کتاب به‌ زبان روسی به‌ رئیس دانشگاه دولتی آرابایف قرقیزستان اهدا شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها