کد خبر: ۱۲۴۳۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اواخر این هفته به کره‌جنوبی سفر می‌کند.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سفر آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به کره‌جنوبی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود و به تهدیدهای کره شمالی درخصوص آغاز جنگی هسته‌ای ارتباط ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه ناتو آمده است که راسموسن در این سفر با «پارک گئون های»، رئیس‌جمهوری جدید کره‌جنوبی، «یون بیونگ سه»، وزیر امور خارجه و همچنین «کیم کوان جین»، وزیر دفاع این کشور دیدار خواهد کرد.

یک مقام ناتو در پاسخ به پرسشی در مورد ارتباط سفر راسموسن با تنش‌های روزافزون در شبه‌جزیره کره گفت که این سفر از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود.

وی افزود، راسموسن در این سفر به جای بحث درباره بحران کنونی در شبه‌جزیره کره، درباره افغانستان و به طور کلی روابط دو طرف گفت‌وگو خواهد کرد.

کره‌جنوبی از اعضای ناتو نیست اما 350 تن از نیروهای نظامی این کشور در عملیات تحت فرماندهی ناتو در افغانستان به منظور مقابله با طالبان مشارکت دارند.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز قرار است طی روزهای آتی به سئول سفر کرده تا مساله تهدیدات کره شمالی را با همتای خود در کره جنوبی به بحث و رایزنی بگذارد.

طبق اعلام وزارت امور خارجه کره جنوبی، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا عصر روز جمعه وارد سئول خواهد شد و قرار است با یون بیونگ سه، وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار کند.

همچنین مقام‌های سئول اعلام کردند که پس از دیدار جان کری و همتای خود کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز اعلام کرد: در این نشست شرایط در شبه جزیره کره مرتبط با تهدیدهای کره شمالی و نحوه واکنش به اقدامات پیونگ‌یانگ و همچنین سفر ماه مه رئیس جمهوری کره جنوبی به آمریکا مطرح خواهد شد.

این سخنگو همچنین خاطرنشان کرد که دیدار دیپلمات‌های ارشد دو کشور به فاصله 10 روز بسیار "غیر عادی" است و این نشان دهنده تمایل دو طرف به ایجاد روابطی "سازنده و مثبت" است.

کری در سفر دو روزه خود قرار است با شمار دیگری از مقام‌های ارشد این کشور دیدار کنند.

هفته گذشته نیز کری اولین مذاکرات دوجانبه خود را با وزیر امور خارجه کره جنوبی در واشنگتن برگزار کرد و در آن نشست به تعهد دفاعی آمریکا به کره جنوبی تاکید کرد. دیدار دوباره مقام‌های ارشد واشنگتن و سئول در شرایطی برگزار خواهد شد که تنش در شبه جزیره کره افزایش یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها