کد خبر: ۱۲۴۴۴۲
زمان انتشار: ۲۰:۱۰     ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
دیدار استقلال برابر الهلال بار دیگر غیرحرفه‌ای بودن تماشاگران ایرانی را ثابت کرد.

جام ورزشی، استقلال ایران روز گذشته میزبان الهلال عربستان بود، دیداری که به خاطر رقابت دیرینه فوتبال ایران و عربستان از حساسیت هایی بالایی برخوردار بود و امید می رفت نماینده ایران همانند بازی رفت، حریف سرشناس خود را شکست دهد.

 

استقلال اما این بازی را واگذار کرد و در پایان مسابقه امیر قلعه نویی از تماشاگران تیمش انتقاد کرد چرا که اقدام به تشویق فرهاد مجیدی کرده و برخی شان حتی بازیکنان استقلال را بی غیرت خطاب کردند.

 

جامعه فوتبال این رفتار قلعه نویی را نمی پذیرد؛‌ بی شک استقلال ضعف های تاکتیکی هم داشت چرا که نتوانست موقعیت های مناسب برای گلزنی خلق کند اما با این حال نمی توان از حرکت غیر حرفه ای تماشاگران گذشت.

 

هواداران در حالی شعار "امیر یادت باشه،‌ فرهاد باید باشه" را سر دادند که بیش از 10 دقیقه به پایان بازی وقت مانده بود و شاید اگر در آن دقایق هواداران استقلال تصمیم به تشویق تیم خود می گرفتند نتیجه ای بهتر برای فوتبال ایران رقم می خورد.

 

ما هم مثل هواداران استقلال باور نمی کنیم که فرهاد مجیدی به خاطر مصدومیت از لیست 18 نفره بیرون مانده باشد اما بی شک تماشاگرانی که هفته گذشته امیر قلعه نویی را بهترین مربی آسیا می دانستند باید به تصمیم وی احترام می گذاشتند.

 

پس از این بازی دو دیدار در لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد؛ گالاتاسرای که در بازی رفت سه بر صفر به رئال مادرید باخته بود در ورزشگاه مملو از جمعیت خود به مصاف تیم قدرتمند رئال رفت و بورسیا دورتمند نیز میزبان مالاگا بود.

 

نماینده ترکیه گل اول را هم دریافت کرد تا تقریبا همه چیز را برای این تیم پایان یافته بدانیم اما حمایت عجیب تماشاگران به حدی بود که ترک ها سه بار گلزنی کردند تا امید صعودشان زنده شود. تنها دقایقی به پایان مسابقه مانده بود و دیگر تماشاگران هم امیدی نداشتند اما به حمایت خود ادامه دادند. حذف شدند اما روز بعد مارکا از جهنم استانبول صحبت کرد، از تماشاگرانی که با وجود اطمینان از حذف تیم خود لحظه ای دست از حمایت برنداشتند و رئالی ها نیز به ندرت چنین جوی را تجربه کرده بودند.

 

در آلمان اما اتفاق جالب تری رخ داد. ساعت ورزشگاه دقیقه 90 را نشان می داد و این یعنی اینکه مالاگا به خاطر برتری 2 بر یک در یک قدمی صعود به نیمه نهایی قرار دارد چرا که بازی رو به اتمام است و تساوی هم به کار دورتموند نمی آید و باید دو گل بزند.

 

باورش سخت بود اما هواداران این تیم تا آخرین ثانیه ها دست از حمایت تیم خود برنداشتند و معجزه ای به چشم خود دیدند بدون آنکه نیاز به پرتاب نارنجک و بطری آب و فحاشی باشد؛‌ نماینده آلمان در دقایق 90 و 91 دو گل به ثمر رساند و جواز صعود را کسب کرد.

 

بی شک قرار نیست همیشه حمایت تماشاگران تا آخرین لحظات به نتیجه دلخواه منجر شود اما این هواداران درس خوبی به تماشاگران ما دادند؛ تماشاگرانی که سالهاست معتقدیم بهترین تماشاگران دنیا هستند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها