کد خبر: ۱۲۴۳۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
پوتین و مرکل در جریان بازدید از غرفه فولکس واگن با معترضانی روبه‌رو شدند که پوتین را دیکتاتور می‌خواندند، در این جهت مسکو از آلمان خواسته است سه زنی را که در این اعتراض به صورت برهنه حضور داشتند، مجازات کند.

به گزارش598،به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسکو از دولت آلمان خواسته است سه زنی را که هنگام حضور ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در یک نمایشگاه تجاری در هانوفر آلمان بدون لباس به نبود دموکراسی در روسیه اعتراض کردند، مجازات کند. کرملین این زنان را اوباش لقب داده است.

این سه زن که عضو یک گروه فعال حقوق زنان به نام "فمن" هستند، موفق شده بودند خود را به نزدیکی ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برسانند اما به سرعت توسط پلیس دستگیر و از محل دور شدند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این زنان را "اوباش معمولی" خواند و خواستار "تنبیه" آنان در همه جای دنیا شد.

اما این تنها اعتراضی نبود که روز گذشته موقع بازدید پوتین از نمایشگاه انجام گرفت. گروهی دیگر از معترضان هم با لباس زندان و پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود "ترور سیاسی را متوقف کنید" به فشارهای سیاسی در روسیه اعتراض کردند.

آنگلا مرکل در سخنرانی خود در همان نمایشگاه گفت: روسیه به یک "جامعه مدنی فعال" نیاز دارد و از پوتین خواست به آزادی عمل سازمان‌های غیردولتی (NGO) توجه بیشتری نشان دهد. این درخواست اشاره‌ای بود به موج بازرسی‌های اخیر دولت روسیه از سازمان‌های غیردولتی خارجی که اعتراض‌های بسیاری را برانگیخت.

پوتین اما در سخنرانی خود فقط به قدرت اقتصادی روسیه اشاره کرد و اینکه این کشور "با وجود نابسامانی و بحران اقتصادی جهانی توسعه مثبتی" داشته است.

مرکل قول داده بود که در ملاقات با پوتین "موضوعات مورد مناقشه" را با او در میان بگذارد. مرکل زیر فشار است که درباره فشار مسکو به سازمان‌های غیردولتی خارجی و حمایت روسیه از دولت بشار اسد واکنش نشان دهد.

به علاوه کرملین عملکرد آلمان را در موضوع ورشکستگی قبرس به شدت زیر سوال برده و از آن انتقاد کرده بود.

در حالی که سفر پوتین به آلمان و هلند، بزرگترین شرکای تجاری روسیه، با اهداف تجاری و اقتصادی انجام گرفت اما به شدت تحت تاثیر موضوعات سیاسی قرار گرفته است. آلمان و هلند به نفت و گاز و بازار روسیه نیازمند هستند اما به نحوه برخورد این کشور با مخالفان سیاسی انتقاد دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها