کد خبر: ۱۲۴۰۳۵
زمان انتشار: ۱۸:۵۶     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
سفیر سوریه در بیروت خبر داد که افراد مسلح لبنانی برای شرکت در اقدامات نظامی وارد سوریه می‌شوند

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الحیات»، «علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان تأکید کرد که روزانه تعداد زیادی از افراد مسلح لبنانی برای شرکت در اقدامات نظامی علیه حکومت سوریه وارد این کشور می‌شوند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه تعدادی از این افراد در سوریه و در مرز مشترک دو کشور کشته شده‌اند، افزود: دمشق تلاش می‌کند با این مسائل بر اساس رابطه برادرانه ای که میان دو کشور وجود دارد برخورد کند.

علی عبدالکریم تصریح کرد: بارها از طریق وزارت امور خارجه پیام‌هایی به دولت لبنان ارسال کرده‌ایم و از مسئولان لبنانی خواسته‌ایم این مسأله را بررسی کنند که بیروت گاهی با ما همکاری می‌کند.

وی با اشاره به لزوم برخورد شدیدتر حکومت لبنان با اینگونه اقدامات تأکید کرد که منافع بیروت و دمشق در گرو این مسأله است.

وی بعد از دیدار با «سلیم الحص» نخست وزیر اسبق لبنان در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد امکان تغییر در روابط دو کشور بعد از انتخاب «تمام سلام» به عنوان نخست وزیر جدید این کشور گفت: موازنه قدرت دچار دگرگونی نخواهد شد و دمشق نسبت به وجود روابط سازنده میان دو کشور مشتاق است.

سفیر سوریه در بیروت با تأکید بر اینکه که امنیت و ثبات دو کشور با هم در ارتباط است یادآور شد که لبنان به تنهایی و بدون همکاری با سوریه نمی‌تواند به امنیت و ثبات دست یابد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که تمام سلام بتواند در مأموریت خود برای تقویت قدرت لبنان در رویارویی با اسرائیل و خطرهایی که این رژیم در منطقه ایجاد می‌کند موفق شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها