کد خبر: ۱۲۴۵۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
هیئتی از حزب اسلامی «گلبدین حکمتیار» برای بحث و تبادل نظر در زمینه انتخابات آینده ریاست جمهوری به کابل سفر کرده است.

به گزارش598، فارس و به نقل از خبرگزاری «پژواک»، یک هیئت حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، برای گفت‌وگو در زمینه انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان در کابل به سر می‌برد.

«غیرت بهیر» مسئول سیاسی حزب اسلامی در همین خصوص اظهار داشت که این هیئت به رهبری «محمد رسول»، از چند روز قبل در کابل حضور دارد.

وی افزود: این هیئت با اعضای حزب اسلامی، اعضای پارلمان و شماری از گروه‌های سیاسی در کابل دیدار کرده است.

وی در مورد اینکه آیا این هیئت با رئیس جمهور کرزی و یا مسئولان دیگر دولتی دیدار می‌کند، گفت: این قبیل دیدارها در برنامه آنان نیست.

بهیر، سفر این هیئت را به کابل مفید خواند و افزود: هیئت اعزامی، گفت‌وگوهای سودمندى را با اعضای حزب انجام داده‌اند.

وی توضیح نداد که هدف از سفر این هیئت چیست، اما گفت: این دیدارها، یک بخش از روند تفاهمی است که با گروه‌های مختلف سیاسی آغاز کرده‌اند.

«محمد خان» عضو شورای اجرایی حزب اسلامی به رهبری «عبدالهادی ارغندیوال» در کابل، تأیید کرد که یک هیئت به رهبری محمد رسول، از سوی گروه مخالفان دولت به کابل آمده است.

وی اظهار داشت که آنان نیز با این هیئت دیدار کرده و در مورد موضوعات مختلف صحبت کرده‌اند.

محمد خان افزود: حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، در مورد انتخابات آینده ریاست جمهورى، شرایطی دارد و در این سفر، می‌خواهند در مورد این شرایط و انتخابات آینده کشور گفت‌وگو کنند.

وی در مورد اینکه آیا در انتخابات آینده ریاست جمهوری، هر 2 گروه حزب اسلامی، یک کاندید خواهند داشت، گفت: گروه حکمتیار تاکنون به انتخابات گردن ننهاده و هیچ موضعی را به صراحت بیان نکرده است، هرگاه آنان در مورد شرکت در انتخابات تصمیم گرفتند، در مورد کاندید مشترک گفت‌وگو خواهیم کرد.

حزب اسلامی به رهبری حکمتیار، پیش از این اعلام کرده بود که با وجود نیروهای خارجی در افغانستان، در هیچ یک از فعالیت‌های سیاسی شرکت نخواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها